5w40
-
- 4T-MSB regular
- Berichten: 405
- Lid geworden op: 28 jan 2007 09:09
- Bezit: C50c C50dv Novio
- Locatie: Veenendaal
Re: 5w40
[quote="stofZie boven, ervaring...1200 km & nog geen problemen. (bijna dagelijks door weer en wind)[/quote]
Wat is nou 1200km..... Gebruik gewoon 10W40 zoals het Honda manual aangeeft. Pas bij temperaturen onder de -20 zou je het kunnen overwegen, maar hun grafiek zwijgt over 5W40 olie. Voor de warmere landen geeft de grafiek 20W40, kortom voor NL is 10W40 prima. En wil je het een beetje netjes doen, gebruik dan 4T motorolie geschikt voor natte koppelingen.
Wat is nou 1200km..... Gebruik gewoon 10W40 zoals het Honda manual aangeeft. Pas bij temperaturen onder de -20 zou je het kunnen overwegen, maar hun grafiek zwijgt over 5W40 olie. Voor de warmere landen geeft de grafiek 20W40, kortom voor NL is 10W40 prima. En wil je het een beetje netjes doen, gebruik dan 4T motorolie geschikt voor natte koppelingen.
Re: 5w40
Gebruik gewoon 10W40 zoals het Honda manual aangeeft. Pas bij temperaturen onder de -20 zou je het kunnen overwegen, maar hun grafiek zwijgt over 5W40 olie. Voor de warmere landen geeft de grafiek 20W40, kortom voor NL is 10W40 prima. En wil je het een beetje netjes doen, gebruik dan 4T motorolie geschikt voor natte koppelingen.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 05 feb 2007 16:00
- Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
- Locatie: Bennekom/EDE
Re: 5w40
gebruik shell 10w40Baron schreef:conclusie ?
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax
Iets met 190cc . Op de dax
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 876
- Lid geworden op: 28 jan 2007 12:41
- Locatie: Wolfheze
Re: 5w40
of action 5W40arnold-d schreef:gebruik shell 10w40Baron schreef:conclusie ?
Ctjes for life and SSjes after for ever.
In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
In een kratje zitten 24 pilsjes,
een dag heeft 24 uur,
kan geen toeval zijn.
-
- chaly addict
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: 5w40
Of action 10W40.
Of kroonexpulsa of weetikveel. Het boeit nauwelijks. Gooi er desnoods kokosnotenolie in als het peil te laag staat en warm je motortje rustig op. Dat is veel belangrijker dan welke soort er precies in moet.
Of kroonexpulsa of weetikveel. Het boeit nauwelijks. Gooi er desnoods kokosnotenolie in als het peil te laag staat en warm je motortje rustig op. Dat is veel belangrijker dan welke soort er precies in moet.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: 5w40
Dat lees ik wel vaker.. Waarom speciaal van de shell??arnold-d schreef:gebruik shell 10w40Baron schreef:conclusie ?
Lijkt me dus onzin.
-
- The 4T-MSB is my life!
- Berichten: 1513
- Lid geworden op: 05 feb 2007 16:00
- Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
- Locatie: Bennekom/EDE
Re: 5w40
ooh, dat is 4takt motorfiets olie, voor natte koppeling.Jurrien schreef:Dat lees ik wel vaker.. Waarom speciaal van de shell??arnold-d schreef:gebruik shell 10w40Baron schreef:conclusie ?
Lijkt me dus onzin.
Dus heb je gewoon de goeie
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax
Iets met 190cc . Op de dax
Re: 5w40
Maar die heb je ook van andere merken.
Sterker nog, ik heb het idee dat je bij de benzinepomp veel te veel betaalt voor olie, dus ik zou juist niet bij de shell kopen.
Sterker nog, ik heb het idee dat je bij de benzinepomp veel te veel betaalt voor olie, dus ik zou juist niet bij de shell kopen.
Re: 5w40
Ik zal het nog eens laten weten als de km's zijn opgelopen, goed?Henk Veen schreef:Wat is nou 1200km..... Gebruik gewoon 10W40 zoals het Honda manual aangeeft. Pas bij temperaturen onder de -20 zou je het kunnen overwegen, maar hun grafiek zwijgt over 5W40 olie. Voor de warmere landen geeft de grafiek 20W40, kortom voor NL is 10W40 prima. En wil je het een beetje netjes doen, gebruik dan 4T motorolie geschikt voor natte koppelingen.stof schreef:Zie boven, ervaring...1200 km & nog geen problemen. (bijna dagelijks door weer en wind)
edit: de olie mag toch ververst worden, of telt het dan niet?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 17 jun 2009 20:53
- Locatie: Maldegem (België)
Re: 5w40
Op een luchtgekoelt 50cc blokje gewoon 10W40 is het nu winter of zomer, België of Nederland maakt dat echt niets uit voor zo'n brommer (super precisie instrumenten zijn het namenlijk ook niet...), Als je het goedkoop wil koop je gewoon een 5liter bidon van motul ofzo, goede olie, lage prijs. En als je gewoon maakt dat het olie op pijl blijft moet je zelfs niet veel verversen...
Trots eigenaar:
CB50J (80cc, kitaco, F kop en nok, 20mm carb en spruit) *accident, heropbouw moet nog beginnen*
C50 (origineel wrakje)
Audi 100 (2.4 atmosferische 5 cilinder diesel)
CB50J (80cc, kitaco, F kop en nok, 20mm carb en spruit) *accident, heropbouw moet nog beginnen*
C50 (origineel wrakje)
Audi 100 (2.4 atmosferische 5 cilinder diesel)