mijn honda C50E krijg ik na revisie door mijzelf
niet goed lopend.
ik vermoed dat het probleem in het ontstekingstijdstip zit.
Het betreft hier een mitsubishi punten ontsteking en een vastgelast,
vervroegd of verlatend ? vliegwiel.
openen van de punten zou op F of iets daarvoor moeten zijn.
Met deze afstelling loopt de motor eventjes maar slaat dan af ,gevolg natte bougie.
Wat ik mij afvraag , is F niet veel te vroeg daar De zuiger zijn hoogste stand
althans bij deze motor bij T heeft.
Als ik de punten wil laten openen op T of iets daarvoor lukt dit niet omdat
de punten dan dicht blijven staan.
Wie weet de oplossing?
Honda C50E
-
- Vierkantofiel
- Berichten: 5169
- Lid geworden op: 16 jan 2007 22:17
- Bezit: Morris Ital
- Locatie: Zaagcity
Re: Honda C50E
Openen op F moet.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16199
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Honda C50E
Zoiets heet voorontsteking, en dat is nodig omdat het mengsel tijd nodig heeft om te ontbranden en daardoor druk op te bouwen.
Als je pas op t gaat ontsteken ben je te laat en krijg je hooguit een pufje uit de uitlaat.
Als je pas op t gaat ontsteken ben je te laat en krijg je hooguit een pufje uit de uitlaat.
Re: Honda C50E
bedankt voor de reactie,
inmiddels opening op F afgesteld en motor start direct na 1 x kicken.
loopt dan netjes zonder haperen en regeert goed op gas.
Na iets minder dan een minuut stopt de motor abrupt en is niet meer aan te krijgen, bougie is nat en ruikt naar benzine.
Het lijkt of de motor verzuipt.
wat kan dit zijn?
inmiddels opening op F afgesteld en motor start direct na 1 x kicken.
loopt dan netjes zonder haperen en regeert goed op gas.
Na iets minder dan een minuut stopt de motor abrupt en is niet meer aan te krijgen, bougie is nat en ruikt naar benzine.
Het lijkt of de motor verzuipt.
wat kan dit zijn?
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4008
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Honda C50E
Nou, teveel benzine dus. Sproeier te groot, sproeier los of eruit, vlotter vast, vlotterniveau te hoog.
viewtopic.php?f=54&t=51
Gr. Wim.
viewtopic.php?f=54&t=51
Gr. Wim.
Laatst gewijzigd door wim V8 op 09 sep 2018 12:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Re: Honda C50E
in faq staat dat indien de uitlaatklep te strak afgesteld staat de motor wel start maar bij warm worden weer stopt.
Dit is exact wat er gebeurd.
inlaat en uitlaat staan grsteld op 0.05 mm, op welke maar moet ik nu de uitlaatklep afstellen?
Dit is exact wat er gebeurd.
inlaat en uitlaat staan grsteld op 0.05 mm, op welke maar moet ik nu de uitlaatklep afstellen?
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4008
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Honda C50E
Controleer ze ieder geval nog eens. Uitlaat wordt ook wel eens op 0,08 gezet.
Gr. Wim.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Re: Honda C50E
Wim bedankt