Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
- ho_chi_man_ho_chi_man
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 04 feb 2007 16:26
- Bezit: Honda CL50 benly,
Honda NTV650 revere
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Ik ben erover na aan het denken om mijn CL50 benly motor te laten keuren.
Hij zit in the cd50400xxx range.
Volgens cmsnl is het bouwjaar voor deze range 1997.
Heeft iemand toevallig nog een betere bron?
Ik heb het internet afgezocht, maar tot nu toe nog geen andere bron gevonden.
Hij zit in the cd50400xxx range.
Volgens cmsnl is het bouwjaar voor deze range 1997.
Heeft iemand toevallig nog een betere bron?
Ik heb het internet afgezocht, maar tot nu toe nog geen andere bron gevonden.
Groeten Eric
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Beste forumleden,
Ik ben nieuw op het forum (en in het algemeen als het over brommers gaat). Ik heb namelijk wat keuringsinformatie nodig over een Honda P50 die ik gekregen heb van een familielid, en misschien kan iemand mij hierbij helpen. Ik weet niet op wiens naam hij staat en ik heb geen papieren, maar de zoon van wie deze brommer ooit geweest is kan me wel een schriftelijke verklaring geven.
De P50 zou ik het liefst weer op de weg willen laten rijden, maar daar is nogal wat voor nodig denk ik.
Ik heb contact gehad met de RDW over het kenteken en het framenummer, maar beide stonden niet in hun systeem.
Dit zou betekenen dat de brommer gekeurd moet worden, maar het is mij onduidelijk aan welke eisen hij dan moet voldoen.
Wat zijn in dit geval de technische eisen, weten zij uiteindelijk dat het om een oude brommer gaat of moet ik dit bewijzen? En verschillen dan de eisen met die van een zelfgebouwde brommer die nieuw is? Zou de brommer aan bepaalde milieu-eisen moeten voldoen? Als hij gekeurd is, geldt de brommer dan als een 'nieuwe' brommer die dus ook in milieuzones (zoals bebouwde kom A'dam) zou mogen rijden? Dit alles is mij vrij onduidelijk.
Hij loopt als een zonnetje maar de remkracht is niet fantastisch en de buitenbanden zijn wat droog, er zitten scheurtjes in (kan hij hierop afgekeurd worden?).
Ik heb de benzineslangetjes vervangen en ik moet de lichten nog vervangen. Volgens mij moet er ook nog een fietsbel op, maar dat is het wel.
Ik hoop dat iemand me wat helderheid kan brengen in deze jungle aan informatie, ik zou het erg waarderen!
Vriendelijke groet,
David
Ik ben nieuw op het forum (en in het algemeen als het over brommers gaat). Ik heb namelijk wat keuringsinformatie nodig over een Honda P50 die ik gekregen heb van een familielid, en misschien kan iemand mij hierbij helpen. Ik weet niet op wiens naam hij staat en ik heb geen papieren, maar de zoon van wie deze brommer ooit geweest is kan me wel een schriftelijke verklaring geven.
De P50 zou ik het liefst weer op de weg willen laten rijden, maar daar is nogal wat voor nodig denk ik.
Ik heb contact gehad met de RDW over het kenteken en het framenummer, maar beide stonden niet in hun systeem.
Dit zou betekenen dat de brommer gekeurd moet worden, maar het is mij onduidelijk aan welke eisen hij dan moet voldoen.
Wat zijn in dit geval de technische eisen, weten zij uiteindelijk dat het om een oude brommer gaat of moet ik dit bewijzen? En verschillen dan de eisen met die van een zelfgebouwde brommer die nieuw is? Zou de brommer aan bepaalde milieu-eisen moeten voldoen? Als hij gekeurd is, geldt de brommer dan als een 'nieuwe' brommer die dus ook in milieuzones (zoals bebouwde kom A'dam) zou mogen rijden? Dit alles is mij vrij onduidelijk.
Hij loopt als een zonnetje maar de remkracht is niet fantastisch en de buitenbanden zijn wat droog, er zitten scheurtjes in (kan hij hierop afgekeurd worden?).
