(komt er ook nog een beschaafde lawaaipijp op??
Michel's CB50 restauratie - laatste foto's
-
Monkeymadness
- 4T-MSB zombie
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Re: Michel's CB50 restauratie - eerste keer buiten
netjes!
)
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
-
Lejon
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
Re: Michel's CB50 restauratie - proefrijden
Zo jezus na 8 maanden is het dan zover.
Dat ding is echt geniaal en ik denk dat ie nu ook een dikke meerwaarde heeft gekregen.
Idd gewoon wat afstellen en dan ritjes rijden om iedereen over je brommer te laten kwijlen
Dat ding is echt geniaal en ik denk dat ie nu ook een dikke meerwaarde heeft gekregen.
Idd gewoon wat afstellen en dan ritjes rijden om iedereen over je brommer te laten kwijlen
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
Alleen waarom een accubakje ?
Je hebt totaal geen accu nodig... ? Gaat alleen maar vloeistof over je chroom en lak lekken, met leuke schade tot gevolg.
Sproeier zou inderdaad te klein kunnen zijn (bougie gekeken?) aangezien je nagenoeg geen luchtfilter meer hebt.
Je hebt totaal geen accu nodig... ? Gaat alleen maar vloeistof over je chroom en lak lekken, met leuke schade tot gevolg.
Sproeier zou inderdaad te klein kunnen zijn (bougie gekeken?) aangezien je nagenoeg geen luchtfilter meer hebt.
Honda CB50J -> 80J -> *in voorbreiding 125T*
Honda PC50
Honda CB77 *24-3-2011, klaar*
Plymouth Barracuda
Yamaha XT500 *in de prak, maar wordt gered*
Honda PC50
Plymouth Barracuda
-
CB50dude
- 4T-MSB addict
- Bezit: Kawasaki GPX 600 R
Geen brommert meer :( - Locatie: Eemnes
bonjour schreef:Alleen waarom een accubakje ?
Als ik het goed heb werkt het remlicht op de accu en is en remlicht niet verplicht?.
Honda CoolDriver50
Nou ik ben niet zo'n wonder in electronica dus ik dacht dat de accu nodig was om je remlicht en neutraallichtje werkend te krijgen.
Overigens is het afstellen helemaal gelukt. Er zat een 88 sproeier in de 18 mm carburateur en die was dus veel te groot. Er zit nu een 78 sproeier in en dat is precies goed. Wat een extra gebrul geeft zo'n kelk zeg, asociaal gewoon haha.
Ik had een tijdje terug een heel 'custom' electronicaschema uitgetekend:

En vandaag de hele bedrading aangelegd:

En met tape omwikkeld:

Hier de achterkant met accu, spanningsregelaar en uit het zicht een gelijkrichter.

Daarnet nog gepoetst, de middenbok geschildert etc, dus nu is hij er helemaal klaar voor morgen. Overigens lekt de tankdop een beetje, terwijl hij toch echt goed afsluit of het rubber, hoe kan dit? Het is ook met de oude tankdop.
Ps. Alle electronica werkt waarempel! En de accu is eigenlijk overbodig, je hebt dan wel als de motor uit is en contact aan, het lampje van de neutraalschakelaar branden bijv. Maarja hij zit er nu in en uit het zicht dus ik laat het zo lekker.
Overigens is het afstellen helemaal gelukt. Er zat een 88 sproeier in de 18 mm carburateur en die was dus veel te groot. Er zit nu een 78 sproeier in en dat is precies goed. Wat een extra gebrul geeft zo'n kelk zeg, asociaal gewoon haha.
Ik had een tijdje terug een heel 'custom' electronicaschema uitgetekend:

En vandaag de hele bedrading aangelegd:

En met tape omwikkeld:

Hier de achterkant met accu, spanningsregelaar en uit het zicht een gelijkrichter.

