Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Hier kun je praten over je honda.
Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door Gooische Honda »

Tsja... wat jaartjes terug mijzelf geïnjecteerd met PF50 stuff, dat slaat aan en het SSje uit mijn jeugd is iets meer op de voorgrond getreden. Dus ik wil meer... een C50 heeft mijn pad gekruist. 'Olifanten-grijs' 50cc, geen kenteken, loopt (nog) niet. Originele lage harde uitlaat en compleet (sleuteltjes org. Honda, pedalensysteem en net duo zadel).
Helaas al lelijk aan gelast, ducktail zoals de kenners dat geloof ik noemen. Beenkap gescheurd (zie foto) en nog wat details die 'minder' zijn. Al met al een behoorlijk net C50-je op het laswerk na mijn inziens. De vraagjes aan de kenners die hier ongetwijfeld zitten, met de helaas beperkte foto's en info m.b.t. bouwjaar (Geen VIN-/motornummer opgenomen dom-dom-dom :idea: );

Ik hou er bepaald niet van om gelijk met de deur in huis te vallen met de vraag 'wat is dit waard', dat is hierbij ook niet mijn intentie voordat er een storm kan losbarsten. Maar gezien de fluctuerende prijzen i.c.m. de aangeboden kwaliteit weet ik niet bepaald een richting waarin ik moet denken... Hobby mag geld kosten en goed werk kost ook goed geld een beetje richtlijn zou prettig zijn.

De vragen;
- Als de achterkant beroerd is gelast, stelt het rdw hiervoor eisen op? en is er mogelijkheid op 'afkeur' en een terugkomactie nadat het deugdelijk is hersteld?
- Na wat kort gezoek op het www zie ik dat er div. aanbieders bestaan met, niet origineel reparatie plaatwerk van de ducktail en het stuk wat daarna komt. Zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met een specifieke fabrikant?
- Stel dat de koop doorgaat, voor een in mijn ogen reële prijs, dan schaf ik een C50 aan zonder papieren. Hoe kan ik aantonen dat dit exemplaar keurig is (lees niet gestolen). De verkopende partij is in mijn ogen eerlijk maar als ook hij onwetend is... Moet ik een verkoopdocument maken en in laten zien?
- Bij de koop zit ook een Honda C70 blok (staat op het carter C70E- en achter de streep een 7 cijferige code). De cilinder is een 49 cc maar de cilinderkop zegt mij geen info (zie foto) er staat op L Hm-D6 en op de andere kant 9 23. Kan iemand mij vertellen wat voor kopje dit is? 70 cc of 49 cc?

Waar het mij vooral om gaat is niet dat het een 100% strak en origineel exemplaar moet gaan, ik wil een leuke C50 (met 70 CC 8-) ) om lekker te cruisen en niet te racen met patina. Ben niet vies van een lasklus op termijn, heb ervaring in ander plaatwerk gerelateerd spul. Maar wil wel een nette onverprutste moped. Of..... moet ik deze laten staan en wachten op een beter exemplaar?

Dit exemplaar is jaren geleden rijdend weggezet in een stelling en vergeten. Staat rondom in de tectyl/vaseline spray en het daarop vormende stoflaagje lijkt het net een smoezelig geheel. Peut en een doekje doet wonderen maar kan helaas niet de oxidatie oplossen van het achterspatbord.

Hoor graag jullie reactie/tips, alvast bedankt voor het meedenken hierin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door NIX »

Check even de FAQ. Omdat ik aardig ben geef ik er eentje weg: viewtopic.php?f=55&t=20736
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

butt head
moppersmurf
Berichten: 8898
Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
Bezit: paar brommers
Locatie: neede gelderland

Re: Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door butt head »

achterspatbord is al glad gestucadoord kan je dus al donder op zeggen. zo als ik die cilinder bekijk zo het mij niets verbazen dat het 70cc is. nummer op de kop kan je geen touw aan vast knopen is gewoon een giet nummer.
beenschild zal me niets verbazen als die imi is lijkt te wit.
ik praat niet alleen maar poep


bami = bami. troep = troep.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1866
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door lil »

of het is een ori 70 blok waar de leuke 70 spullen afgestroopt zijn en vervangen voor suffe 50 shizzle of zelfs imi zooi...

