[Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt topic.

Voor al uw zin en onzin, maar hou het netjes.
RobHonda
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1424
Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
Locatie: Den Haag

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door RobHonda »

nielspbr schreef:
niek is ik schreef:
nielspbr schreef:A joh, een keertje niet naar een concert gaan en dan heb je het er weer uit.
Nee! Stom is het!
Het kan verdomme allemaal online, en dan nog 10,50... Voor n frame met n kenteken...
Zelfde is dat ik ieder jaar weer moet lappen voor m'n CM90, ik heb verdomme niet eens een rijbewijs!
Wat dacht je dat het in de lucht houden van website en database kost? isse niet graties.

Aan dat ontbrekende stempeltje op je rijbewijs is natuurlijk wat te doen.
Nouja het is best stom dat je het moet verlengen eigenlijk. Waarom zou 1x schorsen, dus 1x administratiekosten ed, niet voldoende zijn om een frame te schorsen voor altijd. 'T kost de staat toch verder niks als je een frame op zolder hebt staan?

Spherius
chaly's angel
Berichten: 1686
Lid geworden op: 29 jan 2007 08:37
Bezit: Grotestoeremannenmotor
Locatie: Zevenaars, veertien billen

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door Spherius »

Een tomtom, twee croissantjes en twee witte pistolets
**Hona is Tjoei**

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door Edo »

RobHonda schreef:
nielspbr schreef:
niek is ik schreef:
nielspbr schreef:A joh, een keertje niet naar een concert gaan en dan heb je het er weer uit.
Nee! Stom is het!
Het kan verdomme allemaal online, en dan nog 10,50... Voor n frame met n kenteken...
Zelfde is dat ik ieder jaar weer moet lappen voor m'n CM90, ik heb verdomme niet eens een rijbewijs!
Wat dacht je dat het in de lucht houden van website en database kost? isse niet graties.

Aan dat ontbrekende stempeltje op je rijbewijs is natuurlijk wat te doen.
Nouja het is best stom dat je het moet verlengen eigenlijk. Waarom zou 1x schorsen, dus 1x administratiekosten ed, niet voldoende zijn om een frame te schorsen voor altijd. 'T kost de staat toch verder niks als je een frame op zolder hebt staan?
Maar het levert ook niks op. Als je je auto niet gebruikt betaal je ook wegenbelasting.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8904
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door butt head »

Edo schreef:
RobHonda schreef:
nielspbr schreef:
niek is ik schreef:
nielspbr schreef:A joh, een keertje niet naar een concert gaan en dan heb je het er weer uit.
Nee! Stom is het!
Het kan verdomme allemaal online, en dan nog 10,50... Voor n frame met n kenteken...
Zelfde is dat ik ieder jaar weer moet lappen voor m'n CM90, ik heb verdomme niet eens een rijbewijs!
Wat dacht je dat het in de lucht houden van website en database kost? isse niet graties.

Aan dat ontbrekende stempeltje op je rijbewijs is natuurlijk wat te doen.
Nouja het is best stom dat je het moet verlengen eigenlijk. Waarom zou 1x schorsen, dus 1x administratiekosten ed, niet voldoende zijn om een frame te schorsen voor altijd. 'T kost de staat toch verder niks als je een frame op zolder hebt staan?
Maar het levert ook niks op. Als je je auto niet gebruikt betaal je ook wegenbelasting.
behalve als je hem schorst
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

RobHonda
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1424
Lid geworden op: 31 jan 2007 13:56
Locatie: Den Haag

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door RobHonda »

Officieel mag een geschorst voertuig ook niet op straat staan. Wegenbelasting betaal je dan dus voor je parkeerplaats. Ik geloof niet dat jaarlijks schorsen de overheid geld opleverd. Ik denk dat je vrij direct de administratiekosten e.d. betaald.
Een dom systeem dus als je t mij vraagt. Het enige wat het opleverd zijn werkplekken.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door robertsp »

Klopt. Zelfs op eigen niet afgesloten terrein mag het dacht ik niet zomaar. Een buurman moest hem afdekken of iets dergelijks.
Bij ons kwam een agent aan de deur omdat er geen kentekens op het voertuig zaten (is uitgeschreven), dat was daarna ook gewoon prima. Meer even controle of dat klopte en niet of ze eraf gejat waren.
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door NIX »

RobHonda schreef:Officieel mag een geschorst voertuig ook niet op straat staan. Wegenbelasting betaal je dan dus voor je parkeerplaats. Ik geloof niet dat jaarlijks schorsen de overheid geld opleverd. Ik denk dat je vrij direct de administratiekosten e.d. betaald.
Een dom systeem dus als je t mij vraagt. Het enige wat het opleverd zijn werkplekken.
Wat het oplevert is dat met name auto's gewoon naar de sloop gaan en ze niet zomaar ergens eindigen. Dat wij er als eigenaar van oude brommertjes last van hebben is een andere kwestie.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Edo
slagschroevendraaier elite
Berichten: 2625
Lid geworden op: 14 feb 2008 16:20
Bezit: Honda Chaly, GB500
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door Edo »

robertsp schreef:Klopt. Zelfs op eigen niet afgesloten terrein mag het dacht ik niet zomaar. Een buurman moest hem afdekken of iets dergelijks.
Bij ons kwam een agent aan de deur omdat er geen kentekens op het voertuig zaten (is uitgeschreven), dat was daarna ook gewoon prima. Meer even controle of dat klopte en niet of ze eraf gejat waren.
Geschorste voertuigen mogen niet op de openbare weg staan. Dus openbaar toegankelijk terrein. Een eigen terrein is ook openbaar als je er met je auto in kunt rijden.

NIX
chaly addict
Berichten: 18901
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door NIX »

Nee, eigen terrein is eigen terrein. Het voertuig mag gewoon niet op de openbare weg staan of rijden.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door Jurrien »

Het stikt hier van de geschorste voertuigen, als Edo gelijk heeft zou ik hier de poort dicht moeten houden?! Lijkt me sterk.
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door robertsp »

Openbaar toegankelijke weg - Wanneer uw kenteken geschorst is, mag het voertuig niet meer op een openbaar toegankelijke weg staan. Onder openbarar toegankelijke weg vallen ook parkeerplaatsen en vrij toegankelijke opritten. Het voertuig moet dus op eigen terein staan, achter een hek. Wanneer het eigen terein vrij toegankelijk is, dus zonder hekwerk, is stalling niet toegestaan.
(bron: http://auto-en-vervoer.infonu.nl/divers ... teken.html)

En volgens de RDW:
Niet op de openbare weg:
Als de geldigheid van het kenteken is geschorst, mag u met het voertuig geen gebruik maken van de openbare weg. Dat geldt zowel in Nederland als in het buitenland. Uw voertuig mag ook niet op de openbare weg geparkeerd staan.

Wat is openbare weg?
voetpaden, rijwielpaden, jaagpaden, dreven, molenwegen, kerkwegen en andere verkeersbanen voor beperkt gebruik;
bruggen
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5871
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door Jurrien »

fuk!
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5187
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door stoterstangen90 »

Hek dichthouden dus.
Afbeelding

Gebruikersavatar
robertsp
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1950
Lid geworden op: 13 apr 2011 09:03
Bezit: C50, CD50, Amigo
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door robertsp »

Ach..kunststof ketting en voila het terrein is afgesloten toch?
Sloten en replica sleutels Sleutels verkrijgbaar bij verschillende 4takt boeren.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5187
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: [Peut] Het nieuwe aankoop, grote vandaag nog getenkt top

Bericht door stoterstangen90 »

yep.
Afbeelding

Plaats reactie