Toekomstig ouder probleem.
-
Lejon
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
Toekomstig ouder probleem.
Mn ouders hadden me van de week duidelijk gemaakt dat er geen 70cc inzit in de toekomst.
Toen werd ik nieuwsgierig wat er dan wel aan eranderd kan worden dat ie lekker trek en nog beetje hard gaat ook.
En het belangrijkste,hoe je hem laat brullen? Met of zonder powerfilter enz.
Suggesties?
Toen werd ik nieuwsgierig wat er dan wel aan eranderd kan worden dat ie lekker trek en nog beetje hard gaat ook.
En het belangrijkste,hoe je hem laat brullen? Met of zonder powerfilter enz.
Suggesties?
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
-
xMARKx
- 4T-MSB regular
- Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1 - Locatie: Maarssen
Heb je een 6v blok of een 12v blok???
(gezien je een ss afgebeeld heb ga ik uit van een 6v blok)
Je zou aan een grotere carb kunnen denken, ik vind zelf een 17mm op een 50cc het fijnst. 19mm zou ook kunnen maar zijn wat moeilijker (echt) goed afgesteld te krijgen op een 50cc.
Je zou er een snellere nok (of een "race" nok) in kunnen zetten maar dat maakt alleen echt uit als je ook een vervroegend vliegwiel er op zet.
Met de vertanding kun je ook nog een hoop kloten... maar je moet dan wel keuzes maken tussen snelheid en vermogen.
"Power"filtertje maakt eigenlijk niet echt verschil uit behalve dat het wat meer geluid maakt en daardoor je brommer sneller lijkt als je erop rijd
(gezien je een ss afgebeeld heb ga ik uit van een 6v blok)
Je zou aan een grotere carb kunnen denken, ik vind zelf een 17mm op een 50cc het fijnst. 19mm zou ook kunnen maar zijn wat moeilijker (echt) goed afgesteld te krijgen op een 50cc.
Je zou er een snellere nok (of een "race" nok) in kunnen zetten maar dat maakt alleen echt uit als je ook een vervroegend vliegwiel er op zet.
Met de vertanding kun je ook nog een hoop kloten... maar je moet dan wel keuzes maken tussen snelheid en vermogen.
"Power"filtertje maakt eigenlijk niet echt verschil uit behalve dat het wat meer geluid maakt en daardoor je brommer sneller lijkt als je erop rijd
-
Lejon
- The 4T-MSB is my life!
-
Dakana
- 4T-MSB regular
- Contacteer:
ik heb een rs50 gehad vroeger
en met alle respect
zeker na al die jaren
toch liever een ss hoor
zit gewoon meer emotie in
gaat langer mee
en zo'n race-type-brommer (of dat nou een rx r50 of tzr is) dat is gewoon geen HOL aan met orgineel 50cc
en als het hard loopt is het net zo goed kut want het rijd eigenlijk niet lekker in de bocht (veel te zwaar voor zo weinig vermogen) en met beetje gepept blok is je koppel WEG
dat is wel het meest verrote waar ik ooit op gereden heb, 50cc 2takt die onbegrensd is....
zo'n ss laat je gewoon veel makkelijker genieten van simpel brommer rijden
als ik nu dagelijks naar school zou moeten
op de brommer
k zou echt een ss50 kiezen
zoveel fijner om op te rijden
bochten zijn leuk, voor het stoplicht wachten is ineens geen probleem meer, lekker stukje recht door hoeft niet hard maar kan je gewoon van genieten
op een rs50 moet je iedere bocht 3x terug schakelen om hem in toeren te houden, altijd in race houding door de bocht omdat je nu een maal niet anders kan zitten, wat dan op het rechte stuk ook meteen verrot is wat je zit gewoon niet relaxt
dan sta je voor het stoplicht en moet je weer optrekken wat betekend dat dat ding weer op gang moet komen en pfffffffffffff
k zal stoppen
rs50, motohispania rx, yamaha tzr
alleen leuk voor de looks, tis kwa rijden echt helemaal niet prettig (eerste keer is kicken, daarna niet meer)
ss50 kan het hele jaar door
kan je mee racen
kan je rustig mee rijden
veel betere allemans vriend
en met alle respect
zeker na al die jaren
toch liever een ss hoor
zit gewoon meer emotie in
gaat langer mee
en zo'n race-type-brommer (of dat nou een rx r50 of tzr is) dat is gewoon geen HOL aan met orgineel 50cc
en als het hard loopt is het net zo goed kut want het rijd eigenlijk niet lekker in de bocht (veel te zwaar voor zo weinig vermogen) en met beetje gepept blok is je koppel WEG
dat is wel het meest verrote waar ik ooit op gereden heb, 50cc 2takt die onbegrensd is....
