Rotterdam naar Kazachstan en wellicht verder...

Ga je met de Honda op vakantie? Tripje met de tweewieler? Post hier je reisverslag
Gebruikersavatar
Rop
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 109
Lid geworden op: 05 mar 2017 11:48
Bezit: Honda CT110 (Australie)
Honda C90 1984
Locatie: Den Bommel

Re: Rotterdam naar Kazachstan en wellicht verder...

Bericht door Rop »

Bas_CB50 schreef: 05 dec 2020 11:20 Fijn om beelden te zien waar je je weer op een tweewieler aan het verplaatsen bent! :D
Ik weet het Bas, Indonesië was niet echt mijn ding, ondanks het (helaas ernstig vervuilde) mooie landschap/natuur.

Australië is toch wel meer "mijn land". De ongerepte natuur en later in de video's de ruige outback.
Waar emu's, kangaroes, hagedissen, slangen en cassowaries de weg over steken.
Instagram: escapefromtherace

Gebruikersavatar
Rop
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 109
Lid geworden op: 05 mar 2017 11:48
Bezit: Honda CT110 (Australie)
Honda C90 1984
Locatie: Den Bommel

Re: Rotterdam naar Kazachstan en wellicht verder...

Bericht door Rop »

Part 36: Australie / 3

Over de typische rode wegen langs de grootste bauxietmijn in de wereld onderweg naar Bramwell Station.
Het begin van een off road avontuurtje.
Geniet van de mooie drone beelden.

[Youtube]https://www.youtube.com/watch?v=jY0IX8y0R6g[/Youtube]

https://www.bramwellstationcapeyork.com.au/
Instagram: escapefromtherace

Gebruikersavatar
Rop
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 109
Lid geworden op: 05 mar 2017 11:48
Bezit: Honda CT110 (Australie)
Honda C90 1984
Locatie: Den Bommel

Re: Rotterdam naar Kazachstan en wellicht verder...

Bericht door Rop »

Jullie zijn bijna van mij af, hier de een na laatste video.

Part 37: Australie / 4

Serieuze off road tracks op de Honda CT110 en na een dagje hard werken in de verzengende hitte een frisse duik.

[Youtube]https://youtu.be/H0E9Vg4EUZY[/Youtube]
Instagram: escapefromtherace

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1869
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Rotterdam naar Kazachstan en wellicht verder...

Bericht door lil »

dude, sorry, maar echt, je zou die muppet-achtige lachjes achterwege moeten laten, lach gewoon zoals je zelf zou lachen wanneer van toepassing. je hebt genoeg originele momenten waarin je een authentieke lach van jezelf zou kunnen tonen, maar je kiest ervoor om een muppet-lach neer te zetten. doe dat niet, wees jezelf. ik volg iedere vid van je, en dit is mijn eerlijke commentaar.

ook moet je veel meer filmen, je gaat door zoveel landstreken, en je filmpjes zijn 2 tot 5 minuten, dat is echt veelste weinig.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Bas_CB50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 jun 2008 20:54

Re: Rotterdam naar Kazachstan en wellicht verder...

Bericht door Bas_CB50 »

Heerlijk om te zien, dat ploeteren op die heuvels en door het water heen rijden! Zal wel een lekker verkoelend effect geven met die warmte :D.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1869
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Rotterdam naar Kazachstan en wellicht verder...

Bericht door lil »

ja ik moet toegeven dat ik het met liefde volg, ik geniet hiervan, maar ik wil meer. misschien unedited footages? rij anders es wat meer rond in australie daar.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
Rop
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 109
Lid geworden op: 05 mar 2017 11:48
Bezit: Honda CT110 (Australie)
Honda C90 1984
Locatie: Den Bommel

Re: Rotterdam naar Kazachstan en wellicht verder...

Bericht door Rop »

Bas_CB50 schreef: 18 dec 2020 17:16 Heerlijk om te zien, dat ploeteren op die heuvels en door het water heen rijden! Zal wel een lekker verkoelend effect geven met die warmte :D.
Zeker Bas, die creek was geweldig na een dag lang proberen dat apparaat overeind te houden in ruim 35° met alle kleding aan.
Instagram: escapefromtherace

Gebruikersavatar
Rop
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 109
Lid geworden op: 05 mar 2017 11:48
Bezit: Honda CT110 (Australie)
Honda C90 1984
Locatie: Den Bommel

Re: Rotterdam naar Kazachstan en wellicht verder...

Bericht door Rop »

lil schreef: 18 dec 2020 16:47 dude, sorry, maar echt, je zou die muppet-achtige lachjes achterwege moeten laten, lach gewoon zoals je zelf zou lachen wanneer van toepassing. je hebt genoeg originele momenten waarin je een authentieke lach van jezelf zou kunnen tonen, maar je kiest ervoor om een muppet-lach neer te zetten. doe dat niet, wees jezelf. ik volg iedere vid van je, en dit is mijn eerlijke commentaar.

ook moet je veel meer filmen, je gaat door zoveel landstreken, en je filmpjes zijn 2 tot 5 minuten, dat is echt veelste weinig.
Hoi Lil, ik ken je niet maar als ik een professional film maker zou zijn had ik je advies zeker ter harte genomen.

Voor jouw beeldvorming zal Ik voor jou uitleggen wat ik heb gedaan en wie ik ben. Wellicht begrijp je dan de video's.

Ik ben 48 en nog nooit op social media geweest. Geen Instagram, geen Twitter, geen Facebook, helemaal niets.
Mijn intentie was om een wereldreis te maken op een kleine Honda en de positieve ervaringen van alle landen en mensen te delen met de wereld. (Niet om populair te worden)
Bij het begin van mijn reis ben ik op Instagram en YouTube gegaan met geen enkele camera en "selfie" ervaring.
Voor alle beelden die je ziet heb ik drie camera's gebruikt en een drone met alle bijbehorende opladers, batterijen en laptop die ik naast mijn reserve delen, gereedschap, tent en kleding heb moeten "meeslepen".

