Hallo allemaal,
Ik ben nu al een paar weken aan het mee lezen op het forum, maar toch snap ik nog steeds niet wat het verschil is tussen OT en NT?
Heeft het iets met de lichten te maken? Of heb ik dat ook al fout begrepen? Zijn er nog andere verschillen?
Mvg Maarten
Verschil OT/NT
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16198
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Verschil OT/NT
jein, er is ook nog TT
lengte en vorm zuiger
drijfstanglengte
kruktapvorm
vorm verbrandingskamer
klepgrootte
en nu ga ik ff zoeken, zal vast eerder zijn langsgekomen.
Hier in ieder geval een stukje over carters en koppen: viewtopic.php?f=58&t=23213
oliepompen: viewtopic.php?f=58&t=22963
lengte en vorm zuiger
drijfstanglengte
kruktapvorm
vorm verbrandingskamer
klepgrootte
en nu ga ik ff zoeken, zal vast eerder zijn langsgekomen.
Hier in ieder geval een stukje over carters en koppen: viewtopic.php?f=58&t=23213
oliepompen: viewtopic.php?f=58&t=22963
-
- chaly addict
- Berichten: 18833
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Verschil OT/NT
Oud type en nieuw type. Is qua blok vooral de set krukas (drijfstanglengte)-zuiger-kop die bij elkaar horen. GB2 en GK4 zijn NT.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: Verschil OT/NT
Dat is al een pak duidelijker, bedankt! Dan was ik dan toch al in de juiste richting
- gerbrandicus
- Astrealover
- Berichten: 1976
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:18
- Locatie: Gorinchem
Re: Verschil OT/NT
GB2 is TT zou ik zeggen.NIX schreef:Oud type en nieuw type. Is qua blok vooral de set krukas (drijfstanglengte)-zuiger-kop die bij elkaar horen. GB2 en GK4 zijn NT.
Het is het vermelden waard dat OT en NT wordt gebruikt voor zowel blokken als brommers. Een OT C50 is het oude 6v model met de losse tank zoals dat oa in NL is geleverd. TT (tussentype) heeft tank in frame, 12v cdi ontsteking maar nog wel ronde vormen. NT heeft vierkante vormen.
Re: Verschil OT/NT
Bedankt!