yx 140cc stomp blok afstellen

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Frankey
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 71
Lid geworden op: 27 aug 2013 09:48
Bezit: Honda ZB BW 1988

yx 140cc stomp blok afstellen

Bericht door Frankey »

Hallo,

Nieuwe plug en play blok uit Engeland laten komen, na uren afstellen en klooien had ik hem redelijk op het einde stotterend, moest nog grotere sproeier in aan bougie te zien had ik alleen niet liggen. Dag later pak ik de brommer rij weg stotter de stotter leek wel ontsteking problemen. Was er zo klaar mee naar 4 takt monteur gebracht, zijn ook even bezig geweest eraan en dachten gooien even 2e hands carb van de plank erop. Het stotter probleem is weg alleen nog op het einde zoals ik hem had afgesteld.

Bij geleverde carb molkt 26mm, kan het zijn productie fout in zit monteur alles nagelopen en schoongemaakt niet raars te zien.

Welke optie carburateurs zijn echt goed en betrouwbaar voor dit getuned yx 140cc blok? ( zou verwachten die molkt zijn werk moet doen)

Alvast bedankt,

Gr Frank

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: yx 140cc stomp blok afstellen

Bericht door nielspbr »

mikuni vm 26-665(hd145-155,weet niet exact meer wat ik had) of keihin pe24/pe28

(meen me te herinneren dat een molkt iets van een vm26 kopie was)

Op wat voor toerental begon het blok te stotteren?

Frankey
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 71
Lid geworden op: 27 aug 2013 09:48
Bezit: Honda ZB BW 1988

Re: yx 140cc stomp blok afstellen

Bericht door Frankey »

Bedankt voor je reactie, is die mikuni plug en play oud pitbike tuner gaf dat deze altijd beste liep op zijn wedstrijdblokjes Mikuni vm 24mm met een 4j13 gasnaald en een 22.5 stationaarsproeier hoofdsproeier rond de 105 alleen wel rubber nodig. Welke winkel kan je ook gasnaalden enz bestellen?

Hij ging toen ik hem had afgesteld was echt op het einde stotteren, hij staat nu bij 4 takt monteur gaf aan andere het zelfde weer had toen ik had afgesteld voordat hij non stop begon te stotteren. Zat toen 98 sproeier in en bougie was wit dus moest zeker stapjes hoger hoofdsproeier, weet niet welke sproeier zijn nu erin hebben.

Groetjes

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: yx 140cc stomp blok afstellen

Bericht door nielspbr »

Op top is het je hoofdsproeier. Afstellen, neem de sproeier een maatje groter en eentje kleiner en voel de verschillen. of zet dat ding op een testbank(dyno) met een afr sniffer in de uitlaat.

En dat toerental waar ik het bij het stotteren over had, kom je in de buurt van de limiter of heeft je cdi geen limiter.

Frankey
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 71
Lid geworden op: 27 aug 2013 09:48
Bezit: Honda ZB BW 1988

Re: yx 140cc stomp blok afstellen

Bericht door Frankey »

Ik heb passend cdi bij dit blok gekregen dus moet de 16 pk makkelijk aan kunnen.

http://pitbikedirect.com/parts-1/engine ... -40-detail

dit blok hier boven heb ik dus gehaald.

Ga maar mikuni past hier gewoon op?

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: yx 140cc stomp blok afstellen

Bericht door butt head »

dat is een best duur bami blokje. http://rzracing.nl/dirt-bike-tuning/eng ... -w140.html

maar die carburateur moet je al gewoon in een baan rond de aarde gooien samen met de chaly carburateur.
de ontsteking ben ik ook geen fan van maar hij zal er wel op lopen.
die 16pk is zeer optimistisch met de standaard Chinese meuk mag je blij zijn als je de 12pk haalt.

ik zou beginnen met een mikuni vm26-655

met mijn yx150 had ik ook last van dat hij in hoge toeren begon te kloten. bij mij lag dat aan een gaar contactslot die de ontsteking onderbrak. echter is mijn contact slot anders geschakeld als een zb
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

DowBux
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 apr 2012 16:22
Bezit: Een totaal niet originele Monkey uit '78
Locatie: Amersfoort

Re: yx 140cc stomp blok afstellen

Bericht door DowBux »

Ik heb een 24mm molkt voor een yx150 hangen, die ik na veel zweten eindelijk heb kunnen afstellen met sproeier 115 en stationair 22.5, de naald weet ik zo even niet.

Heb je ook dat als je in één keer het gas vol op trekt, eerst inkakt?
Helemaal mooi!

