heb nu mijn eerste 200 km met 85cc cilinder op ot70 kop er op zitten.
(set-up, ot 41.4 slag kruk, 85 cilinder, ot70 kop, 4 bak, semi koppeling, s65 nok(meest snelle hm nok, gemaakt voor 4 bak) kitakie zwaarde klepveertjes. nt c90 carbje. vervroegende cdi ontsteking.. tandwielverhouding 15-38, moet waarschijnlijk nog 1 a 2 tandjes groter voor)
praktisch een set-up als konthoofd.
mijn ervaringen zijn nog erg rustig aan, moet immers inrijden.
maar mijn ervaringen zijn precies tegenstrijdig aan die van konthoofd. Onderin kwa koppel/kracht valt het me tegen. Als ik vergelijk met een ntc90 blok (of top-end

) die hebben me een bult koppel/kracht onderin. Dit voelde meer aan als een rappe full 70cc.
Maar bovenin gaat ie als een malle, heb dan nog niet echt lekker kunnen doortrekken, moet inrijden en tandwielverhouding is niet perfect. bovendien knijpt de hm065k1 met super dunne uitlaat bocht hem. maar op 85 zit ie zo. Vooral wat hoger in toeren krijgt ie dus kracht. Het is rijden alsof je een full 70cc hebt ver-tweetakt, als je weet wat ik bedoel. Die krijgen hun vermogen ook pas erg hoog in toeren en onderin niks(en in dit geval, dus
onderin niks
EXTRA's ten opzichte van full70cc)
Dat tot dusver, als mijn mening de komende tijd nog veranderd laat ik het weten.(hij gaat weer een vakantie beproefd worden, waar ie te maken krijgt met veel km's, hoge toeren, stijle bergen en hoge temperaturen)
Ik zou dus zeggen, koop gewoon een 70cc cilindertje... zeker in combi met een 50 kop.