Militare Honda SS50
-
Lejon
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
Re: Honda SS50 K2 B2 update : Banden =) 11 feb FOTO"S
Nu zou je voor de lol nog zo een rovaza super deluxe nokkenastandwielset moeten kopen. Dan krijg je iets van 5 tandwielen waarvan de gaatjes 1 graden met elkaar verschillen zo kun je je timing nog beter stellen. Maar die rotor is best wel geniaal idd. Ziet er puik uit dat blok!
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
Lejon schreef:Nu zou je voor de lol nog zo een rovaza super deluxe nokkenastandwielset moeten kopen. Dan krijg je iets van 5 tandwielen waarvan de gaatjes 1 graden met elkaar verschillen zo kun je je timing nog beter stellen. Maar die rotor is best wel geniaal idd. Ziet er puik uit dat blok!
ik heb er over zitten te denken
met 125cc+ op een takeblok is het wel leuk nartuurlijk.
http://www.rovaza.nl/product/nokkenas+timing+set
Laatst gewijzigd door HondaRat op 11 feb 2010 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
dnepr k650 , ural m72 , suzuki sv650 , honda ss50 , armstrong mt500
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Als je even zoekt is zo'n lifan 150 outerrotor een stuk goedkoper te koop als bij rovaza.
2 waarschuwingen, ja je hebt de dikke cdi nodig en ja je heb het tussenboompje nodig.
Ik neem wel aan dat je een verloopstukje hebt gebruikt?
2 waarschuwingen, ja je hebt de dikke cdi nodig en ja je heb het tussenboompje nodig.
Ik neem wel aan dat je een verloopstukje hebt gebruikt?
Mijn excuus , inderdaad ,
http://www.daxdodo.com/catalog/product_ ... eafb1f5d4f
heb zelfgemaakte kabelboom van hele dikke kabels
en zon special tang voor japanse stekkers ( AANRADER !!!)
en ja ik heb een tap van (?) CB-Viguur , weet niet als hij ze nog heeft.
http://www.daxdodo.com/catalog/product_ ... eafb1f5d4f
heb zelfgemaakte kabelboom van hele dikke kabels
en ja ik heb een tap van (?) CB-Viguur , weet niet als hij ze nog heeft.
Voor Roow :
Filmpje :
beetje harder stationair gedraaid zoda hij net wa lekkerd pakt , zit nog steeds te grote sproeier in.
sorry voor kwaliteit , iphone opgenomen , klinkt in echt 'te' zwaar voor te microfoon.
Filmpje :
beetje harder stationair gedraaid zoda hij net wa lekkerd pakt , zit nog steeds te grote sproeier in.
sorry voor kwaliteit , iphone opgenomen , klinkt in echt 'te' zwaar voor te microfoon.
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
klinkt bruut zeg !
en blokje loopt ook mooi...
afstellen maar !
en blokje loopt ook mooi...
afstellen maar !
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
zit nu een 89 in , denk dat ik rond 80/81 ?? moet zitten bougie wordt beetje 'mat' zwart 
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
overigens lijkt mij de nokkenas timing aanpassen verre van fijn voor normaal gebruik.
zet er dan een(fijne, dus niet de ''snelle nok'' die je vandaag de dag nog nieuw hm kunt kopen) in...
zet er dan een(fijne, dus niet de ''snelle nok'' die je vandaag de dag nog nieuw hm kunt kopen) in...
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
is 70cc? dan lijkt mij rond de 80 in de buurt komen(beetje blok/carb afhankelijk)
Zijn die beter ? er staat wel 41 of 141 ofz op ? (nokas )
volgens mij is dat origineel . maar moet idd een nieuwe in , zitten lekkere groeven in .
maar ik houd hem eerst ff tot die brommer pull , als hij dan toh naar de klote gaat kan ik hem
weer lekker reviceren =) .
volgens mij is dat origineel . maar moet idd een nieuwe in , zitten lekkere groeven in .
maar ik houd hem eerst ff tot die brommer pull , als hij dan toh naar de klote gaat kan ik hem
weer lekker reviceren =) .
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
ik raad je de snelle nokken die je vandaag de dag ori hm kan kopen af. Rijd irritant zenuwachtig, moet je op toeren houden, en aangezien de 4 een overdrive is, heb je grote kans dat ie gaat inkakken in de 4, of heeeeeeeel veel toeren.
De nok die ik je kan aanraden is die van een s65(genoeg zijn er van in omloop, zaten ook in meerdere type's maar ik noem altijd s65 nok)) en ook nieuw zijn ze zo nu en dan te koop. je moet ze wel weten te herkennen. Zijn net een stukje feller als een 41nok(die is standaard), onderin evenveel als een 41 nok(onderin de kracht, dat is het fijne van de 41 nok) bovenin een heel stuk meer als de 41 nok, en niet overdreven zenuwachtig. en gemaakt voor 4 bak. ideaal dus.
of een c70 nok(de snelle versie, niet de 41 versie waarmee c70 ook geleverd is) alleen zijn die gemaakt voor 3 bak, dus niet optimaal. wat minder kracht onderin als met de 41 nok, net (heel ietsjes meer kracht bovenin als de s65.
dan de ss50 5 bak nok, meest snelle nok. onderin niks, bovenin alles. ik vind het niks. teminste niet in combi met een 4bak. en op 70cc, werken ze ook stukken minder(ik vermoed door de hogere compressie, zeker weten doe ik dit niet)
De nok die ik je kan aanraden is die van een s65(genoeg zijn er van in omloop, zaten ook in meerdere type's maar ik noem altijd s65 nok)) en ook nieuw zijn ze zo nu en dan te koop. je moet ze wel weten te herkennen. Zijn net een stukje feller als een 41nok(die is standaard), onderin evenveel als een 41 nok(onderin de kracht, dat is het fijne van de 41 nok) bovenin een heel stuk meer als de 41 nok, en niet overdreven zenuwachtig. en gemaakt voor 4 bak. ideaal dus.
of een c70 nok(de snelle versie, niet de 41 versie waarmee c70 ook geleverd is) alleen zijn die gemaakt voor 3 bak, dus niet optimaal. wat minder kracht onderin als met de 41 nok, net (heel ietsjes meer kracht bovenin als de s65.
dan de ss50 5 bak nok, meest snelle nok. onderin niks, bovenin alles. ik vind het niks. teminste niet in combi met een 4bak. en op 70cc, werken ze ook stukken minder(ik vermoed door de hogere compressie, zeker weten doe ik dit niet)
Lekker hoog stationair, maar niet zo zenuwachtig als op die 'snelle' blokjes
Ben benieuwd hoe mooi je 'm stationair krijgt.
roow schreef:Lekker hoog stationair, maar niet zo zenuwachtig als op die 'snelle' blokjes![]()
hehe , nog ff filmpje gemaakt met oude uitlaat .