Frankey
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 71
Lid geworden op: 27 aug 2013 09:48
Bezit: Honda ZB BW 1988

Re: yx 140cc stomp blok afstellen

Bericht door Frankey »

butt head schreef:dat is een best duur bami blokje. http://rzracing.nl/dirt-bike-tuning/eng ... -w140.html

maar die carburateur moet je al gewoon in een baan rond de aarde gooien samen met de chaly carburateur.
de ontsteking ben ik ook geen fan van maar hij zal er wel op lopen.
die 16pk is zeer optimistisch met de standaard Chinese meuk mag je blij zijn als je de 12pk haalt.

ik zou beginnen met een mikuni vm26-655

met mijn yx150 had ik ook last van dat hij in hoge toeren begon te kloten. bij mij lag dat aan een gaar contactslot die de ontsteking onderbrak. echter is mijn contact slot anders geschakeld als een zb

Dit is geen standaard 140cc blok he, nokassen enz enz allemaal aangepast en daarom haal je zeker de 16pk of zelfs iets meer. Maar goed ik heb van stomp nu onder coulance keihin ptg 28 mm br8efev opgestuurd gekregen, 105mm sproeier zit erin en 33 of 38 stationair kan niet goed zien :). Dus ben benieuwd stuur hem vandaag door naar monteur.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: yx 140cc stomp blok afstellen

Bericht door butt head »

Frankey schreef:
butt head schreef:dat is een best duur bami blokje. http://rzracing.nl/dirt-bike-tuning/eng ... -w140.html

maar die carburateur moet je al gewoon in een baan rond de aarde gooien samen met de chaly carburateur.
de ontsteking ben ik ook geen fan van maar hij zal er wel op lopen.
die 16pk is zeer optimistisch met de standaard Chinese meuk mag je blij zijn als je de 12pk haalt.

ik zou beginnen met een mikuni vm26-655

met mijn yx150 had ik ook last van dat hij in hoge toeren begon te kloten. bij mij lag dat aan een gaar contactslot die de ontsteking onderbrak. echter is mijn contact slot anders geschakeld als een zb

Dit is geen standaard 140cc blok he, nokassen enz enz allemaal aangepast en daarom haal je zeker de 16pk of zelfs iets meer. Maar goed ik heb van stomp nu onder coulance keihin ptg 28 mm br8efev opgestuurd gekregen, 105mm sproeier zit erin en 33 of 38 stationair kan niet goed zien :). Dus ben benieuwd stuur hem vandaag door naar monteur.

zelfs dan is 16pk nog optimistisch. zie hem maar aan het lopen te krijgen en zet hem dan op de bank om te kijken hoeveel er in zit
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Frankey
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 71
Lid geworden op: 27 aug 2013 09:48
Bezit: Honda ZB BW 1988

Re: yx 140cc stomp blok afstellen

Bericht door Frankey »

Op het vliegwiel, we gaan het idd zien... hopelijk volgende week goed lopend.

Frankey
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 71
Lid geworden op: 27 aug 2013 09:48
Bezit: Honda ZB BW 1988

Re: yx 140cc stomp blok afstellen

Bericht door Frankey »

Ik kan hem morgen ophalen met andere carb loopt hij dus goed, midden gebied nog kleine stotter soms rest loopt hij goed. Ga op mijn gemak dat nog wel zelf afstellen. Wel raar nieuw carb molkt gewoon niet af te stellen is, maar goed we kunnen gassen :)

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: yx 140cc stomp blok afstellen

Bericht door nielspbr »

Als je een beetje op de fora zoekt was je daar al eerder achter gekomen dat die(molkt) niet altijd even lekker zijn af te stellen.

Frankey
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 71
Lid geworden op: 27 aug 2013 09:48
Bezit: Honda ZB BW 1988

Re: yx 140cc stomp blok afstellen

Bericht door Frankey »

Nou ik heb hem terug en loopt redelijk, ben weer zelf door gegaan met afstellen.

Naald helemaal boven in loopt hij onderin hakkelt hij dus in ze 2 rustiger rijdt is niet fijn... voor de rest trekt hij hem wwl goed door als je vol gas geeft... midden gebied kleine sputter soms. van stilstand vol gas en door zonder problemen.

Naald helemaal onderin loopt hij onderin heerlijk geen gehakkel rustig rij... alleen vol gas rijden weg trek sputtert hij meerdere malen midden gebied en daar trek hij weer prima door. Vol gas weg rijden gaat wel weer prima. Dus bij half gas en weg naar vol gas is nu kut zeg maar.

naald 1 onder midden gezet merk weinig verschil als helemaal onderin... midden heb ik nog niet geprobeerd, brommer zaak denk ik wel en kreeg hem terug met 1 boven het midden.

sproeier 105
stationair 38

Nu kreeg ik te horen midden gebied en onderin is stationair sproeier mee moet gaan spelen waarschijnlijk groter... Weet iemand toevallig link voor ptg 26mm carbs waar ik dit los kan bestellen?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: yx 140cc stomp blok afstellen

Bericht door nielspbr »

Nog nooit gehoord van ptg, foto van de sproeier?
(keihin heeft een aantal smaken hoofdsproeiers en een aantal smaken stationairsproeiers)

Afstellen kun je grofweg indelen in drie stukken:
stationair=stationairsproeier+instelling stationairmengselschroef
onderin-kwart=stationairsproeier
kwart-driekwart=naald
driekwart-volgas=hoofdsproeier

(Dan heb je nog invloed van de afschuining van de schuif ergens rond een kwart gasopening.)

Frankey
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 71
Lid geworden op: 27 aug 2013 09:48
Bezit: Honda ZB BW 1988

Re: yx 140cc stomp blok afstellen

Bericht door Frankey »

Als het kwart/3 kwart naald is... hoe los ik het op als hij nu op elke stand niet helemaal goed loopt? stand boven want dat loopt hij onder in het slechteste. dus wat jij zegt kwart gedeelte en dat aanpassen met stationair sproeier als ik logisch na denk?

Plaats reactie