cd en ss vraagjes

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
hillbilly
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 dec 2007 17:59
Locatie: Ermelo

cd en ss vraagjes

Bericht door hillbilly »

Ik heb eigenlijk twee vragen:

De eerste gaat over de cd van mijn broertje. Hij rijd wel gewoon en het blok, de cilinder en kop zouden helemaal goed zijn volgens de vorige eigenaar, maar als je het gas vol open trekt lijkt het wel of hij verzuipt.
Ik moet er wel bij zeggen dat het vliegwiel nog vast zit en er een 17 mm carb opzit. Ik vroeg me af of deze carb. gewoon niet te groot is voor dit (standaard) blokje?

En de tweede vraag gaat over mijn eigen ss: sinds een paar dagen wil hij niet goed meer in de vierde verselling. Als je probeerd te schakelen lijkt het net of er niet meer versnellingen zijn (alsof je na z'n vierde versnelling nog door wil schakelen zeg maar). Als hij wel in de versnelling schiet voel je niet echt zo'n tik en schiet hij er snel weer uit. Andere versnellingen schakelt hij wel prima. Heeft iemand een suggestie?

René
Admin
Berichten: 1914
Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Locatie: De Bilt

Bericht door René »

Ik zou de vlotter met rust laten. Als de CD alleen op bij volgas verzuipt en het bij halfgas gewoon prima doet, zou ik het bij de hoofdsproeier gaan zoeken. Die is te groot of te klein.

h5speedje
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1155
Lid geworden op: 24 jan 2007 19:49
Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50
Locatie: Vaassen;einde der beschaving

Re: cd en ss vraagjes

Bericht door h5speedje »

Ga eens op een verlaten weg volgas rijden en trek dan eens de choke langzaam op en ga eens kijken wat hij dan doet ; gaat hij harder lopen is je hoofdsproeier te klein
Gaat hij langzamer lopen is je sproeier waarschijnlijk goed of te groot

:wink:
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....

Erik..
Official HVN procrastinator
Berichten: 360
Lid geworden op: 28 jan 2007 15:52
Locatie: Nijmegen

Bericht door Erik.. »

en bekijk de kleur van de bougie eens.
Een 17mm kan hij prima hebben
Afbeelding

hillbilly
4T-MSB beginner
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 dec 2007 17:59
Locatie: Ermelo

Bericht door hillbilly »

bougie had ik al bekeken, en hij krijgt te veel benzine. Ik verdenk idd de sproeier. Onsteking stond volgens mij goed maar ik ga alles nog maar eens nalopen. In iedergeval bedankt voor de reacties!

Plaats reactie