nederlands cee's zijn over het algemeen rot, en dat spatbord op de foto is dan nog niet eens het ergste, dat is te overkomen. kijk liever of het dragend gedeelte van het frame zelf hard is, met name het wielkom gedeelte achter onder de tank.
wat prijzen betreft; in japan kosten ceetjes 2 a 3, tot hooguit 4 honderd voor een leuke harde cee in een fatsoenlijke staat. hier in nederland gaat die prijs letterlijk tien, of zelfs meer keer over de kop, wat gewoon je reinste diefstal is.
dus daar heb je een beetje een realistische indicatie.
ik zou zeggen 6 tot misschien 12 honderd voor de staat waarin die qua foto's is, en dat geheel afhankelijk van hoe hard die werkelijk op het frame is, als tie al niet helemaal doorgerot is, en dan druk ik me zeer positief uit, en dat dan alleen omdat het een echte nederlandse cee is met trappers enzo...
maarja, het is in deze markt zo, wat een gek ervoor geeft bepaalt de waarde.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1866
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door lil »

trouwens... nu ik het daar zo eens over heb. als je zin hebt in zo'n japanse cee, ik weet iemand in apeldoorn die een transportlijn heeft met japan, en die propte een aantal jaar geleden ook allemaal ceetjes in de gaatjes die die nog over had in de containers. hij heeft er waarschijnlijk nog steeds een aantal staan in de loods. ik weet dat ie ervan af wou want het is niks dan dood geld. zullen op zo'n 7 a 8 honderd euro per stuk komen...

dit zijn allemaal cee's die rijdend van de straat zijn geplukt met; 'wat moet je ervoor hebben? 300? ok'
allemaal goeie harde rijdende cee's, hup in de container naar nederland, kostte niks extra want die ging toch al die kant uit. keurig netjes ingeklaard in nederland, en toen niks verder.
zijn er wel een paar verkocht, maar het was niet z'n handel.

dusss... als er genoeg intresse hebben en we kopen we die man gelijk helemaal los dan zit er misschien nog een korting aan ook.

dus zeg; een goeie harde cee voor 7 a 8 honderd, door coos matser laten keuren voor 3 honderd, heb je een kant en klare cee voor 1000, en die lopen dan ook nog es een keer 60 a 70 standaard. hoef je zelf helemaal niks meer aan te doen.

denk er maar over.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door Gooische Honda »

NIX schreef: 27 dec 2019 19:48 Check even de FAQ. Omdat ik aardig ben geef ik er eentje weg: viewtopic.php?f=55&t=20736
Je bent lief NIX 8-)
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door Gooische Honda »

Butt head/lil thanks voor info.

Tsja... dubben, wil vandaag de knoop doorhakken m.b.t. die C50. Jullie mogen de vr. prijs weten, die is 1000,00 Euro. Het blokje 250 maar zonder de zekerheid dat dit allemaal 70 cc is, is dat het mij niet waard. Wat inderdaad kan is dat er 49 cc op gegoten staat maar het 70 cc kan zijn. Zonder die zekerheid is het blokje mij 100/150 max. waard.
C50, met alle onzekerheden en het evt. las-/technische werk 750 max. Totaal voor blokje en C50 een 900 max. Realistisch?? in mijn beleving wel.
Uiteraard wil ik dan wel zeker zijn dat het frame zoals lil het beschrijft in orde is onder het tankje. Bij die 900 komt dan nog ca. 200 aan keuringskosten en ongetwijfeld wat onderdelen zodat, zonder nog maar geslepen en gespoten te hebben, het bedrag op min. ca 1500 komt te staan en dan doe ik alles zelf :idea: maar ondermijn wel m'n idee 'gelijk rijden' want eerst is er wat te klussen.

