wat is het beste?
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 11 mei 2011 23:17
- Bezit: ss50m nog niet op kenteken
Mbx50 - Locatie: Aarle Rixtel
wat is het beste?
ik sinds maandag mijn ss50 laten keuren,en wacht op mijn kenteken
maar natuurlijk wil ik wel iets meer als 50 cc
ik zit aan 70 cc te denken dus niet overdreven
het is een zongshen blokje dus imi,maar wat is het beste? alleen een 70cc cilinder of 70cc cilinder en kop?
ik heb nog een 16mm carburateur en een 19mm carburateur liggen,dus wel genoeg mogelijk heden
eigenlijk wil ik er ook een oliekoeler op,maar zoals ik al gelezen heb een beetje nutteloos
maar natuurlijk wil ik wel iets meer als 50 cc
ik zit aan 70 cc te denken dus niet overdreven
het is een zongshen blokje dus imi,maar wat is het beste? alleen een 70cc cilinder of 70cc cilinder en kop?
ik heb nog een 16mm carburateur en een 19mm carburateur liggen,dus wel genoeg mogelijk heden
eigenlijk wil ik er ook een oliekoeler op,maar zoals ik al gelezen heb een beetje nutteloos
er zijn geen problemen,alleen uitdagingen
Re: wat is het beste?
Het beste..hmm,
het beste is het draaiend houden van je huidige blok zoals deze is (wekelijks het olie pijlen e.d.)en dat met de 19mm carburateur en investeren in de revisie van het orginele blok.
Imitatie is wat gevoeliger dan orgineel en een goed afgestelde 50cc-er rijd op top niet zacht, het duurt alleen langer om de top te berijken en 70 of 50 cc verschilt op top tegen de wind in maar 15 tot 20 km/h.
het beste is het draaiend houden van je huidige blok zoals deze is (wekelijks het olie pijlen e.d.)en dat met de 19mm carburateur en investeren in de revisie van het orginele blok.
Imitatie is wat gevoeliger dan orgineel en een goed afgestelde 50cc-er rijd op top niet zacht, het duurt alleen langer om de top te berijken en 70 of 50 cc verschilt op top tegen de wind in maar 15 tot 20 km/h.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 11 mei 2011 23:17
- Bezit: ss50m nog niet op kenteken
Mbx50 - Locatie: Aarle Rixtel
Re: wat is het beste?
Ik had al begrepen dat de imi blokjes niet zo goed waren als orgineel,maar was misgelopen met de versn.bakje en kickstarteras zodoende een imi blokje,maar zal weer investeren in het orgineel
blok
blok
er zijn geen problemen,alleen uitdagingen
-
- 4T-MSB addict
- Berichten: 802
- Lid geworden op: 28 jan 2007 15:10
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Re: wat is het beste?
Gewoon dit imi blokje er onder laten hangen terwijl je het origineel blokje netjes opbouwt. Eventueel met 70cc voor 50 kop, gaat niet extreem hard, maat trekt wel een stuk lekkerder op als een standaard 50cc blokje.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 11 mei 2011 23:17
- Bezit: ss50m nog niet op kenteken
Mbx50 - Locatie: Aarle Rixtel
Re: wat is het beste?
Dat is nog niet zo gek duur,een losse cilinder met zuiger,ook nog een idee om de pukkel te verlengen,eneen vrije cdi unit,of is dat niks?
Ik had dat al meer gelezen dat dat kan
Ik had dat al meer gelezen dat dat kan
er zijn geen problemen,alleen uitdagingen
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: wat is het beste?
Zorg eerst maar eens dat je de eerste maand niet platgereden wordt. Pukkels verlengen heeft alleen zin in combinatie met vervroegende CDI's en dat heeft alleen zin als je al grotere carbs en uitlaten met minder weerstand hebt gemonteerd.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: wat is het beste?
Begrensde cdi units zijn trouwens knap zeldzaam. (en extra groot)
En zitten echt nooit bij aftermarket blokjes.
