Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
To 5.0
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 16 feb 2010 21:41
Bezit: Zwarte Skyteam Dax 2009, Ford Mustang 1988 GT, Ford mustang 1971 Grande, Ford LTD Crown Victoria Country Squire 1990, Lincoln mark VII 1991 en een fiets.
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Bericht door To 5.0 »

Hallo iedereen.

Ik ben Tom woon in Den Haag en ben bijna 47 :shock: .
Van mijn vrouw heb ik een Skyteam ST 50 gekregen voor kerst die ik ondertussen naar eigen smaak heb gemaakt.
Afbeelding
Okay het is geen ori Honda Dax, maar ik vind hem helemaal tof en heb er enorm veel bekijks mee :D .
Ik heb de begrenzer uit het spruitstuk gehaald en dat scheelt gelijk zeker 15/ 20 km. Hij trekt beter, maar ik heb het gevoel dat er nog meer uit te halen is.
Kan iemand mij vertellen wat de beste combi is zonder enorme hoge bedragen en zonder dat ik het blok aan bonken draai?

Alvast bedankt,
Tom.
How can you win if you don't play?

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Bericht door butt head »

blok gaat van zelf wel kapot maak je daar maar niet druk om

ik zou zeggen een ot (oud type) honda dax uitlaat zoon chroome voor de looks

verder standaard houden of je moet nog harder willen rijden met het ding
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Bericht door NIX »

Grotere carb of 70cc cilinder met groter voortandwiel. Of alledrie. Geen idee of de CDI bgrensd is.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

djwesz11
4T-MSB regular
Berichten: 320
Lid geworden op: 10 jan 2010 13:44
Locatie: Leusden!
Contacteer:

Re: Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Bericht door djwesz11 »

NIX schreef:Grotere carb of 70cc cilinder met groter voortandwiel. Of alledrie. Geen idee of de CDI bgrensd is.
Ik sluit me daar volledig op aan

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Bericht door nielspbr »

Skyteam zijn zover ik weet niet begrensd op cdi.
Het inlaattraject is zo te lezen al ontgrensd ringen eruit, pakking niet kleiner als de inlaat (is bij de 125's het geval)

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Bericht door Kippenverver »

Een andere sproeier kan soms ook wonderen doen, maar ik weet niet of daar toevallig al de goede maat in zit.
Ga heen en vereenvoudig u!

Willem-Jan-
4T-MSB addict
Berichten: 543
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:44
Locatie: Ommen

Re: Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Bericht door Willem-Jan- »

110cc blok, heb je wel voor 150eurie op ebay.de

Goedkoper dan een 70cc cilinder, omdat je het oude blok voorhetzelfde geld weer verkoopt :)

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Re: Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Bericht door nitelife »

hej, nog een tom uit den haag(ben wel import hagenees en exact de helft van jouw leeftijd :D )

de begrenzer is eruit. je zou een groter voortandwiel erop kunnen zetten als je dat nog niet gedaan hebt. maar hoe hard wil je gaan met je dx?

groetjes,
tom
TWD for life!

To 5.0
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 16 feb 2010 21:41
Bezit: Zwarte Skyteam Dax 2009, Ford Mustang 1988 GT, Ford mustang 1971 Grande, Ford LTD Crown Victoria Country Squire 1990, Lincoln mark VII 1991 en een fiets.
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Bericht door To 5.0 »

nitelife schreef:hej, nog een tom uit den haag(ben wel import hagenees en exact de helft van jouw leeftijd :D )

de begrenzer is eruit. je zou een groter voortandwiel erop kunnen zetten als je dat nog niet gedaan hebt. maar hoe hard wil je gaan met je dx?

groetjes,
tom
Hee Tom uit de ooievaarsstad!

Ik zou ongeveer 75/ 80 willen rijden. Ik denk dat dit mogelijk moet zijn, alleen wil ik dus weten hoe en op de meest snelle en goedkope manier.
Tom, zou leuk zijn als we eventueel met wat 4takters naar de bloembollenrit in Noordwijk kunnen ploffen. Weet jij of er nog meer 4 takters in en rond de ooievaarsstad wonen?

