Hallo,
Ik zou graag een andere luchtfilter plaatsen een kelkje of foam filter in plaats van de standaard filter? Wat raden jullie aan van kelkje dat natuurlijk ook goed bestend is tegen wat regen? En wat voor sproeier moet er dan in?
mvg
Welke Luchtfilter?
-
- Moderator
- Berichten: 777
- Lid geworden op: 15 jan 2007 14:01
- Bezit: SS50 KO en een Chaly
- Locatie: Amsterdam
Re: Welke Luchtfilter?
Dat hangt allemaal af van de rest van je setup, er kan zo niet veel over gezegd worden.
Je suis Chaly!
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Welke Luchtfilter?
mijn ervaring is dat een kelk perfect werkt met regen mits je hem goed hebt geplaatst en niet de brommer in de regen laat staan want dan loopt met een beetje pech je cilinder vol met regen water dat heb je ook met een schuim filter mits hij verkeerd geplaatst is.
ik heb mijn carburateurs allemaal met de opening richting het achterwiel. en enkel de veel cc blokken rijden met kelk bij mij.
waarom de kelk naar achter. water maakt geen 180 draai om de carburateur in te lopen. iets met massa en richting als je op gelet hebt op school zo je daar iets van moeten weten.
vuil van het achterwiel zou kunnen als je geen sparbord hebt.
in zandwegen en stoffige omgevingen rij ik bijna stationair.
in theorie slijt je zuiger cilinder sneller omdat er toch stof/vuil naar binnen gezogen kan worden. ook grint en dergelijke troep met alle gevolgen van dien.
een schuim/open filter werkt ook nadelig als het regent het kan heel lang goed gaan afhankelijk van hoeveel geld je uit geeft aan het filter.
maar als je lang in de regen rijd raakt je filter verzadigd met regen water en gaat je brommer kut lopen. met een kelk heb je daar minder last van die zuigt zo af en toe is een druppel naar binnen daar merk je weinig van.
en het voordeel van een filter is die houd de grover zooi tegen dus je zuiger cilinder zouden langer mee moeten kunnen gaan.
ik heb mijn carburateurs allemaal met de opening richting het achterwiel. en enkel de veel cc blokken rijden met kelk bij mij.
waarom de kelk naar achter. water maakt geen 180 draai om de carburateur in te lopen. iets met massa en richting als je op gelet hebt op school zo je daar iets van moeten weten.
vuil van het achterwiel zou kunnen als je geen sparbord hebt.
in zandwegen en stoffige omgevingen rij ik bijna stationair.
in theorie slijt je zuiger cilinder sneller omdat er toch stof/vuil naar binnen gezogen kan worden. ook grint en dergelijke troep met alle gevolgen van dien.
een schuim/open filter werkt ook nadelig als het regent het kan heel lang goed gaan afhankelijk van hoeveel geld je uit geeft aan het filter.
maar als je lang in de regen rijd raakt je filter verzadigd met regen water en gaat je brommer kut lopen. met een kelk heb je daar minder last van die zuigt zo af en toe is een druppel naar binnen daar merk je weinig van.
en het voordeel van een filter is die houd de grover zooi tegen dus je zuiger cilinder zouden langer mee moeten kunnen gaan.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Welke Luchtfilter?
En eigenlijk voor alle filters anders dan standaard geld, je mag de carburateur opnieuw afstellen, soms blijft je bij dezelfde sproeier. Er is geen vuistregel voor wat je met de naald en sproeier moet doen, het is experimenteren.
(Vooral ook omdat je niet aangeeft met hoeveel cc je rijd en welke maat carb erop zit)
(Vooral ook omdat je niet aangeeft met hoeveel cc je rijd en welke maat carb erop zit)