Daarnet nog gepoetst, de middenbok geschildert etc, dus nu is hij er helemaal klaar voor morgen. Overigens lekt de tankdop een beetje, terwijl hij toch echt goed afsluit of het rubber, hoe kan dit? Het is ook met de oude tankdop.
Ps. Alle electronica werkt waarempel! En de accu is eigenlijk overbodig, je hebt dan wel als de motor uit is en contact aan, het lampje van de neutraalschakelaar branden bijv. Maarja hij zit er nu in en uit het zicht dus ik laat het zo lekker.
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
Honda CB 50J
-
Monkeymadness
- 4T-MSB zombie
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
netjes
maar ik zou die accu wel vastknopen, bij de eerste drempel flikkert ie eruit...
maar ik zou die accu wel vastknopen, bij de eerste drempel flikkert ie eruit...
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
Zit muurtvast met 2 tai-reps.
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
Honda CB 50J
In elke tankdop zit een ontluchting, Dus er is altijd een open verbinding met buiten.
Oplossing, tank iets leeg laten lopen zodat hij daar niet direkt op staat te klotsen!
Oplossing, tank iets leeg laten lopen zodat hij daar niet direkt op staat te klotsen!
Echt bizar, er zit ook maar een liter of 4 in nu... 
Buick Centurion 7.5L
Honda CB 50J
Honda CB 50J
-
CB50dude
- 4T-MSB addict
- Bezit: Kawasaki GPX 600 R
Geen brommert meer :( - Locatie: Eemnes
Nou hij rijd en optijd voor Honda dag. 
Honda CoolDriver50
Probleem met een lekkende tankdop heb ik al zo ik deze brommer heb.
3 tankdoppen geprobeerd, maakt allemaal niets uit, dubbele pakkingen, etc. doet allemaal niets.
Ik heb nu gewoon een doekje onder tank liggen, en bij wat benzine spoortjes haal je het er zo vanaf.
Me lak is tot op de dag van vandaag nog niet beschadigd ofzo, gaat prima.
Als de benzine 'ingedroogd' is (dat van die bruine sporen heb) , heel klein beetje belgom alu (2 druppeltjes is genoeg) en dan heel zachtjes poetsen, dan gaat dat bruine er zo vanaf, bang voor krasjes hoef je niet te zijn als je het gewoon zachtjes, zonder druk, doet.
Ik heb zelf het idee dat het komt door de 'flens' van de tank zelf, dat die tever naar binnen staat, waardoor de tankdop niet goeg af kan sluiten.
Probeer wat je kunt, maar ik geef je weinig kans op slagen.
Gewoon een oud doekje onder de tank stoppen, werkt prima.
3 tankdoppen geprobeerd, maakt allemaal niets uit, dubbele pakkingen, etc. doet allemaal niets.
Ik heb nu gewoon een doekje onder tank liggen, en bij wat benzine spoortjes haal je het er zo vanaf.
Me lak is tot op de dag van vandaag nog niet beschadigd ofzo, gaat prima.
Als de benzine 'ingedroogd' is (dat van die bruine sporen heb) , heel klein beetje belgom alu (2 druppeltjes is genoeg) en dan heel zachtjes poetsen, dan gaat dat bruine er zo vanaf, bang voor krasjes hoef je niet te zijn als je het gewoon zachtjes, zonder druk, doet.
Ik heb zelf het idee dat het komt door de 'flens' van de tank zelf, dat die tever naar binnen staat, waardoor de tankdop niet goeg af kan sluiten.
Probeer wat je kunt, maar ik geef je weinig kans op slagen.
Gewoon een oud doekje onder de tank stoppen, werkt prima.
Honda PC50
Plymouth Barracuda
Honda PC50
Plymouth Barracuda
Onzin! Dat spul is voor alu gemaakt en niet voor lak. Het is dus ook niet goed voor de lak.bonjour schreef: Als de benzine 'ingedroogd' is (dat van die bruine sporen heb) , heel klein beetje belgom alu (2 druppeltjes is genoeg) en dan heel zachtjes poetsen, dan gaat dat bruine er zo vanaf, bang voor krasjes hoef je niet te zijn als je het gewoon zachtjes, zonder druk, doet.
Gewoon een poetsmiddel gebruiken, zoals Autoglym Super Resin Polish. Polijst, maakt de lak schoon, en laat ook nog eens een beschermende laag achter.
Ga dus geen metaalpoets op je lak gebruiken
Verder;
Geweldige brommer, echt geen woorden voor!
Top.

-
butt head
- moppersmurf
- Bezit: paar brommers
Re: Michel's CB50 restauratie - eerste keer buiten
dat ziet er mooi uitHaakie schreef:
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
Veel succes met normale lak poets middelen, gaat niet werken.Matthijs- schreef:Onzin! Dat spul is voor alu gemaakt en niet voor lak. Het is dus ook niet goed voor de lak.bonjour schreef: Als de benzine 'ingedroogd' is (dat van die bruine sporen heb) , heel klein beetje belgom alu (2 druppeltjes is genoeg) en dan heel zachtjes poetsen, dan gaat dat bruine er zo vanaf, bang voor krasjes hoef je niet te zijn als je het gewoon zachtjes, zonder druk, doet.
Gewoon een poetsmiddel gebruiken, zoals Autoglym Super Resin Polish. Polijst, maakt de lak schoon, en laat ook nog eens een beschermende laag achter.
Ga dus geen metaalpoets op je lak gebruiken
Verder;
Geweldige brommer, echt geen woorden voor!
Top.
Eerst had ik 'scratch remover' van Valma, is niet meer te krijgen, maar dat is vergelijkbaar met belgom alu, zitten ook kleine korreltjes in.
Doe het zo nu al een paar jaar, gaat prima, je hoeft er geen druk op te zetten.
Honda PC50
Plymouth Barracuda
Honda PC50
Plymouth Barracuda