Elektrische schok SS50

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
JorTim
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2019 10:13
Bezit: SS50 K1

Elektrische schok SS50

Bericht door JorTim »

Beste honda liefhebbers,
Ik heb een klein probleempje;
mijn honda ss50 K1 start en loopt prima. Echter begon het licht te falen en werkte de toeter niet. Plotseling werkte het licht helemaal niet meer. Nieuw getest lampje erin en het werkte nogsteeds niet. Als ik toeterde ging de lamp wel aan. De toeter blijft constant toeteren. Allemaal vervelend maar niet extreem erg. Nu heb ik echter het probleem dat als ik de rem indruk (dus contact maak met het frame) en dan de brommer uit wil zetten met de sleutel ik een schok krijg. De sleutel aanraken kan prima, het omdraaien naar uit stand resulteert echter in een schok.

Ik heb de groene kabel van de lamp, teller en groene kabel uit knipperlicht schakelaar bij elkaar gebracht (zoals naar mijn inzien moet zoals op het schema staat, echter begrijp ik het stukje van G naar G en GW niet helemaal denk ik?) Deze resulteren dan in een groen witte kabel. Deze lijkt dan naar het contact slot te gaan. Ik heb nu een beetje lopen proberen en het schema bestudeerd. Maar ik kom er niet uit.

Kan iemand mij helpen?

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Elektrische schok SS50

Bericht door nielspbr »

licht gaat branden als je toetert en de toeter blijft hangen. Klinkt naar een mooie kortsluiting.
Multlimeter en draadboomschema erbij en meten maar.

SuzuhaTR1
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1288
Lid geworden op: 06 jan 2014 20:32
Bezit: ATC125 met 110 blok.
CR80 1983
SS50K0 1966 (Duitser)
SS50K1 1976 (Francaise)verkocht
SS50K3 (NL) verkocht
ST50G (Duitser)
D@SS72 Skyteam frame metTS50 tank, SS wielen, spatborden, achterlicht, MT banden, Shark achterbrug enz. enz.
Yamaha FS1 468 1975 verkocht
Yamaha FS1 2RU 1980 verkocht in onderdelen
Locatie: Het Gooi

Re: Elektrische schok SS50

Bericht door SuzuhaTR1 »

Kijk je massa na, dat geeft dit soort klachten

G & GW(massa) moeten NOOIT bij elkaar iig


De ‘licht’groene uit de raw-schakelaar moet naar de claxon, deze geeft de stroom ‘door’ (of de massa aan het stuur, maar maakt niet uit)

De Groen-witte uit de tellerdraadboom en de koplamp moeten op de groen-witte uit de draadboom en die sluiten dus aan op de accu -

JorTim
4T-MSB beginner
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2019 10:13
Bezit: SS50 K1

Re: Elektrische schok SS50

Bericht door JorTim »

Afbeelding Dat wordt al iets duidelijker SuzuhaTR1! Maar waar moet de G/W van de RAW schakelaar heen. Ik begrijp dit stukje op de tekening niet helemaal. Ik denk dat ik daar iets grandioos fout doe.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Elektrische schok SS50

Bericht door nielspbr »

Dat plaatje is zo vaag dat ik hem ook niet snap. Ik zie wel dat groenwit via de toeterschakelaar, lichtgroen en toeter aan de plus (R) hangt.

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Elektrische schok SS50

Bericht door NIX »

Wijnand heeft gelijk. Het contactslot moet massa maken met het frame. Dat zal mis zijn en vermoedelijk maakt de lichtgroen toeterdraad ook ergens massa waar dat niet moet, anders dan alleen als het toeterknopje wordt ingedrukt. In de FAQ staan betere schema's.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Novio Jorg
4T-MSB regular
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 jul 2017 11:59
Bezit: Novio

Re: Elektrische schok SS50

Bericht door Novio Jorg »

NIX schreef: 16 mei 2019 20:51 Wijnand heeft gelijk. Het contactslot moet massa maken met het frame. Dat zal mis zijn en vermoedelijk maakt de lichtgroen toeterdraad ook ergens massa waar dat niet moet, anders dan alleen als het toeterknopje wordt ingedrukt. In de FAQ staan betere schema's.
Nix ......een beetje off topic vraag maar er wordt heel vaak dit gezegd "In de FAQ staat " maar hoe open je FAQ zodat je alle onderwerpen ziet ?
Heb je een directe link voor mij ? ( tijd voor een brilletje misschien ) bedankt alvast !

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Elektrische schok SS50

Bericht door nielspbr »

Er zit rechts boven ook nog een "Zoek" knop.

NIX
chaly addict
Berichten: 18806
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Elektrische schok SS50

Bericht door NIX »

Gewoon de Technische FAQ, eletrisch systeem aanklikken, hier. Ik weet niet wat daar zo ingewikkeld aan is. viewtopic.php?f=57&t=19531
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
gonzo
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1165
Lid geworden op: 17 jul 2012 19:59
Locatie: Afferden, Limburg

Re: Elektrische schok SS50

Bericht door gonzo »

En ik maar denken dat ik soms een noob ben.....
Try and die techniek....... love it.

Novio Jorg
4T-MSB regular
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 jul 2017 11:59
Bezit: Novio

Re: Elektrische schok SS50

Bericht door Novio Jorg »

Maar hoe open je de FAQ zodat je alle onderwerpen ziet ? zonder op een zoekterm te zoeken is mijn vraag

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Elektrische schok SS50

Bericht door nielspbr »

Ga naar Home => Forumoverzicht, scroll naar beneden naar technische faqs en algemene faqs. Leef je uit.

Plaats reactie