Toekomstig ouder probleem.
-
Lejon
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
Ik wil zowieso eerlijk blijven..uhum pussy uhum... 
Maar ik ben dik tevreden als hij iets van 70 loopt met een dik vet geluid.
Een sportuitlaat komt er zowieso op. Ik weet alleen niet hoe een sportuitlaat met 50cc klinkt alle ssjes hier zijn 70cc
Maar ik ben dik tevreden als hij iets van 70 loopt met een dik vet geluid.
Een sportuitlaat komt er zowieso op. Ik weet alleen niet hoe een sportuitlaat met 50cc klinkt alle ssjes hier zijn 70cc
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
-
Lejon
- The 4T-MSB is my life!
je moet sowieso eerst maar eens GOED leren rijden met 50cc!
Dus helemaal mee eens, eerst maar eens gewoon 12mm en niks bijzonders.
Hard rijden doe je pas als je weet wat je doet en wat andere weggebruikers
allemaal wel en niet doen. Je kunt zelf nog zo goed opletten, ik word bijna
elke week wel een keer bijna aangereden door iemand in een auto niet
niet goed oplet. Ik rijd dus alleen harder op plekken waarvan ik vrijwel zeker weet dat ik niet ineens van de zijkant voor m'n flikker wordt gereden. Maar dat duurt even voor je er kijk op krijgt.
je kunt best veel veranderen als je zelf wilt sleutelen en 50cc wilt houden.
65km/h is prima mogelijk met 50cc.
17mm carburateur, snellere nokkenas, vervroegend vliegwiel, hogedrukzuiger. misschien haal je dan zelfs wel 70-75km/h
groetjes,
Dennis
Dus helemaal mee eens, eerst maar eens gewoon 12mm en niks bijzonders.
Hard rijden doe je pas als je weet wat je doet en wat andere weggebruikers
allemaal wel en niet doen. Je kunt zelf nog zo goed opletten, ik word bijna
elke week wel een keer bijna aangereden door iemand in een auto niet
niet goed oplet. Ik rijd dus alleen harder op plekken waarvan ik vrijwel zeker weet dat ik niet ineens van de zijkant voor m'n flikker wordt gereden. Maar dat duurt even voor je er kijk op krijgt.
je kunt best veel veranderen als je zelf wilt sleutelen en 50cc wilt houden.
65km/h is prima mogelijk met 50cc.
17mm carburateur, snellere nokkenas, vervroegend vliegwiel, hogedrukzuiger. misschien haal je dan zelfs wel 70-75km/h
groetjes,
Dennis
''UNOX MAN''
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Zorg eerst maar eens dat je een brommer krijgt en dat ie het uberhaupt doet. Fantaseren is leuk, maar het levert weinig op. Als je wil liegen tegen je ouders ga ik je daarin niet aanmoedigen.
Als je snel rijdt, kun je beter niet opvallen. Tenzij je het leuk vindt om steeds van de weg geplukt te worden en je spullen in te mogen leveren, je brommer kwijt te zijn en aan de rechter uit te leggen waarom je deze keer gepakt bent.
Wil je toch herrie maken, doe het dan gewoon en maak je eigen keuze. Wil je snel rijden, doe het ook gewoon. Met 50cc is 70km prima haalbaar met een 16 of 17mm en een vvv. Niet janken als je gepakt wordt. Het mag niet en er wordt nou eenmaal op gecontroleerd. En de boete is nog een stukje hoger als je teveel herrie maakt.
Hou er ook rekening mee dat snel rijden gewoon geld kost en dat je moet kunnen sleutelen. Er zal vaker wat kapot gaan.
Dus... Lekker sparen, je certificaat halen en eerst maar eens zorgen dat je je sowieso niet doodrijdt in de eerste 2 weken dat je los mag. Als alles heel blijft kun je kijken of je nog geld over hebt om sneller te kunnen.
Maar ik ga niet zeggen dat je maling aan je ouders moet hebben of hoe je ze kunt belazeren. Je hebt je eigen verantwoordelijkheid. Ook als je 16 bent.
Als je snel rijdt, kun je beter niet opvallen. Tenzij je het leuk vindt om steeds van de weg geplukt te worden en je spullen in te mogen leveren, je brommer kwijt te zijn en aan de rechter uit te leggen waarom je deze keer gepakt bent.
Wil je toch herrie maken, doe het dan gewoon en maak je eigen keuze. Wil je snel rijden, doe het ook gewoon. Met 50cc is 70km prima haalbaar met een 16 of 17mm en een vvv. Niet janken als je gepakt wordt. Het mag niet en er wordt nou eenmaal op gecontroleerd. En de boete is nog een stukje hoger als je teveel herrie maakt.
Hou er ook rekening mee dat snel rijden gewoon geld kost en dat je moet kunnen sleutelen. Er zal vaker wat kapot gaan.
Dus... Lekker sparen, je certificaat halen en eerst maar eens zorgen dat je je sowieso niet doodrijdt in de eerste 2 weken dat je los mag. Als alles heel blijft kun je kijken of je nog geld over hebt om sneller te kunnen.
Maar ik ga niet zeggen dat je maling aan je ouders moet hebben of hoe je ze kunt belazeren. Je hebt je eigen verantwoordelijkheid. Ook als je 16 bent.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
Lejon
- The 4T-MSB is my life!
-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
ik zou gewoon voor een ssje gaan
16mm carb open vilter en een motorsport dan heb je een mooie brommer en het maakt meer kabaal dan een golf met open uitlaat
zoon 2takt race geval is niets aan
je blijft maar aan het schakelen en je rijde niet echt hard
16mm carb open vilter en een motorsport dan heb je een mooie brommer en het maakt meer kabaal dan een golf met open uitlaat
zoon 2takt race geval is niets aan
je blijft maar aan het schakelen en je rijde niet echt hard
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
-
Jean Raoul du Cable
- Frequent 4T-MSB visitor
- Locatie: Nieuwland (buitengebied) (NouveauPays voor de frans-taligen)
Speeltip 17: Altijd vanuit oplossingen denken, niet vanuit problemen.
Als 70cc niet mag, steek je toch 88cc.
Maar ff zonder dollen. Leer eerst goed het rubber op de weg te houden, voordat je snel gaat. Ga je opvoeren, laat je oudertjes het dan ook weten. Soms gaat dat naderhand niet meer...
Als 70cc niet mag, steek je toch 88cc.
Maar ff zonder dollen. Leer eerst goed het rubber op de weg te houden, voordat je snel gaat. Ga je opvoeren, laat je oudertjes het dan ook weten. Soms gaat dat naderhand niet meer...
De meeste mensen noemen mij eigenwijs. Zelf ben ik een heel andere mening toegedaan.
-
thijsperdok
- 4T-MSB addict
-
Wout
- Frequent 4T-MSB visitor
Zoals al vaker hierboven is gezegd kan je met 50cc ook aardig hard rijden. Ik heb zelf een rolling frame gekocht en er een zoncheng 50cc blok onder gegooid. Ook heb ik een 18mm carb en 22mm spruitstuk eronder gemonteerd.
Het lijkt onwaarschijnlijk maar ik haal met mijn dax zoals hij op dit moment is toch 90/95 op de teller.
Het lijkt onwaarschijnlijk maar ik haal met mijn dax zoals hij op dit moment is toch 90/95 op de teller.
-
thijsperdok
- 4T-MSB addict