@lil, tsja... kan interessant zijn... sta altijd open voor leuke dingen.
De liefde voor C's (mijn broer z'n maten hadden er een paar in de jaren 80/begin 90 en ik keek daar als tiener giga tegenop). En zo'n model wil ik. Ongetwijfeld Hollandse exemplaren.
- Ronde koplamp
- Duo zit
- Geen concoursstaat
- Niet versleuteld, maar zichtbare patina mag, daar hou ik wel van
- Lage uitlaat, love it!

Kort door de bocht, zie onderstaande screenshot v. de latere Japanse modellen. Moderner hoeft het voor mij beslist niet te worden;

Afbeelding
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1866
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door lil »

o die op die plaatjes dat zijn de passport modellen. die zijn leuk hoor. maar nee die man in apeldoorn heeft latere, allemaal 12volt cdi en een mono zadel, de jaren '84 tot '97 met gekogellagerde nokkenas.

anyway, veel geluk met die nederlandse ;)
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door Gooische Honda »

Thanks, net geprobeerd om met mijn onderbouwing wat v.d. prijs af te lullen... niet gelukt :shock: Blokje is over te dealen maar de moped niet. Heb de afspraak dat ik terugkom met gereedschap zodat ik samen met de verkopende partij kan checken of resterend geheel hard is... Hij was het niet eens met mijn mededeling dat de ducktail toch echt al gelast/geplamuurd is :geek: En dat weet ik wel zeker toen ik de C zag staan. Volgend jaar maar weer ff kijken op locatie. Hij heeft geen haast... en misschien is dat wel gelukkig voor mij...
Ennuh… tips/aandachtspunten zijn altijd welkom!!
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Goldie
4T-MSB regular
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning
Locatie: Ergens tussen TX en HHW

Re: Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door Goldie »

Gooische Honda schreef: 28 dec 2019 11:31 C50, met alle onzekerheden en het evt. las-/technische werk 750 max. Totaal voor blokje en C50 een 900 max. Realistisch?? in mijn beleving wel.
Na het kezen van de eerste post dacht ik er ook zo over.
Met een beetje geduld komt er vanzelf wat moois voorbij.
Die Japan optie klinkt ook helemaal niet slecht. Dingen zijn zo gekeurd.


Succes!

NIX
chaly addict
Berichten: 18807
Lid geworden op: 27 jan 2007 21:21
Bezit: Een hamer
Locatie: Milsbeek

Re: Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door NIX »

Ga er maar van uit dat dat frame gaar is. Dat waren de meeste frames begin 80-er jaren al. Ik geef geen 1000,- voor een originele gare complete kentekenloze C.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.

Gebruikersavatar
Gooische Honda
4T-MSB regular
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 okt 2017 08:57
Bezit: Honda SS50Z, Novio & een C50 K0. Nog plek voor een mooie DAX en/of een Monkey...
Locatie: 'tGooi

Re: Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door Gooische Honda »

NIX schreef: 28 dec 2019 22:24 Ga er maar van uit dat dat frame gaar is. Dat waren de meeste frames begin 80-er jaren al. Ik geef geen 1000,- voor een originele gare complete kentekenloze C.
Tsja... het is 'emotie' en dat is nooit goed om mee te laten wegen. Anderzijds is het, voor mij, een sport om er nuchter onder te blijven. Afgelopen weken me bewust ondergedompeld in het aanbod in NL maar ook internationaal. C50's en de onderdelen... vraag en aanbod. De keuze is hier in NL helaas niet meer reuze! en wat er aangeboden wordt in de markt schiet, in mijn beleving, ook behoorlijk door (lees wrak/niet origineel waar men prat onderkant 1800 voor vraagt). Zelfs dan praat men niet over een hard frame als je navraag doet. Missen de trappers en hangt er een vage hoge Chinese uitlaat onder en zijn er zichtbaar andere manco's te zien. Helaas is de markt anno 2019/2020 zo.

