moeders hier

Wil je je voorstellen? Plaats hier je gezicht. Voor als je (nog) geen foto's van je brommer hebt.
Plaats reactie
Moeders
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 feb 2020 18:37

moeders hier

Bericht door Moeders »

Hoi hoi,

Ik ben Moeders. Tijdens mijn studiejaren in Engeland reed een studievriend een c70. Heb er eigenlijk nooit meer bij stil gestaan bij dat motorfietsje tot dat ik op YouTube C90 adventures tegen kwam.

Nu zit ik er over te denken om er zelf een aan te schaffen. Heb er een aantal gezien welke naar mijn zin zijn bij de viertakt schuur maar zou graag wat tips hebben waar op te letten wanneer ik zou gaan kijken. Wij wonen niet in Nederland dus de bromfiets/motorfiets zou dan geëxporteerd moeten worden.

Groetjes!

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1864
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: moeders hier

Bericht door lil »

C90adventures is fantastisch :)
hou er rekening mee dat die NT C90's bepaald gewild zijn, en daardoor moeilijker te vinden, maar vooral ook duur zijn. je kan ze beter in de UK zoeken, je zal zien dat het aanbod daar veel groter is, en vooral veel voordeliger. google maar es op; honda c90 sale uk
ik zag er al eentje voor 300 quid.

wat je moet weten is dat er twee totaal verschillende types C90 bestaan, en dat de blokken en onderdelen niet onderling uitwisselbaar zijn. degene die je wil hebben zijn de nieuwe types van 1983 t/m 1997, herkenbaar aan de electronische vliegwielontsteking. (de oude types zijn herkenbaar aan dat de ontsteking op de nokkenas zit, dus bovenop de kop, er bestaan ook enkele blokken van met electronische ontsteking, te vinden op trike modellen, maar ook bij die zit het steevast op de nokkenas.)

o enne, bij voorkeur eentje nemen zonder electrostart, dus met normale carterdelen.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Moeders
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 feb 2020 18:37

Re: moeders hier

Bericht door Moeders »

lil schreef: 22 feb 2020 03:36 C90adventures is fantastisch :)
hou er rekening mee dat die NT C90's bepaald gewild zijn, en daardoor moeilijker te vinden, maar vooral ook duur zijn. je kan ze beter in de UK zoeken, je zal zien dat het aanbod daar veel groter is, en vooral veel voordeliger. google maar es op; honda c90 sale uk
ik zag er al eentje voor 300 quid.

wat je moet weten is dat er twee totaal verschillende types C90 bestaan, en dat de blokken en onderdelen niet onderling uitwisselbaar zijn. degene die je wil hebben zijn de nieuwe types van 1983 t/m 1997, herkenbaar aan de electronische vliegwielontsteking. (de oude types zijn herkenbaar aan dat de ontsteking op de nokkenas zit, dus bovenop de kop, er bestaan ook enkele blokken van met electronische ontsteking, te vinden op trike modellen, maar ook bij die zit het steevast op de nokkenas.)

o enne, bij voorkeur eentje nemen zonder electrostart, dus met normale carterdelen.
Bedankt voor de reactie! Denk er over om een c50 of een c70 te halen, daar past volgens mij ook, wat jullie noemen, een bami blok onder? Wij hebben familie in Nederland en het verschepen vanuit Nederland naar Noorwegen is voor ons dan net wat makkelijker dan dat er nog een plas water tussen zit.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1864
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: moeders hier

Bericht door lil »

o ik dacht dat je specifiek een c90 wou hebben. c50 en c70 zal idd geen probleem zijn om te vinden, en ja bami blokken zijn allemaal op die honda blokken gebaseert en die passen dus allemaal.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Goldie
4T-MSB regular
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning
Locatie: Ergens tussen TX en HHW

Re: moeders hier

Bericht door Goldie »

In de bergjes zou ik wel meteen voor 70cc plus gaan, en eigenlijk met handkoppeling.... wat een c niet standaard heeft...


Succes
Een semi automaat fan :)

Gebruikersavatar
ReezYard
4T-MSB addict
Berichten: 687
Lid geworden op: 27 jan 2007 22:23
Locatie: Cheese Town (N-H).
Contacteer:

Re: moeders hier

Bericht door ReezYard »

lil schreef: 22 feb 2020 03:36 o enne, bij voorkeur eentje nemen zonder electrostart, dus met normale carterdelen.
Huhh...hoezo, waarom niet?
Groet, ennuh...... gas zit rechts!

