Kleine vragen topic

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
Daan1508
4T-MSB addict
Berichten: 524
Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie
Locatie: Gouda

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Daan1508 »

Zou ik alleen maar doen als het niet anders kan!

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

Beunwerk van de bovenste plank.

Kijk met playdoh of iets dergelijks waar die raakt (kleppen of rand van de kop.) en, indien mogelijk haal daar materiaal van de zuiger weg.

Je heb 1 mm vrijloop nodig om zeker te zijn dat je niets raakt als de boel warm wordt.

Gebruikersavatar
JagerB
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
Locatie: Amsterdam

Re: Kleine vragen topic

Bericht door JagerB »

Ik neem gewoon contact op met die tent zodra hij weer open is. Heb geen zin in gebeun. Eventueel kijken of ik geld terug kan krijgen of een setje waarvan hij zeker weet dat het past.

zeebaarsje
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 226
Lid geworden op: 13 jun 2015 16:45
Bezit: Honda C50 1971
Locatie: Enschede, Den Haag

Re: Kleine vragen topic

Bericht door zeebaarsje »

JagerB schreef: 31 dec 2017 13:16 Ik neem gewoon contact op met die tent zodra hij weer open is. Heb geen zin in gebeun. Eventueel kijken of ik geld terug kan krijgen of een setje waarvan hij zeker weet dat het past.
Is de zuiger die je hebt ontvangen precies hetzelfde als die van de foto? Dus niet afgedraaid zodat hij in de kop past?

Gebruikersavatar
JagerB
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
Locatie: Amsterdam

Re: Kleine vragen topic

Bericht door JagerB »

Is exact dezelfde als op de foto.

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Kleine vragen topic

Bericht door NIX »

Die is volgens mij juist afgedraaid gezien de grote squish. Draai de boel eens zonder nokkenastandwielboutjes.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
JagerB
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
Locatie: Amsterdam

Re: Kleine vragen topic

Bericht door JagerB »

Had ik al gedaan. Maar zelfs met 2 voetpakkingen liep de boel zo minimaal vrij dat hij blokkeerde als ik de schroefjes er in zette. Meerdere malen geprobeerd. Uiteindelijk met de stelboutjes van de kleppen bijna volledig uitgedraaid liep hij wel vrij.

Maar ook al was het gelukt met de het vastzetten van het distributietandwiel had ik er liever niet mee gereden. Kan me niet voorstellen dat 1 voetpakking hem zo kan verhogen van volledig op slot naar genoeg marge om veilig mee te rijden.

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 930
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Ben C50 »

Hoeveel watt aan licht kan ik totaal laten branden op een chinese cdi-ontsteking?

(Ik heb nu 80watt in totaal, maar dan loopt mijn accu langzaam leeg. De helft van de licht/laadspoel is stuk. Heb een nieuwe besteld. Nu zit het laden van de accu en het branden van de verlichting samen op de gele draad ( of de witte, ben ik vergeten, rijdt al jaren zo), maar mijn vraag is dus naar hoeveel watt totaal ik aan verbruikers kan met nieuwe bamispoel voordat mijn accu langzaam leegtrekt.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Kleine vragen topic

Bericht door nielspbr »

Ik denk dat geen enkele normale ontsteking 80w gaat trekken en je accu bijlaad.
Schakel over op een volle golf ontsteking/gelijkrichter en (gelijkstroom) ledverlichting.

Gebruikersavatar
Daan1508
4T-MSB addict
Berichten: 524
Lid geworden op: 04 feb 2015 13:51
Bezit: 1971 C50
1978 C90 dikke harrie
Locatie: Gouda

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Daan1508 »

Maar hoeveel wel? Ben ook wel benieuwd wat het ding enkelfasegelijkgericht lust.

Ben C50
4T-MSB addict
Berichten: 930
Lid geworden op: 06 aug 2012 21:12
Bezit: C50 TT
Bakbrommer met C50 OT
Peda Chip

Re: Kleine vragen topic

Bericht door Ben C50 »

Ik heb een paar mooie lampen die ik wil gebruiken voor een project. Ik ben benieuwd of dat gaat werken. Nu heb ik een grote accu, dus soms wat meer gebruiken dan hij levert is niet erg, maar ben benieuwd waar t kantelpunt zo'n beetje ligt.

Gebruikersavatar
JagerB
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
Locatie: Amsterdam

Re: Kleine vragen topic

Bericht door JagerB »

JagerB schreef: 05 jan 2018 11:42 Had ik al gedaan. Maar zelfs met 2 voetpakkingen liep de boel zo minimaal vrij dat hij blokkeerde als ik de schroefjes er in zette. Meerdere malen geprobeerd. Uiteindelijk met de stelboutjes van de kleppen bijna volledig uitgedraaid liep hij wel vrij.

Maar ook al was het gelukt met de het vastzetten van het distributietandwiel had ik er liever niet mee gereden. Kan me niet voorstellen dat 1 voetpakking hem zo kan verhogen van volledig op slot naar genoeg marge om veilig mee te rijden.
Vandaag was desbetreffende tent weer open dus heb even gebeld. Mocht uiteindelijk een 70 kop hebben voor de helft van de prijs. Of ik mocht in m'n zuiger of cilinderkop gaan frezen. 70 Kop zou volgens de beste man gewoon moeten werken met de zuiger voor een 50 kop dus dat is fijn.

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Kleine vragen topic

Bericht door stoterstangen90 »

lijkt me nou weer net niks zo.
Afbeelding

Gebruikersavatar
JagerB
4T-MSB regular
Berichten: 316
Lid geworden op: 28 nov 2016 21:05
Bezit: Foe Yong Haiteam Dax
Locatie: Amsterdam

Re: Kleine vragen topic

Bericht door JagerB »

Omdat? Zuiger voor 50 kop niet goed i.c.m. 70 kop?

stoterstangen90
Vierkantofiel
Berichten: 5159
Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
Bezit: Morris Ital
Locatie: Zaagcity

Re: Kleine vragen topic

Bericht door stoterstangen90 »

Je nu een verstoorde verbrandingsruimte krijgt. Je hebt een zuiger die voor een 50kop zou moeten zijn. Dat klopt kennelijk niet, en nu zet je er maar een 70 kop op. Met een veel grotere verbrandingsruimte. Het zal best wel lopen maar het is echt suboptimaal.
Afbeelding

Plaats reactie