Honda Novio PF50 Bijna klaar!
Re: Honda Novio PF50 rijd al wat beter (de lichten werken)
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

-
standreww
- 4T-MSB beginner
- Bezit: Novio Pf50 4 takt 197?
Amigo Pf50 4 takt 1972
Camino Pa50m Rood 1982
Camino Pa50 Grijs DX 1984
www.hondacaminocommunity.be
Ja, dan zal ik toch eerst dit tankje nog moeten leegrijden.
Ik heb nu wel de openingen van de segmentringen 120° ten opzichte van elkaar verdraaid. De komende dagen eens kijken of dit iets veranderd aan de kleur van de bougie.
Heb eens gekeken naar de speling op de segmentringen. Er is een kleine spatie van minder als een halve mm. Is dit teveel?Eric schreef:Kan. Of een combinatie van veren/zuiger/cilinder. Gewoon de veer even los van de zuiger halen, deze in de cilinder proppen en hem met de zuiger een stukje de cilinder in duwen. Dan kan je zie hoeveel ruimte er tussen de uiteinden zit en hoeveel olie daarlangs kan.
Ik heb nu wel de openingen van de segmentringen 120° ten opzichte van elkaar verdraaid. De komende dagen eens kijken of dit iets veranderd aan de kleur van de bougie.
Dacht dat er max een voelermaatje van 0.10 tussen mag kunnen. Dat houd ik iig altijd aan.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Boven de 4K toeren gaan je zuigerveren roteren/bewegen heb ik ooit eens een expert horen roepen. Tijdens de montage zet je inderdaad de veren netjes op 120 graden, maar volgens mij zou dat het probleem dus niet kunnen zijn.
-
ciebie
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project
of dat boven de 4.000 toeren is weet ik niet, maar ze draaien inderdaad wel gewoon.. dus maakt in principe niet uit hoe je ze monteert (als de goede kant maar boven zit)Edo schreef:Boven de 4K toeren gaan je zuigerveren roteren/bewegen heb ik ooit eens een expert horen roepen. Tijdens de montage zet je inderdaad de veren netjes op 120 graden, maar volgens mij zou dat het probleem dus niet kunnen zijn.
-
Ben C50
- 4T-MSB addict
- Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip
Bij tweetakten mogen ze niet verdraaien omdat ze anders in de in-/uit-/spoelpoorten kunnen haken. Dan zit er een puntje in de gleuf voor de zuigerveer om hem het draaien te beletten. Bij viertakten geen puntje, dus die zullen wel kunnen draaien.
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Voor de eerste keer koude start is het denk wel zo relaxt als de veeropeningen niet precies boven elkaar staan.. Vandaar op 120 graden zetten.ciebie schreef:of dat boven de 4.000 toeren is weet ik niet, maar ze draaien inderdaad wel gewoon.. dus maakt in principe niet uit hoe je ze monteert (als de goede kant maar boven zit)Edo schreef:Boven de 4K toeren gaan je zuigerveren roteren/bewegen heb ik ooit eens een expert horen roepen. Tijdens de montage zet je inderdaad de veren netjes op 120 graden, maar volgens mij zou dat het probleem dus niet kunnen zijn.
Na alles nog eens nagelezen hebbend:
Hij heeft vrij lang stil buiten in een tuin gestaan....
Hoe is de rolweerstand van de wiellagers ? Als de wielen zwaar draaien is daar ook nog wel wat winst te behalen?
Ben volstrekte onervaren in motorklus.....dus niet meteen afschieten als dit onzinnig advies is....
Hij heeft vrij lang stil buiten in een tuin gestaan....
Hoe is de rolweerstand van de wiellagers ? Als de wielen zwaar draaien is daar ook nog wel wat winst te behalen?
Ben volstrekte onervaren in motorklus.....dus niet meteen afschieten als dit onzinnig advies is....
In de tuin des Heeren groeien rare Peeren
-
standreww
- 4T-MSB beginner
Amigo Pf50 4 takt 1972
Camino Pa50m Rood 1982
Er is weer veel gebeurd aan de Novio. Bijna alle roest weg gekregen met chroompoets en staalwol.
voor

en na

voor

en na

Veren vooraan opnieuw gesmeerd en ontroest, wat een verschil in het rijgedrag!

Tandwiel met 27 tanden achteraan ipv 32. (Verschil van bijna 10km/h!)
Ander chrome en proper achterrekje en het witte plaatje onder het achterlicht is ook vervangen door een mooier exemplaar + nieuwe schroefjes
(nog niet op de volgende foto)

En de veren weer proper en roestvrij gemaakt.

De wiellagers (alee de bolletjes) heb ik ook gesmeerd, want die stonden helemaal droog.
De weerstand valt goed mee, maar toch maar eens zoeken naar een vervanger.
En de remmen werken ook weer naar behoren.
voor

en na

voor

en na

Veren vooraan opnieuw gesmeerd en ontroest, wat een verschil in het rijgedrag!

Tandwiel met 27 tanden achteraan ipv 32. (Verschil van bijna 10km/h!)
Ander chrome en proper achterrekje en het witte plaatje onder het achterlicht is ook vervangen door een mooier exemplaar + nieuwe schroefjes
(nog niet op de volgende foto)

En de veren weer proper en roestvrij gemaakt.

De wiellagers (alee de bolletjes) heb ik ook gesmeerd, want die stonden helemaal droog.
De weerstand valt goed mee, maar toch maar eens zoeken naar een vervanger.
En de remmen werken ook weer naar behoren.
- stoterstangen90
- Vierkantofiel
- Bezit: Morris Ital
-
carel
- 4T-MSB addict
- Bezit: ss50
c320s - Locatie: Utrecht
Hij is mooi geworden. Dat heeft je heel wat uurtjes gekost.
h2o op ss50
Met een aanlopende voorrem ga je niet minder hard op de rollerbank.
Met een aanlopende voorrem ga je niet minder hard op de rollerbank.
-
Saik0
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mooi lulverhaal over 50 honda's die ik nooit gehad heb.

Stuur en die ringen vervangen? Er zit een serieus gat in het chroom dat krijg je toch nooit meer zo? Of het moet alu zijn en je hebt het gepolijst.
-
standreww
- 4T-MSB beginner
Amigo Pf50 4 takt 1972
Camino Pa50m Rood 1982
stoterstangen90 schreef:netjes hoor.
carel schreef:Hij is mooi geworden. Dat heeft je heel wat uurtjes gekost.
Thanks, ja, stuurtje, chromen ringen, rekje achteraan en benzinedop zijn vervangen.Saik0 schreef:Stuur en die ringen vervangen? Er zit een serieus gat in het chroom dat krijg je toch nooit meer zo? Of het moet alu zijn en je hebt het gepolijst.
Stuurtje was echt niet met de hand proper te krijgen.
In de rest zijn heel wat uurtjes met staalwol en chroompoets gestoken. (hele tube en heel pakket staalwol)
Veerpennen, stuurhouder, de 2 metalen omgekeerde U's om het stuur vast te maken, velgen, 3 hoekplaat van het stuur,
schroeven, veren, remplaten, kettingspanners...
Van de 2 omgekeerde U dingen ben ik nog het hardst verschoten. Dacht dat ze echt niet meer te redden waren.
Een nachtje in de cola, en de volgende dag opgepoetst. Ik schrok van het resultaat. Weet wel niet zeker of de cola er iets mee te maken heeft.
Ben ook wel tevreden van het resultaat, nog enkele kleine dingetjes voor later.