zo'n ss laat je gewoon veel makkelijker genieten van simpel brommer rijden
als ik nu dagelijks naar school zou moeten
op de brommer
k zou echt een ss50 kiezen
zoveel fijner om op te rijden
bochten zijn leuk, voor het stoplicht wachten is ineens geen probleem meer, lekker stukje recht door hoeft niet hard maar kan je gewoon van genieten
op een rs50 moet je iedere bocht 3x terug schakelen om hem in toeren te houden, altijd in race houding door de bocht omdat je nu een maal niet anders kan zitten, wat dan op het rechte stuk ook meteen verrot is wat je zit gewoon niet relaxt
dan sta je voor het stoplicht en moet je weer optrekken wat betekend dat dat ding weer op gang moet komen en pfffffffffffff
k zal stoppen
rs50, motohispania rx, yamaha tzr
alleen leuk voor de looks, tis kwa rijden echt helemaal niet prettig (eerste keer is kicken, daarna niet meer)
ss50 kan het hele jaar door
kan je mee racen
kan je rustig mee rijden
veel betere allemans vriend
Laatst gewijzigd door Dakana op 12 apr 2009 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Lejon
- The 4T-MSB is my life!
een 70cc maakt meer, en dieper geluid (lawaai) dan 50cc.xMARKx schreef:????Lejon schreef:Dat wel maar het verschil in kabaal hoor je wel duidelijk
Maar dat merken je ouders niet als je tegelijkertijd een andere uitlaat monteert, of een hele stille uitlaat hebt...
Maar best ben je gewoon eerlijk
En trouwens, 50cc met hogere compressie, grotere carb, etc. gaat ook goed vooruit!
-
Monkeymadness
- 4T-MSB zombie
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
of gewoon je 50cc cilinder eraf halen, paar krassen in maken met een schroevendraaier, meenemen naar johannes, en johannes in z'n oor fluisteren dat je een 70cc cilinder wilt hebben met 50 opdruk, de echte 50 daar laten, en tegen je ouders zeggen dat je een nieuwe 50cc cilinder hebt gekocht, omdat de oude versleten is... (doe dat niet na 1week rijden, dan zullen je ouders ook wel denken...)
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
^^ zeker als je niet voor of achter het huis staat te gassen.xMARKx schreef:Sorry, maar als je een orginele uitlaat hebt is het geluids verschil echt verwaarloosbaar... sterker nog ik denk dat je het niet eens zal horen.
Mijn ouders zijn er pas achter gekomen dat mijn MB was opgevoerd nadat mijn neefje tussen alkmaar en den helder langs het noordzeekanaal was gepakt. (Met 50cc en tegen de 90kmh
Lang leve originele snelle cilinders en uitlaten.
-
thijsperdok
- 4T-MSB addict
Koop een standaard SS. Met 12mm. Ga daar een tijd op rijden. Dan zet je er een 16mm op. Dan koop je nog eens een keer een snellere nok. En na ongeveer een jaartje kijk je je ouders nog eens lief aan. En koop je 70cc. Als je dan dezelfde tandwiel verhouding als met 50cc houd. Is er helemaal niks aan de hand. En heb je super veel plezier van je brommer!