Ik heb de benzineslangetjes vervangen en ik moet de lichten nog vervangen. Volgens mij moet er ook nog een fietsbel op, maar dat is het wel.
Ik hoop dat iemand me wat helderheid kan brengen in deze jungle aan informatie, ik zou het erg waarderen!
Vriendelijke groet,
David
-
- chaly addict
- Berichten: 18883
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Frequent 4T-MSB visitor
- Berichten: 158
- Lid geworden op: 17 apr 2012 16:22
- Bezit: Een totaal niet originele Monkey uit '78
- Locatie: Amersfoort
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Olla,
Kan iemand bevestigen dat het keuren van een brommer NAAR motor nog mogelijk is?
Ik kan op de website van de RDW sinds 2018 niks meer terug vinden van dit hele gebeuren.
Alvast bedankt!
Kan iemand bevestigen dat het keuren van een brommer NAAR motor nog mogelijk is?
Ik kan op de website van de RDW sinds 2018 niks meer terug vinden van dit hele gebeuren.
Alvast bedankt!
Helemaal mooi!
-
- chaly addict
- Berichten: 18883
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Waarom zou het niet kunnen? Als ie maar van vóór 1998 is. Neem wel wat documentatie over het bouwjaar mee, anders wordt hij op de DET gekeurd en moet je belasting en BPM betalen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Ik sta op het punt een dax te kopen uit 1973
deze komt uit USA, nooit ingevoerd geweest en staat niet op kenteken.Als ik de FAQ lees kom ik er niet helemaal uit.\
Kan ik deze direct tot motor laten keuren? en heb ik dan alleen een bewijs van eht bouwjaar en bewijs nodig dat ik de motor eerlijk heb verkregen? (naast het feit van groot licht/dimlicht/remlicht/kentekenverlichting/knipperlichten goede banden remmen etc; spiegel is volgens mij niet nodig met dit bouwjaar)
deze komt uit USA, nooit ingevoerd geweest en staat niet op kenteken.Als ik de FAQ lees kom ik er niet helemaal uit.\
Kan ik deze direct tot motor laten keuren? en heb ik dan alleen een bewijs van eht bouwjaar en bewijs nodig dat ik de motor eerlijk heb verkregen? (naast het feit van groot licht/dimlicht/remlicht/kentekenverlichting/knipperlichten goede banden remmen etc; spiegel is volgens mij niet nodig met dit bouwjaar)
pwoap pwoap pwaaaap
-
- chaly addict
- Berichten: 18883
- Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
- Bezit: Een hamer
- Locatie: Milsbeek
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Ja. Neem een verkoopverklaring, iets om het bouwjaar in te schatten en specs mee. In de FAQ staat aan welke technische eisen hij moet voldoen.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
-
- Admin
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Welk mailadres kun je tegenwoordig het beste gebruiken om Honda te mailen voor een bouwjaar?
Hier staat zowel Sonja Evers genoemd als een Susan Bakker. Maar dat bericht is van inmiddels 8 jaar geleden.
Heb al wel naar het algemene adres gemaild, en ook naar Honda Duitsland. Maar van beide nog geen reactie. Hoe snel reageren zij meestal? Kunnen zij mij überhaupt helpen met een Japanse brommert?
Hier staat zowel Sonja Evers genoemd als een Susan Bakker. Maar dat bericht is van inmiddels 8 jaar geleden.
Heb al wel naar het algemene adres gemaild, en ook naar Honda Duitsland. Maar van beide nog geen reactie. Hoe snel reageren zij meestal? Kunnen zij mij überhaupt helpen met een Japanse brommert?
-
- Admin
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
De e-mailadressen sonja.evers@honda-eu.com en susan.bakker@honda-eu.com lijken niet meer te bestaan helaas. Wanneer je daar naar mailt, krijg je de mail weer terug (geweigerd).
Van het algemene mailadres inmiddels wel een mail terug. Maar daar kan ik weinig mee. Die zeggen dat ik via een dealer iets moet proberen of Honda Japan een brief moet sturen.