En zitten echt nooit bij aftermarket blokjes.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 11 mei 2011 23:17
- Bezit: ss50m nog niet op kenteken
Mbx50 - Locatie: Aarle Rixtel
Re: wat is het beste?
Ik heb gelukkig al wat brom ervaring,ik heb er meer,maar dit heb ik als echte hobby project
Zodoende wil ik er meer aan doen
De pukkel en cdi vergeet ik maar,omdat ik toch de hoge uitlaat wil behouden,toch bedankt voor de tips
Zodoende wil ik er meer aan doen
De pukkel en cdi vergeet ik maar,omdat ik toch de hoge uitlaat wil behouden,toch bedankt voor de tips
er zijn geen problemen,alleen uitdagingen
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: wat is het beste?
? een uitlaat heeft echt niets, maar dan ook helemaal niets met een cdi's en pukkel te maken.
(een "pukkel" is de firing trigger voor een cdi)
(een "pukkel" is de firing trigger voor een cdi)
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 21 feb 2012 10:59
- Bezit: ss50 verbouwing
cf50 voor de vriendin - Locatie: Nijmegen
Re: wat is het beste?
verlengen van de pukkel... met als resultaat dat je hoopt meer vonk te krijgen ? (the power of dream ghehe)
als een cdi triggered dan ontlaad hij de C(ondensator) over de bobine zodra die leeg is is het "op" voor die ronde, je krijgt er dus alleen een mogenlijk vervroegde ontsteking van. afblijven van de pukkels of clearasil gebruiken denk ik dan
als een cdi triggered dan ontlaad hij de C(ondensator) over de bobine zodra die leeg is is het "op" voor die ronde, je krijgt er dus alleen een mogenlijk vervroegde ontsteking van. afblijven van de pukkels of clearasil gebruiken denk ik dan
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 11 mei 2011 23:17
- Bezit: ss50m nog niet op kenteken
Mbx50 - Locatie: Aarle Rixtel
Re: wat is het beste?
wat ik bedoelde was dus eigenlijk een vervroegende cdi,misschien heb ik het verkeerd uitgelegd,maar zoals nix zei dat het geen zin heeft met een orginele uitlaat
ik heb wel begrepen om van de pukkels en cdi af te blijven
maar als je op het forum gaat lezen,lees je toch verschillende dingen
dus onrtsteking doe ik in ieder geval niks aan
ik heb wel begrepen om van de pukkels en cdi af te blijven
maar als je op het forum gaat lezen,lees je toch verschillende dingen
dus onrtsteking doe ik in ieder geval niks aan
er zijn geen problemen,alleen uitdagingen
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: wat is het beste?
70 blokje kan makkelijk samen met de originele uitlaat...
Nix heeft het over echt opvoeren.
Nix heeft het over echt opvoeren.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 11 mei 2011 23:17
- Bezit: ss50m nog niet op kenteken
Mbx50 - Locatie: Aarle Rixtel
Re: wat is het beste?
het hoeft niet echt opvoeren te zijn maar iets sneller
dus 70cc en de 50 cc kop
dat zal het wel worden
dus 70cc en de 50 cc kop
dat zal het wel worden
er zijn geen problemen,alleen uitdagingen
-
- chaly addict
- Berichten: 18901
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: wat is het beste?
Daar haal je probleemloos de 70 mee, zeker in combinatie met een 16-17mm carb.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 11 mei 2011 23:17
- Bezit: ss50m nog niet op kenteken
Mbx50 - Locatie: Aarle Rixtel
Re: wat is het beste?
das ook genoeg,mooi met het verkeer mee,en wat reserve
je hebt altijd baas boven baas zullen we maar zeggen
is de standaard oliepompje goed,of denk ik te ver door?
ivm met smering? ik zelf denk van wel,maar de meeste hier zijn er veel verder mee kwa ervaring
je hebt altijd baas boven baas zullen we maar zeggen
is de standaard oliepompje goed,of denk ik te ver door?
ivm met smering? ik zelf denk van wel,maar de meeste hier zijn er veel verder mee kwa ervaring
er zijn geen problemen,alleen uitdagingen