Als deze NL C50 alleen rot is op het ducktail gedeelte (en ja ik weet het... hoe zal het aanhechtstuk zijn...) maar mocht alleen dit zicht-/voelbaar rot zijn. Dan is het mij 1000 waard. Op termijn een lasklusje is leuk en ach, ik rij er niet intensief op en in de winter staat de boel lekker in de garage.
Ik heb een reden om nog een keer de boel te checken. De verkoper oogt sympathiek/eerlijk al blijf ik daar altijd enigszins achterdochtig bij. Hij heeft de moped 6 a 7 jaar opgeslagen en niet beroerd. Heeft hem van een persoon uit de buurt toen overgenomen. Bij die eigenaar heeft deze moped ook jaren in de schuur gestaan. De verkoper melde mij 'zeker 15 tot 20 jaar' :?: :?: :?: . Tsja... komen uiteraard een aantal wedervragen bij mij op.
Is de moped gaar verderop in het frame dan laat ik hem lekker staan, ben niet op zoek naar zo'n groot project.
Ik hoop een Honda liefhebber mee te nemen voor de dubbelcheck maar moet nog e.e.a. organiseren hiervoor.
Ondertussen gaat het het zoeken naar C50's t.m. de eerder genoemde passport modellen door (passport mod's zijn zeker ook interessant maar schaars zoals het lijkt maar een stuk minder roestgevoelig :P )
Aandacht nodig en/of zelfingenomen?? dan is Facebook echt iets voor jou!! :lol:

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1866
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door lil »

ja die passport modellen zijn gewild. die leuke koelribbetjes op het carter zijn uniek voor dat model. en ze zijn nooit op de nederlandse markt gebracht.
coos matser heeft erop gejaagd in japan, hij heeft er een hele hoop, ga maar eens bij hem kijken.

wel duur hoor

o enne, roesten doen ze uiteindelijk allemaal. komt door ons klimaat, en het pekelstrooien.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1866
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door lil »

Gooische Honda schreef: 31 dec 2019 11:11 Tsja... het is 'emotie' en dat is nooit goed om mee te laten wegen. Anderzijds is het, voor mij, een sport om er nuchter onder te blijven. Afgelopen weken me bewust ondergedompeld in het aanbod in NL maar ook internationaal. C50's en de onderdelen... vraag en aanbod. De keuze is hier in NL helaas niet meer reuze! en wat er aangeboden wordt in de markt schiet, in mijn beleving, ook behoorlijk door (lees wrak/niet origineel waar men prat onderkant 1800 voor vraagt). Zelfs dan praat men niet over een hard frame als je navraag doet. Missen de trappers en hangt er een vage hoge Chinese uitlaat onder en zijn er zichtbaar andere manco's te zien. Helaas is de markt anno 2019/2020 zo.
tja... kijk, daar zeg je zo wat he... laat ik daar mijn afkeuring es even over luchten; het zal wel niet op prijs gesteld worden dat ik dat hier zeg, maar ik zit me hier echt over te verbijten. het is allemaal de schuld van die typische viertakthandelaren dat er hier geen honda's meer zijn in het straatbeeld. zij hebben destijds al die honda viertaktjes op zitten kopen en uit elkaar gesloopt, zodat er nu geeneen meer rondrijd. en nu zitten ze met hun gat op een berg onderdelen en vragen de hoofdprijs, en jij bent nu van hun afhankelijk. het zijn gewoon handelaren die zich op andermans hobby hebben gestort om er lekker tussen te gaan zitten voor de centen, en de viertakthobby duurgemaakt hebben voor de echte liefhebbers. die prijzen zijn gewoon volstrekt absurd.

wat ik het liefst zie gebeuren is dat er scheepsladingen honda's uit japan naar nederland worden gehaald en de hele nederlandse markt overspoeld word met goedkope ceetjes en die viertakthandelaren allemaal failliet gaan.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Gebruikersavatar
Jurrien
chaly's angel
Berichten: 5849
Lid geworden op: 28 jan 2007 12:51
Locatie: Willieoort

Re: Technisch-/aankoopadvies Honda C50 gevraagd

Bericht door Jurrien »

Stel je even niet aan zeg!
www.jurrienmaakt.nl
NIX schreef: 20 sep 2023 08:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.

Plaats reactie