Gezien ik geen volledig camerateam bij mij had en alles alleen heb moeten doen was ik soms meer tijd aan het filmen voor shots van enkele seconden dan aan het rijden.

Nogmaals, mijn intentie was om alles met jullie te delen die dezelfde hobby hebben, Honda brommertjes of kleine motorfietsjes en de prachtige dingen die je er mee kan doen.

Inmiddels ben ik al weer een jaar thuis, het in elkaar zetten van de video's is ook geen 5 minuten klusje dus is daar wat tijd in gaan zitten.
Maar ......... als ik weer die kant op ga dan zal ik met je feedback rekening houden😉

Volgende week het laatste deel en bij deze wens ik iedereen alvast fijne dagen in deze bijzondere omstandigheden.
Blijf gezond allemaal en veilige kilometers.
Instagram: escapefromtherace

Oscar
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 248
Lid geworden op: 09 jun 2016 22:55
Bezit: CD en SS

Re: Rotterdam naar Kazachstan en wellicht verder...

Bericht door Oscar »

Prachtige film weer! Zet je aan het fantaseren, je eigen Paris Dakar maar dan ergens anders en op je eigen manier en snelheid. Enorm respect voor dat je het gewoon doet. Persoonlijk stoor ik me totaal niet aan de 'lachjes' (sowieso is het is jouw reis, jouw filmpje) maar goed een waardevolle mening zou ik ook denken, daar kan je alleen maar van wijzer worden.

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1165
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Rotterdam naar Kazachstan en wellicht verder...

Bericht door gonzo »

lil schreef: 18 dec 2020 16:47 dude, sorry, maar echt, je zou die muppet-achtige lachjes achterwege moeten laten, lach gewoon zoals je zelf zou lachen wanneer van toepassing. je hebt genoeg originele momenten waarin je een authentieke lach van jezelf zou kunnen tonen, maar je kiest ervoor om een muppet-lach neer te zetten. doe dat niet, wees jezelf. ik volg iedere vid van je, en dit is mijn eerlijke commentaar.

ook moet je veel meer filmen, je gaat door zoveel landstreken, en je filmpjes zijn 2 tot 5 minuten, dat is echt veelste weinig.
Commentaar hebben is zelf beter kunnen en uploaden. Niet iedereen is een David Attenborough.........
Try and die techniek....... love it.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1869
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Rotterdam naar Kazachstan en wellicht verder...

Bericht door lil »

ik had het bedoeld als opbouwende kritiek, magoed.

en dat iemand het beter kan is geen garantie dat diegene je dan niet af kan kraken, dat is een redeneerfout.

en Rop, ik vind je filmpjes leuk en ik hoop op meer, ik heb niet negatief willen zijn. ik maak zelf ook heel wat ritten, maar ben gesteld op mn privacy, dus ik doe geen vlogjes.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
Rop
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 109
Lid geworden op: 05 mar 2017 11:48
Bezit: Honda CT110 (Australie)
Honda C90 1984
Locatie: Den Bommel

Re: Rotterdam naar Kazachstan en wellicht verder...

Bericht door Rop »

Lil,
Het is okay, all good. Ik heb alleen uitgelegd hoe ik het heb gedaan zodat je begreep hoe en wat het voor mij was.
Ik kan begrijpen dat mensen het negatief lezen, er word immers zo veel kritiek geuit op social media, safe uit de luie stoel achter de laptop of telefoon.
Ik ga er nog steeds vanuit dat mensen dingen goed bedoelen, welliswaar soms met een knipoog maar met name op een forum waar we dezelfde hobby hebben.
Vandaar mijn "smiley" in mijn voorgaande bericht.
Instagram: escapefromtherace

Gebruikersavatar
Rop
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 109
Lid geworden op: 05 mar 2017 11:48
Bezit: Honda CT110 (Australie)
Honda C90 1984
Locatie: Den Bommel

Re: Rotterdam naar Kazachstan en wellicht verder...

Bericht door Rop »

Part 38: Australie / 5 De laatste kilometers

De laatste kilometers van de grote reis van Nederland naar het uiterst noordelijke puntje van Australie.
Ik hoop dat jullie net zo hebben genoten van mijn reis als ik heb gedaan.
De wereld is een speeltuin, geniet er van en ontdek. Escape from the race!

[Youtube]https://youtu.be/GWFQawmXDpU[/Youtube]

Bij deze hoop ik een leuke bijdrage te hebben geleverd aan dit leuke, informatieve Honda forum.
Een fijne kerst allemaal.
Instagram: escapefromtherace

Bas_CB50
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 47
Lid geworden op: 03 jun 2008 20:54

Re: Rotterdam naar Kazachstan en wellicht verder...

Bericht door Bas_CB50 »

Bedankt voor alle mooie filmpjes het afgelopen jaar. Op deze manier krijg je van achter je scherm toch een beetje het idee van hoe de wereld er op andere plekken uit ziet.
Fijne Kerst!

Gebruikersavatar
Rop
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 109
Lid geworden op: 05 mar 2017 11:48
Bezit: Honda CT110 (Australie)
Honda C90 1984
Locatie: Den Bommel

Re: Rotterdam naar Kazachstan en wellicht verder...

Bericht door Rop »

Ik heb een interview gehad door Adventure Rider magazine over de reis op de Honda.

Hieronder een link als je het leuk vind om het te lezen. :)

https://advrider.com/small-bikes-big-adventure/
Instagram: escapefromtherace

Plaats reactie