Problem bij afstellen carburator

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Plaats reactie
anton2.0
4T-MSB beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 feb 2019 20:01
Bezit: Zhenhua dax met 50cc Skyteam motor

Problem bij afstellen carburator

Bericht door anton2.0 »

Hallo iedereen,

Ik heb onlangs een nieuwe motor onder mijn Dax gestoken en dus moest de carburator opnieuw afgesteld worden.
Ik heb de zonder-naar-je-bougie-kijk-manier gevolgd (De zonder-naar-je-bougie-kijk-manier).
Aangezien de cilinderinhoud niet verandert is, ging ik er van uit dat er niet aan de sproeier en aan de gasnaald moest gekomen worden. Ik heb dus stappen 2 t.e.m. 7 overgeslagen.
Wanneer ik aan de luchtschroef begin te draaien om het punt met het hoogste toerental te vinden, gaat de brommer echter zo hoog in toeren dat ik niet meer verder durf draaien. Als ik dan de stationairschroef terugdraai om het toerental terug naar beneden te laten gaan, draait de brommer goed stationair en trekt hij goed op. Maar wanneer ik het gas loslaat duurt het dan nog even voordat het toerental terug naar beneden gaat.

Wat is er mis?

Alvast bedankt!

ildert
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1311
Lid geworden op: 05 feb 2007 18:40
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50
Locatie: dongen

Re: Problem bij afstellen carburator

Bericht door ildert »

Klinkt als valse lucht...nieuwe pakkingen gebruikt voor spruitstuk na plaatsen?
grote klappen, snel thuis

maurice84
4T-MSB beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 jun 2019 13:04

Re: Problem bij afstellen carburator

Bericht door maurice84 »

Ik weet wel dat het normaal is voor de luchtschroef dat hij de ene kant snel afslaat en de andere kant op in toeren blijft hangen, schroef je stationair wel terug als je aan de luchtschroef steld en hij loopt wat hard?
Je moet een punt zoeken waarbij hij niet afslaat en ook niet blijft kleven, het hardst lopende punt met de luchtschroef is soms niet te vinden/bruikbaar.
Meestal is het zo dat als je die luchtschroef dichter draait hij sneller in toeren zakt naar stationair toe.

anton2.0
4T-MSB beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 feb 2019 20:01
Bezit: Zhenhua dax met 50cc Skyteam motor

Re: Problem bij afstellen carburator

Bericht door anton2.0 »

Het spruitstuk zat niet goed vast in de cilinder (de boutjes waren niet volledig aangespannen) ...
Nu draait hij maar als ik mijn gas volledig opentrek in één keer, valt de brommer uit (lijkt alsof hij verzuipt): https://onedrive.live.com/?cid=8D6B9973 ... 41&o=OneUp
Dat was ook al zo met mijn oude motor maar nu is het wel erger. Wat moet er veranderd worden?

Alvast bedankt!

maurice84
4T-MSB beginner
Berichten: 18
Lid geworden op: 03 jun 2019 13:04

Re: Problem bij afstellen carburator

Bericht door maurice84 »

Misschien helpt het om je naald wat omlaag te doen, dat kost niks iig. Sproeiertje kost ook weinig, neem je een die 5 honderdsten kleiner is.
Ik denk wel zeggen dat 19mm of groter ook zulke problemen geeft op 50cc... Dan is het niet anders dan er rekening mee te houden.
Ik vind het zelf bagger grote carburateurs tenzij je hem echt nodig hebt voor een motorfiets ofzo.
Ik had ooit 10mm op 70cc liep ruim 70... Was ook een vreemde combi hoor maar goed.. wel zuinig!

Plaats reactie