Ideetje: kleur ietsje veranderen met "kleur-wax"?

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roel
4T-MSB regular
Berichten: 274
Lid geworden op: 23 jul 2009 00:54
Bezit: CD50, C310s, Amigo
Locatie: Deventer
Contacteer:

Ideetje: kleur ietsje veranderen met "kleur-wax"?

Bericht door Roel »

Mijn CD50 is door een vorige eigenaar ooit overspoten in een poging er een Candy-rode bromfiets van te maken. Op foto's lijkt het heel dicht in de buurt te komen, maar in het echt gaat de kleur meer richting wijnrood. Hij gaat net ietsje teveel de paarse kant op. Hij is wel echt retestrak gespoten, dus opnieuw laten spuiten is ergens wel zonde.

Nu kreeg ik ineens het idee: bestaat er niet een soort autowas/poetswax met een wat gelige/amberkleurige kleur waarmee je de lak een beetje "verkleurt" richting geel? Een beetje zoals een aanrechtblad in de olie zetten.

EDIT: Ik bedoel dus niet daadwerkelijk de lak zelf van kleur te laten veranderen, maar d.m.v. het waslaasje een kleurzweem er overheen te leggen.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Ideetje: kleur ietsje veranderen met "kleur-wax"?

Bericht door nielspbr »

Kleurwax is alleen om krasjes in ongeveer de zelfde kleur te verbergen. Een andere kleur gaat ie er niet van krijgen.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Ideetje: kleur ietsje veranderen met "kleur-wax"?

Bericht door butt head »

zet hem maar goed veel in de zon misschien wil de lak dan nog verbleken.

maar gewoon met wax ga je niets uit halen.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2517
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Ideetje: kleur ietsje veranderen met "kleur-wax"?

Bericht door MrSinga »

nielspbr schreef: 28 mei 2018 19:17 Kleurwax is alleen om krasjes in ongeveer de zelfde kleur te verbergen. Een andere kleur gaat ie er niet van krijgen.
Ja en nee. Als je dat gebruikt op een ander kleur krijgt dat een raar effect. Je kleur slaat, bv zilver op zwart, een groot stuk matter uit. En duurt een eind tegen dat je die verkeerde ‘kleur’ eruit krijgt. Ja lomp geweest en misse genomen.

Nu, echt verkleuren wat jij wilt... zal nooit mooi zijn.
Enige oplossing: opnieuw lakken of ruilen met iemand die de zijne in patina wil ruilen

Plaats reactie