Arnold Jouke, daar wil ik graag gebruik van maken, ik heb nog wel wat vragen, ik zal dat tzt via PB doen.Arnold Jouke schreef: By the way: als ik je anderszins op weg kan helpen met de C 310, geef dan even een gil, ik doe niets liever dan C 310's weer terug op de weg toveren!
Ik ben nu wat plastic delen aan het herstellen met MEK (methylethylketon is waterdun), dat gaat super.
Ik las daar iets over op een ander forum, het plastic van mijn c310 is zwart en ik heb daarom wat zwarte tireraps fijn geknipt en in een glazen(plastic smelt nl
Ik heb ook wat grotere afgebroken dingen kunnen opvullen met een klein matje polyester als bodemversteviging en dat weer opgevult met "MEK" pasta. Het resultaat is verbluffend.
Ook kun je een breukvlak simpel herstellen door met een kwastje de naden vol te laten lopen, de naden smelten dan zo aanelkaar.
Met het gele plaatje heb ik een geel Legoblokje opgelost en kun je het plaatje zo herstellen in de goede kleur. Bij mij waren de boutjes vastgerot van het plaatje. Ik heb 2 boutjes gemaakt met een kleine groef en deze in het oude gat gedrukt en dit volgemeerd met gele MEK pasta.
Het zit weer muurvast.
Je moet voor het beste resultaat de gelijmde delen niet al teveel belasten want de MEK moet verdampen en dat duurt 24 uur.
Ik vind dit beter werken dan met een soldeerbout, dat ziet mij er wat te prutserig uit