Rit Berlijn

Ga je met de Honda op vakantie? Tripje met de tweewieler? Post hier je reisverslag
Plaats reactie
rikke
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2019 18:18

Rit Berlijn

Bericht door rikke »

Beste Honda-leden,

Over anderhalve week ga ik met mijn vriendin een poging doen om Berlijn te bereiken op de brommer.
We rijden op een Ape (2004) en een CD50 Benly (1995).
Heeft iemand ervaring met pech in Duitsland?

(Ik ontdekte van de week dat de ANWB, pechhulp voor de brommer, alleen in Nederland en België dekt.)

En iemand eventueel nog tips voor mooie tussenstops?

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3955
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Rit Berlijn

Bericht door wim V8 »

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Rit Berlijn

Bericht door stoterstangen90 »

Bel de ANWB eens voor de mogelijkheden.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Roel
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
Bezit: CD50, C310s, Amigo
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Rit Berlijn

Bericht door Roel »

Ah, tof! Ik ben precies een jaar geleden met mijn CD50 naar Berlijn gereden. Een verslagje vind je hier: http://www.roelblog.nl/2018/05/live-op- ... r-berlijn/ (even naar beneden scrollen, de site doet een beetje raar...)

Het fijne aan brommeren in Duitsland is het ontbreken van dat frustrerende en gevaarlijke rijbaanwisselen in Nederland. Heerlijk vlot doorrijden op de B-wegen. Navigatie op "snelwegen vermijden" en gaan. De kans bestaat (vooral in de regio's net over de grens) dat je af en toe op een stuk 100km/u autoweg uitkomt. Officieel mag je daar niet rijden, maar ik heb het wel gedaan - zonder problemen. Vind je dat geen fijn idee, zet de navigatie dan (tijdelijk) op "fietsroute". Over het algemeen houdt men zeer goed rekening met brommeraars. Ik heb honderden kilometers in Duitsland gereden, en nog nooit heeft iemand me afgesneden. Eenmaal terug in Nederland (en gewend aan de Duitse regels) merk je pas wat een anti-brommerland Nederland eigenlijk is.

Pech heb ik niet gehad, dus ik kan je daarover geen tips geven. Ik stel me er gewoon op in dat ik in het ergste geval de brommer ergens zal moeten stallen, met het OV naar huis moet en de brom later met de aanhanger moet ophalen. Qua kosten is dat waarschijnlijk een stuk goedkoper dan één of ander bedrijf dit laten doen. Zorg er in ieder geval voor dat beide brommers technisch goed in orde zijn vóór de reis.

Grootste probleem bij lange afstanden is zadelpijn. Kan echt verrot zijn, zeker op die oude lappendekens van DDR-wegen. Een schapendekentje kan wat helpen, maar na een vierdaagse van 300km per dag helpt weinig meer...

Gebruikersavatar
Roel
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
Bezit: CD50, C310s, Amigo
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Rit Berlijn

Bericht door Roel »

Oh, tip voor overnachten in Berlijn: Hotel & City Camping Nord https://www.city-camping-berlin.de/
Goed voor elkaar, kamer kost geen drol. Wel iets buiten de stad, maar als je op de brommer bent is dat natuurlijk geen probleem. Ik vond het ook erg prettig dat ik de brommer niet ergens in hartje Berlijn 's nachts aan de straat hoefde te parkeren, maar mooi op eigen terrein van een rustige camping/hotel.

Gebruikersavatar
Rop
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 109
Lid geworden op: 05 mar 2017 11:48
Bezit: Honda CT110 (Australie)
Honda C90 1984
Locatie: Den Bommel

Re: Rit Berlijn

Bericht door Rop »

Rikke, nog in Berlijn aan gekomen?!? Of thuis gebleven?
Instagram: escapefromtherace

Plaats reactie