Koppeling
Koppeling
Ik ben mijn koppeling aan het repareren. ik heb een c70 blok met ss handkoppeling die het nog nooit heeft gedaan sinds ik hem heb.
gister avond alles uit mekaar gehaald omdat ik een nieuwe plaat had gehaald maar nu kwam ik er achter dat die stalen plaat iets krom is... kan dat ook de rede zijn dat die helemaal niet ontkoppelt?
verder wilde ik eigenlijk ook alles verversen de veren en de die bus, de lokale brommer boer heeft ze niet en bij loef is er alleen zoon bus voor c50 zijn die het zelfde? zo niet waar haal ik anders zoon bus?
Rens
gister avond alles uit mekaar gehaald omdat ik een nieuwe plaat had gehaald maar nu kwam ik er achter dat die stalen plaat iets krom is... kan dat ook de rede zijn dat die helemaal niet ontkoppelt?
verder wilde ik eigenlijk ook alles verversen de veren en de die bus, de lokale brommer boer heeft ze niet en bij loef is er alleen zoon bus voor c50 zijn die het zelfde? zo niet waar haal ik anders zoon bus?
Rens
-
XL50deSeauje
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
- Contacteer:
link
op die pagina zie je de bus voor de c50 maar daaronder de zelfde tekst voor ss maar dan met een hele andere foto... of is dat toevallig ook een bus?
ze zijn vandaag dicht, wilde het graag voor het weekend hebben maar dat zit er denk ik niet in
op die pagina zie je de bus voor de c50 maar daaronder de zelfde tekst voor ss maar dan met een hele andere foto... of is dat toevallig ook een bus?
ze zijn vandaag dicht, wilde het graag voor het weekend hebben maar dat zit er denk ik niet in
-
XL50deSeauje
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
- Contacteer:
Als je NU rovaza belt, heb je het morgen misschien nog wel, anders vrijdagRens schreef:link
Helm op de buddy, voorwiel naar rechts, tas bij het voorwiel.
De RZN
De RZN
spullen vrijdag binnen gekregen en alles volgens de FAQ gemonteerd, maar nog steeds niet ontkoppelen... extra gelet op de tandjes doe goed in elkaar vielen en er toen pas op geschoven.
als mijn kabel iets verkeerd staat zou die dan ook helemaal niet kunnen ontkoppelen?
het plaatje wat je kan afstellen maakt een tikje als ik de koppeling los laat. ik zie hem dan ook iets verspringen. hoort dit of kan dit mijn probleem zijn?
ik heb 85cc en had per ongeluk de standaard veren besteld en de iets dikkere veren laten zitten omdat ik dacht dat ze steviger waren?
iemand enig idee waar ik het moet zoeken?
rens
als mijn kabel iets verkeerd staat zou die dan ook helemaal niet kunnen ontkoppelen?
het plaatje wat je kan afstellen maakt een tikje als ik de koppeling los laat. ik zie hem dan ook iets verspringen. hoort dit of kan dit mijn probleem zijn?
ik heb 85cc en had per ongeluk de standaard veren besteld en de iets dikkere veren laten zitten omdat ik dacht dat ze steviger waren?
iemand enig idee waar ik het moet zoeken?
rens
-
toerieteller
- 4T-MSB addict
- Bezit: ss50 c50 cd50 c310a
-
René
- Admin
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
Indraaien tot je weerstand voelt, en dan iets terug draaien. Niet helemaal indraaien.toerieteller schreef:ja als je kabel te slap staat dan ontkoppelt het zaakje niet, maar ook achter het dekseltje aan de koppelingskant, kan het probleem zich voordoen, boutje helemaal indraaien en dan halve slag losdraaien en borgen met het moertje.
ik heb nu de kabel en het schroefje ook afgesteld en werkte ook niet. heb het koppelings huis er nogmaals afgehaald en opnieuw er op gezet, maar het wil nog steeds niet werken.
nou vroeg ik me af of het klopt dat onderdeel 15 op de afbeelding nog iets moet wegduwen het lijkt er nu op dat die alleen het veertje indrukt wat in die padestoel bus zit?

nou vroeg ik me af of het klopt dat onderdeel 15 op de afbeelding nog iets moet wegduwen het lijkt er nu op dat die alleen het veertje indrukt wat in die padestoel bus zit?

-
bart beekhuizen
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
- Contacteer:
ja dat hoort, maar daartussen moet heel iets speling te zitten, om hem mooi "vrij" te houden, die speling kan je afstellen met (als het texel gemonteerd is ) dat "armpje/vorkje" met stelschroef waar je koppelings hevel tegenaan drukt.(9,11en 21).
dit vorkje moet net iets kunnen bewegen, net even iets los zitten, niet onder spanning. maar ook als dat slecht afgested is zou hij moeten ontkoppelen....
heb je soms een andere koppelings moer als origineel? (bij bami zit hier een ring tussen ori ss niet, alleen de borg kroon)dat ie dikker is en dat daardoor het huis niet ingedrukt kan worden? en zit de drukstift in het carter wel goed? (#10 vorige plaatje)

dit vorkje moet net iets kunnen bewegen, net even iets los zitten, niet onder spanning. maar ook als dat slecht afgested is zou hij moeten ontkoppelen....
heb je soms een andere koppelings moer als origineel? (bij bami zit hier een ring tussen ori ss niet, alleen de borg kroon)dat ie dikker is en dat daardoor het huis niet ingedrukt kan worden? en zit de drukstift in het carter wel goed? (#10 vorige plaatje)

cdi for life!