Van het algemene mailadres inmiddels wel een mail terug. Maar daar kan ik weinig mee. Die zeggen dat ik via een dealer iets moet proberen of Honda Japan een brief moet sturen.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 3342
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
- Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50 - Locatie: keukenhof city
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Ook een reactie gehad via de algemene mail.
Die geven aan dat ze alleen info hebben van voertuigen waarvan de eerste import/verkoop in de Benelux heeft plaatsgevonden. en mijn gorilla is Japans. Dus moest de info aangevraagd worden via Honda Japan. Nu de info van het contact adres van Japan vinden ik gok Customer.service@honda.co.jp en dan hopen dat ze Engels begrijpen.
Ondertussen heb ik info genoeg om deze stap over te slaan trouwens.
Raar want ik heb wel info van mijn engelse cee gekregen vroeger.
Die geven aan dat ze alleen info hebben van voertuigen waarvan de eerste import/verkoop in de Benelux heeft plaatsgevonden. en mijn gorilla is Japans. Dus moest de info aangevraagd worden via Honda Japan. Nu de info van het contact adres van Japan vinden ik gok Customer.service@honda.co.jp en dan hopen dat ze Engels begrijpen.
Ondertussen heb ik info genoeg om deze stap over te slaan trouwens.
Raar want ik heb wel info van mijn engelse cee gekregen vroeger.
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
-
- Admin
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
customer.service@honda.co.jp
contact@honda.co.jp
info@honda.co.jp
lijkt allemaal niet te werken helaas
contact@honda.co.jp
info@honda.co.jp
lijkt allemaal niet te werken helaas
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 3342
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
- Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50 - Locatie: keukenhof city
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
https://world.honda.com/group/Japan/
ik zou de nederlandse customer service vragen om contactgegevens van japan. Dat moeten ze natuurlijk gewoon hebben. noem des noods de HVN voor wat extra motivatie.
ik zou de nederlandse customer service vragen om contactgegevens van japan. Dat moeten ze natuurlijk gewoon hebben. noem des noods de HVN voor wat extra motivatie.
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 3342
- Lid geworden op: 27 jan 2007 23:50
- Bezit: gorilla white special
ATC70
woody c50 - Locatie: keukenhof city
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
ow ik bedenk me net wat; honda belgie is waarschijnlijk wat flexibeler omdat die midden in de kenteken ellende zit, en al die belgen papieren opvragen, ook voor hun japanners. Het is een gokje waard lijkt me.
Driving an ATC.... You can crash.. this won't happen any time, but can happen at any time...
-
- Admin
- Berichten: 1917
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: Little Cub, Chaly, SS50
- Locatie: De Bilt
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Goede tip. Bij Honda DE, NL en UK is het mij niet gelukt. Van DE kreeg ik wel een hoopvol response, dat ze er op terug zouden komen, maar ondertussen nog steeds niets ontvangen.
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 29 dec 2018 09:17
Re: Keuringsvragen (lees eerst de openingspost!!!)
Goedemiddag,
Ik ben in het bezit van een Honda Chaly met framenummer: CF50-2766xx nu ben ik door middel van de FAQ’s al wat wijzer geworden alleen kom ik niet verder dan:
CF50-2420*** 07.08.1978
CF50-28105** 16-04-1980
Mijn Chaly is dus tussen 1978 en 1980 geproduceerd, maar is dit voldoende voor de RDW om mijn Chaly te kentekenen wat denken jullie? Honda Nederland kan mij overigens niet verder helpen. Ik word doorverwezen naar Japan.
Ik ben in het bezit van een Honda Chaly met framenummer: CF50-2766xx nu ben ik door middel van de FAQ’s al wat wijzer geworden alleen kom ik niet verder dan:
CF50-2420*** 07.08.1978
CF50-28105** 16-04-1980
Mijn Chaly is dus tussen 1978 en 1980 geproduceerd, maar is dit voldoende voor de RDW om mijn Chaly te kentekenen wat denken jullie? Honda Nederland kan mij overigens niet verder helpen. Ik word doorverwezen naar Japan.