ervaring met ZB50 blokje

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
dummie
4T-MSB beginner
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:59

ervaring met ZB50 blokje

Bericht door dummie »

Ik heb laatst een super orginele ZB op de kop kunnen tikken. Had reeds meer dan 10 -15 jaar stil gestaan. Na heel wat vervangen te hebben:

benzineleidingen
bobine
bougie
kortsluiting in contactslot
tandwiel voor en achter
ketting
olie en filter schoongemaakt

Was het tijd om hem eens proef te draaien! Wat ik echt bizar vind zijn de ongehoorde snelheden die deze machiene kan halen. De standaard carburateur wilde niet echt lekker lopen. Dus ik zoeken in de schuur en kwam dus een Bami/ Nasi carb 20mm en korte spruit tegen. Deze er maar onder gezet. Sproeier aangepast naar 75 en maar eens een lang ritje gemaakt.

Top snelheid kon ik niet aflezen omdat de teller gewoonweg niet meer aangeeft. Houd dus in dat hij minimaal 80km/h rijd. Dit vind ik dus echt bizar voor een 50cc met een mini inlaat van 1cm en kleine wieltjes. Zijn er meer mensen die een ZB hebben die zo hard rijden met alleen een grote carburateur?

Ben heel benieuwd! Ik heb vroeger wel eens een SS gehad die met 50cc 85 km/h reed. Maar toen was ik ook dik 20 kg lichter.

ml03zl
Moderator
Berichten: 1259
Lid geworden op: 16 jan 2007 20:27
Bezit: .
ZB50 (2x)
Z50A
CD50
Monster S4
Locatie: Bussum
Contacteer:

Bericht door ml03zl »

Die eco blokjes zijn allemaal redelijk snel, ZB-tjes lopen standaard makkelijk 70km/h.
Een standaard C50AT met alleen een groter voortandwiel is zelfs sneller dan een C70.

ZBRRRR
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 61
Lid geworden op: 29 jan 2007 10:42

Bericht door ZBRRRR »

De mijne liep voor de volle 100% origineel ook tegen de 70, die van mijn broer echter maar net over de 50, terwijl ze dus identiek waren. Heb het zelf altijd op pure mazzel gehouden... :?

Grtz, Ruben

Plaats reactie