dát ik dat bericht schreef omdat ik beetje ruw reed een keer omdat ze claxonneren voor m'n huis.. voor jaren en sinds dat ding heb rijden weer,was klein beetje fataal geworde, maar ik denk dat als ik de nokkenas eruit krijg dat de schade best mee valt, hij heeft maar een lichte tik en een klep is een beetje krom denk ik, het rare is dat toen hij warm was hij nog goed liep. Ik ben er gewoon thuis mee gekomen.
Ik zie er zo tegen op maar misschien is het wel zo gepiept snap je.
Ik heb zon vermoeden of het is het doortrekken een keer of het afremmen op de motor na een rotonde in z'n 1 waarbij hij denk ik niet in het rode gebied zat maar wel bijna ik kan m'n voorstellen dat een hoog vacuüm ook funest is.... Zou het? Je mist eigenlijk een versnelling bij het uitkomen van rotondes.. ik moet hem gewoon maken ding is best goed verder. Als ik het zo hoor ja loopt half de linker cilinder en hij blijft en tikt redelijk zacht kan ik gewoon de zuiger opnieuw gebruiken. Ik heb toevallig een grote klepveer tool gekocht voor 35 ofzo. Als ik het deksel eraf haal zie ik misschien wat meer klepspeling ofzo ..
Update ik denk dat ik de kop eraf kan halen zonder het blok te verwijderen!
Ik heb gelezen dat de stalen bussen met circlips eraf moeten...
Nokkenas verwijderen cb125 twin moeilijk?
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2542
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Nokkenas verwijderen cb125 twin moeilijk?
Welke twin is het? Bij sommige, bv mijn CB125B6 (model K5) kun je het vergeten om blok niet te demonteren om te doen wat jij wilt doen.
Als ik denk over m’n jaren 80 CB125T ging dat ook niet, helaas. En daar heb ik hetzelfde tegen gekomen als jij, geplooide klep. (Draaide maar liep slecht, was zo gekocht).
Kun je ze er zelf uit halen: ja
Gewoon de merktekens goed in de gaten houden en nieuwe dichtingen/pakkingen nemen
Als ik denk over m’n jaren 80 CB125T ging dat ook niet, helaas. En daar heb ik hetzelfde tegen gekomen als jij, geplooide klep. (Draaide maar liep slecht, was zo gekocht).
Kun je ze er zelf uit halen: ja
Gewoon de merktekens goed in de gaten houden en nieuwe dichtingen/pakkingen nemen
Re: Nokkenas verwijderen cb125 twin moeilijk?
Het lijkt erop dat de kop er echt uitkomt zonder blok, ik moet nog twee tapeinde verwijderen...
Het is een 1979 cb125...
Alleen de inlaat klep had ruim 1mm speling maar de uitlaat was ook wat ruim dus daar maar even wat vloeistof opgieten.
Ik ben alleen kwijt hoe het tandwiel op de nokkenas zat maar in het tandwiel zit een uitsparing misschien kan ik een donkere vlek zien, vaag...
Misschien zit de ketting in de weg straks daar ga ik wel achter komen. De cilinder moet er ook af voor een nieuwe pakking...
Vind het wel frapant dat de inlaat klep stuk is hoor!
Het is een 1979 cb125...
Alleen de inlaat klep had ruim 1mm speling maar de uitlaat was ook wat ruim dus daar maar even wat vloeistof opgieten.
Ik ben alleen kwijt hoe het tandwiel op de nokkenas zat maar in het tandwiel zit een uitsparing misschien kan ik een donkere vlek zien, vaag...
Misschien zit de ketting in de weg straks daar ga ik wel achter komen. De cilinder moet er ook af voor een nieuwe pakking...
Vind het wel frapant dat de inlaat klep stuk is hoor!
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2542
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Nokkenas verwijderen cb125 twin moeilijk?
Ik zou hem er toch af halen. Als je nieuwe pakkingen steekt, zou ik opteren om ook nieuwe segmentjes te steken
Re: Nokkenas verwijderen cb125 twin moeilijk?
Bedoel je kettingspanner? Blok heeft nog maar 5600km gelopen. Of klep seals? Das opzich wel goed maar of ik daar zin in heb weet ik niet.
Laatst gewijzigd door maurice84 op 21 jul 2019 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2542
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Nokkenas verwijderen cb125 twin moeilijk?
Op de pistons. Als je cilinder er toch af haalt...
Re: Nokkenas verwijderen cb125 twin moeilijk?
Ja nou als er maar een half mm diep randje in zit dan laat ik hem maar zitten hoor.
Re: Nokkenas verwijderen cb125 twin moeilijk?
Nokkenas is eruit maar ik heb geen sleuteltje voor de ketting spanner, altans die kan ik niet vinden..
Je moet wel chinese vingers hebben voor die nokkenas zeg.
En idd moet het blok eruit omdat 1 van de 8 tapeinden niet langs het frame kan
Ik heb een klokken opdraai sleutel oid nodig, mn spanner zit zowel aan mn blok als cilinder
Misschien verkoop ik hem over een tijdje wel en koop een 250cc met glijlagers.
Zijn jullie ook weer van me af op dit forum!
Je moet wel chinese vingers hebben voor die nokkenas zeg.
En idd moet het blok eruit omdat 1 van de 8 tapeinden niet langs het frame kan
Ik heb een klokken opdraai sleutel oid nodig, mn spanner zit zowel aan mn blok als cilinder
Misschien verkoop ik hem over een tijdje wel en koop een 250cc met glijlagers.
Zijn jullie ook weer van me af op dit forum!
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2542
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Nokkenas verwijderen cb125 twin moeilijk?
Zoals ik zei: blok moet eruit.
Normaal moet alles gedaan kunnen worden met basismateriaal hoor.
Normaal moet alles gedaan kunnen worden met basismateriaal hoor.