Ohja, Jurriën, zo is het mij geleerd bij m'n rijschool (gebruik van de achterrem), en dit is over het algemeen wat je ook veel terugziet en leest bij meerdere motorrijders (Twist of the Wrist 2, met de geweldige acteurs
schijfrem achter
- fs1tom
- 4T-MSB addict
- Bezit: Bamimotorgorilla
- Contacteer:
Re: schijfrem achter
Ohja, Jurriën, zo is het mij geleerd bij m'n rijschool (gebruik van de achterrem), en dit is over het algemeen wat je ook veel terugziet en leest bij meerdere motorrijders (Twist of the Wrist 2, met de geweldige acteurs
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
wat is dat, remmen?
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

ik gebruik de achter rem meer als remlicht schakelaarJurrien schreef:Dat is echt onzin, het ligt er maar aan wat je prettig rijden vindt. 99% van de remacties in het dagelijks verkeer gaan gewoon rustig en geleidelijk en dan kun je prima met zowel voor als achter even hard remmen. Volgens mij komt dat de voertuigcontrole absoluut ten goede.
Noodstoppen komen maar sporadisch voor. Dan kun je juist beter harder in de voorrem gaan knijpen, omdat je daarmee heftiger kunt remmen.
Ja je hoort het wel vaker. Ik vind het maar raar. Die achterrem zit er niet voor niks.fs1tom schreef:
Ohja, Jurriën, zo is het mij geleerd bij m'n rijschool (gebruik van de achterrem), en dit is over het algemeen wat je ook veel terugziet en leest bij meerdere motorrijders (Twist of the Wrist 2, met de geweldige acteurs)
Je kunt harder remmen met je voorrem omdat die harder tegen de grond drukt doordat je voorover duikt. Maar op een brommer duik je niet zo enorm hard, omdat je ook niet zo enorm hard rijdt, en ook niet zo enorm hard remt. Bovendien zit je op een Honda praktisch boven het achterwiel, waardoor volgens mij het meeste gewicht op het achterwiel rust. Dus zolang je normaal rijdt kun je die achterrem best gebruiken en het lijkt me zelfs alleen maar beter om hem te gebruiken.
Ik denk dat jouw idee over alleen de voorrem gebruiken meer geldt voor een motor en dan ook een motor die tot het maximum wordt bereden.
-
Thom
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda ST50B
Achterrem gebruik je toch alleen om te sturen?...
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Haaks de bocht om?
- stoterstangen90
- Vierkantofiel
- Bezit: Morris Ital
Ik moet toegeven dat ik met de singa ook vooral voor rem.
Om de achterrem te gebruiken zit ik veels te opgevouwen. Ik kan er nauwelijks bij.
Om de achterrem te gebruiken zit ik veels te opgevouwen. Ik kan er nauwelijks bij.

Blijf remmen hoe ik rem. Vind het veilig en heb er het meeste vertrouwen in.
en niet zo laag vliegen en goed vooruitkijken scherlt de helft in reacties en is uitbollen op de motor al genoeg.
als je slowmotion beelden kijkt van GP klasse zie je dat ze inderdaad sturend op de voorrem de bocht doorgaan.
en vaak komt dan het achterwiel driftend of los van de grond de bocht mee.
Zo durf ik toch niet te rijden.
Maar goed begrijp heeft het geen zin om schijf te monteren voor het vermogen (50cc)
en niet zo laag vliegen en goed vooruitkijken scherlt de helft in reacties en is uitbollen op de motor al genoeg.
als je slowmotion beelden kijkt van GP klasse zie je dat ze inderdaad sturend op de voorrem de bocht doorgaan.
en vaak komt dan het achterwiel driftend of los van de grond de bocht mee.
Zo durf ik toch niet te rijden.
Maar goed begrijp heeft het geen zin om schijf te monteren voor het vermogen (50cc)
-
DVC
- Frequent 4T-MSB visitor
Sommigen zeggen dat het remgedrag verbetert, ik zeg van niet... Ik zou dan eerder m'n voorrem een upgrade geven zoals hier eerder al gezegd.
Grootste voordeel is dat ze beter te doseren zal zijn, wat bij een trommelrem al sowieso het geval is (tenzij je die zodanig warm krijgt, waar ik toch nog nooit in geslaagd ben
).
Grootste voordeel is dat ze beter te doseren zal zijn, wat bij een trommelrem al sowieso het geval is (tenzij je die zodanig warm krijgt, waar ik toch nog nooit in geslaagd ben
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Met de achterrem erbij hou je de boel iets meer in het spoor en duikt ie minder. Met achterrem erbij rem je gewoon harder, gecontroleerder en gedoseerder dan met alleen je voorrem.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.