Groeten, Tom.
How can you win if you don't play?

nitelife
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1843
Lid geworden op: 28 jan 2007 17:17
Locatie: Ooievaarsstad

Re: Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Bericht door nitelife »

80 echte kilometers gaat wel lastig met 50cc. je zou dan eigenlijk 70cc moeten monteren. ook weet ik niet hoe groot de st carb op het apparaat is, maar een 16mm carb zou hem dan goed doen. hoe hard ga je er nu mee en heb je er al een ander groter voortandwiel op gezet?

ps. naar de bloembollenrit rijden lijkt mij leuk. maar elk jaar is er een preparty waar ik naartoe ga, dus dan blijf ik slapen in noordwijkerhout. we kunnen natuurlijk wel samen naar de preparty rijden, maar dan moet je wel zin hebben in kampvuur, bier en pizza :D
TWD for life!

To 5.0
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 51
Lid geworden op: 16 feb 2010 21:41
Bezit: Zwarte Skyteam Dax 2009, Ford Mustang 1988 GT, Ford mustang 1971 Grande, Ford LTD Crown Victoria Country Squire 1990, Lincoln mark VII 1991 en een fiets.
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Bericht door To 5.0 »

Ik heb vanmiddag weer eens gereden en even gekeken hoe hard die reed. 70 km haalde ik :D maar hij was nog niet vol in zijn toeren :( . Toch heb ik het gevoel dat er meer uitgehaald kan worden. Ik wil nu eenmaal alles uit het leven en ook deze 50 cc halen :wink:
Ben benieuwd wat jullie reacties zijn.

Groet, Tom.
How can you win if you don't play?

arnold-d
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1513
Lid geworden op: 05 feb 2007 16:00
Bezit: Een bezitter heeft meestal de feitelijke macht over een goed en gedraagt zich alsof hij de eigenaar van dat goed is. Oftewel een moto dax
Locatie: Bennekom/EDE

Re: Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Bericht door arnold-d »

To 5.0 schreef:Ik heb vanmiddag weer eens gereden en even gekeken hoe hard die reed. 70 km haalde ik :D maar hij was nog niet vol in zijn toeren :( . Toch heb ik het gevoel dat er meer uitgehaald kan worden. Ik wil nu eenmaal alles uit het leven en ook deze 50 cc halen :wink:
Ben benieuwd wat jullie reacties zijn.

Groet, Tom.
En zit wel een redelijke afwijking in de teller hoor, dus het was nog lang geen 70.


Waarmee je ook iets meer vermogen behaald, is door een open uitlaatje te monteren,. ik merkte het verschil wel. orgineel begrenst ietsjes.
Gebroken achterbrugassen = 4
Iets met 190cc . Op de dax

Wout
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 138
Lid geworden op: 03 feb 2009 20:49
Locatie: Hengelo (ov)

Re: Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Bericht door Wout »

onbegrenste cdi.
grotere carb + spruit
kop eventueel flowen
tandwielverhouding veranderen
10" banden wil ook nog wel is helpen
Afbeelding

ciebie
4T-MSB zombie
Berichten: 2430
Lid geworden op: 16 jan 2009 16:24
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
Locatie: Soest

Re: Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Bericht door ciebie »

die kleppen van zo'n dx zijn toch heel erg klein, of is dat per bami verschillend?
denk dat als je een grote kleppen kop met een snel nokje en grote carburateur er op zet (als je dat wilt/kan) ook al aardige winst boekt, als de rest al ontgrensd is natuurlijk :)

Kippenverver
4T-MSB heilige
Berichten: 4576
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:21
Bezit: Honda ST50-G
Honda SS50Z K3
Honda CB77 Superhawk
Locatie: Ommen.

Re: Skyteam dax, beste set up na begrenzer eruit

Bericht door Kippenverver »

Als je echt 80 wil halen ga je dat met 50cc toch niet redden. Dan raad ik je een 70cc setje aan voor 50 kop. Dat zorgt voor een hele fijne compressie verhouding, lekker veel koppel en icm de juiste (grootte) carb. kun je daar behoorlijk hard mee gaan.
Ga heen en vereenvoudig u!

Plaats reactie