Afbeelding

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1864
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: moeders hier

Bericht door lil »

uitwisselbaarheid. met electrostart zit je vast aan uitwisselbaarheid met uitsluitend estartblokken, iets wat algemeen als onwenselijk word ervaren in sleutelaarsland.

maar toegegeven, is een kwestie van voorkeur.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

ceedee
4T-MSB addict
Berichten: 602
Lid geworden op: 28 jan 2007 09:55
Locatie: zeist

Re: moeders hier

Bericht door ceedee »

"iets wat algemeen als onwenselijk word ervaren in sleutelaarsland."
Is mij niets van bekend, ik merk eerder een voorkeur voor e-start,
verder zijn 'vierkante' cees, terwijl het de allermooiste zijn natuurlijk, echt niet zo populair hoor.

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16162
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: moeders hier

Bericht door nielspbr »

lil schreef: 23 feb 2020 03:36 uitwisselbaarheid. met electrostart zit je vast aan uitwisselbaarheid met uitsluitend estartblokken, iets wat algemeen als onwenselijk word ervaren in sleutelaarsland.

maar toegegeven, is een kwestie van voorkeur.
Waarom zou je niet een kickstartblok in een electrostart C kunnen zetten? Zolang je die dikke rode kabel van het startrelais verwijderd gaat er niets fout.

ps. Ik zou gelijk voor een CDI C gaan als je er een ander blok onder wil zetten. Scheelt geknutsel aan de bedrading.

Gebruikersavatar
lil
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1864
Lid geworden op: 27 dec 2019 17:58
Bezit: oa.
c50 presscub injectie 2008 (2x)
c50 presscub 2005
c50 business 1996
c50 economy 1981
c70 passport 1975
c110 sportscub frans 1968?
apollo hmc 303 1972?
lely senior duo 1959?
dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok.
en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Locatie: zuidholland

Re: moeders hier

Bericht door lil »

ik doelde op uitwisselbaarheid van onderdelen, estartblokken zijn wat minder courant. en ja ik ben ook cdi fan, en lekker 12 volt, zodat allerlei autoaccessoires er gewoon op aangesloten kunnen worden.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.

Moeders
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 feb 2020 18:37

Re: moeders hier

Bericht door Moeders »

Bedankt voor jullie antwoord! Elektrostart is niet belangrijk, rij nu een oude peugeot scooter en daarvan gebruik ik ook nooit de elektrische start aangezien dat dat heel de accu leeg trekt wanneer het koud is.

Ik heb een aantal press cub modellen bij de viertakt schuur gezien welke mij wel aanstaan. Is dit een betrouwbare winkel?

Novio Jorg
4T-MSB regular
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 jul 2017 11:59
Bezit: Novio

Re: moeders hier

Bericht door Novio Jorg »

Absoluut betrouwbaar die winkel, echter bieden ze vaak de brommers zonder kenteken aan, maar aangezien je toch een Noors kenteken nodig hebt maakt dat voor jou niets uit sterker nog het is goedkoper.
Ik zou als ik jou was eens gaan informeren hoe dat zit bij de Noorse RDW het invoeren van een brommer met of zonder kenteken.
Ik denk dat dit stap 1 is anders heb je straks een mooie aanwinst waar je niet mee kan rijden.

Moeders
Frequent 4T-MSB visitor
Berichten: 26
Lid geworden op: 21 feb 2020 18:37

Re: moeders hier

Bericht door Moeders »

Novio Jorg schreef: 24 feb 2020 10:40 Absoluut betrouwbaar die winkel, echter bieden ze vaak de brommers zonder kenteken aan, maar aangezien je toch een Noors kenteken nodig hebt maakt dat voor jou niets uit sterker nog het is goedkoper.
Ik zou als ik jou was eens gaan informeren hoe dat zit bij de Noorse RDW het invoeren van een brommer met of zonder kenteken.
Ik denk dat dit stap 1 is anders heb je straks een mooie aanwinst waar je niet mee kan rijden.
Hoi Jorg,

Ze adviseerde mij om de brommer in te voeren met een uitgevoerd Nederlands kenteken omdat er anders een typekeur voor dit model moet plaatsvinden en dat word erg duur.

Ik ga d viertakt schuur van de week even bellen/mailen en een plan maken hoe de brommer hier te krijgen.

Goldie
4T-MSB regular
Berichten: 313
Lid geworden op: 31 okt 2010 19:49
Bezit: .
'70 Z90A mad max
'72 ori motodax schuurvondst
'76 dirty harry in tuning
Locatie: Ergens tussen TX en HHW

Re: moeders hier

Bericht door Goldie »

Als je een brommer in maart op texel kan krijgen, kan hij ergens in april in een hoge kleine auto Toyota Yaris mee naar Noorwegen.
Gebruikte zelfde auto altijd voor mijn c90.

Auto is nu van vriend, die hem elk jaar naar Noorwegen laat brengen.

Eindbestemming een dropzone 4 uur boven Oslo
Ostre Aere
https://www.fallskjerm.no

Gratis, als de auto april haalt natuurlijk :)

Plaats reactie