Mijn c90 semi-koppeling geeft problemen bij het rijden. Het blok is niet hoog in de toeren te krijgen (gaat stotteren) en komt ontzettend traag op gang. Het moet de koppeling wel zijn omdat deze koppeling op twee compleet verschillende blokken dezelfde problemen geeft. Ook rijdt de c50 prima met een ander blok. Het zit hem dus niet in de bedrading, bobine, contactslot etc.
Iemand enig idee wat in de koppeling de problemen veroorzaakt? Of kan het wellicht wat anders zijn wat ik over het hoofd zie?
Alvast bedankt!:)
koppeling problemen
-
xMARKx
- 4T-MSB regular
- Bezit: C50 '71
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
SS50Z K1 - Locatie: Maarssen
Re: koppeling problemen
Heb je het gevoel dat het toerental niet evenredig omhoog gaat met de snelheid?
Wat je altijd eerst kan doen is even de stel bout op het koppelings carter nastellen.
Wat je altijd eerst kan doen is even de stel bout op het koppelings carter nastellen.
Nee het is niet dat de koppeling slipt als je dat bedoelt. Al eens geprobeerd af te stellen en het verhelpt het probleem helaas niet. Het probleem is ineens ontstaan na een lange periode van stilstand +/- 7mnd. Bedankt voor het meedenken!
-
xMARKx
- 4T-MSB regular
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
En het is niet dat je Carb is dicht geslipt van oude peut door het stil staan?
(Ik kan zo snel even niks verzinnen wat het in de koppeling zou zijn...)
(Ik kan zo snel even niks verzinnen wat het in de koppeling zou zijn...)
nee dat is het ook niet, met een ander blok eronder en dezelfde carb doet die het namelijk prima.
-
NIX
- chaly addict
- Bezit: Een hamer
Check eerst gewoon eens je kleppen, kleptiming en je ontsteking. Hoe kan het nou aan je koppeling liggen als het blok stottert en als het dat werkelijk is: waarom heb je er dan nog geen andere koppeling op gezet?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Wellicht ten overvloede. Je hebt DIE koppeling in een ander blok gezet en dat is het ENIGE wat je hebt veranderd en hebt dan exact hetzelfde probleem met dat andere blok?tim schreef: Het moet de koppeling wel zijn omdat deze koppeling op twee compleet verschillende blokken dezelfde problemen geeft.
Een blok gaat niet stotteren door een koppeling. Of jij bedoelt iets anders met stotteren.
Heeft iemand nog een C4.0SE blok van en Opel liggen? Dus niet de C3.0SE!!!
-
xMARKx
- 4T-MSB regular
Chaly '73
Z50J1 '74
Z50JC '82
Ik snap even niet waarom je hem al 2x in een ander blok hebt geschroeft (en dus drie keer in je handen te hebben gehad) zonder hem uit elkaar te trekken of in een bak te flikkeren en er een andere in te schroeven...