Bezit: oa. c50 presscub injectie 2008 (2x) c50 presscub 2005 c50 business 1996 c50 economy 1981 c70 passport 1975 c110 sportscub frans 1968? apollo hmc 303 1972? lely senior duo 1959? dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok. en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
lil schreef: ↑08 mar 2021 13:28
oliefilter ok. handig, dan kan je er beter bij, hoef je het carter niet open te maken.
ja ik had de specificaties gelezen, is er iets wat me op had moeten vallen?
Dit is niet zomaar een bamiblokje. Dit is best wel een heftig blok qua vermogen (met 5-bak!), dus de prijs valt echt wel mee en kwalitatief zijn ze erg goed als ik de verhalen zo lees.
ik moet zeggen, uit eigen ervaring, dat het aluminium van de carterdelen erg bros is en snel afbreekt.(bijvoorbeeld het bevestigingspunt van de koppelingskabel, dat brak echt veelste makkelijk af, absoluut bamikwaliteit)
niettemin zie ik best in dat dit een intressant blok is, maar het blijft dus bami, en daarom vind ik de prijs toch nog steeds aan de hoge kant. maar toegegeven, je zal een powerblok als dit niet zo gauw goedkoper vinden. dus, leuk voor zolang het duurt, en anders toch maar takegawa ofzo
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Ja, alleen voor een vergelijkbaar takegawa blok ben je een factor 3 meer euro's kwijt. Ik denk dat voor 99% van de mensen dat blok wel voldoet, als je het afzet tegen het jaarlijks aantal kilometers welke de doelgroep van dat blok jaarlijks maakt
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos
fs1tom schreef: ↑09 mar 2021 08:44
Ja, alleen voor een vergelijkbaar takegawa blok ben je een factor 3 meer euro's kwijt. Ik denk dat voor 99% van de mensen dat blok wel voldoet, als je het afzet tegen het jaarlijks aantal kilometers welke de doelgroep van dat blok jaarlijks maakt
Ken er die met zc190’s rijden en daar niets problemen mee hebben! Ik was/ben super tevreden van zc108’s (en die waren ook 600euro) en kan volgens mij perfect naast een nice staan in betrouwbaarheid
Bezit: oa. c50 presscub injectie 2008 (2x) c50 presscub 2005 c50 business 1996 c50 economy 1981 c70 passport 1975 c110 sportscub frans 1968? apollo hmc 303 1972? lely senior duo 1959? dan nog een vaag bami crossding met een honda-achtig 50cc BBS-tuning blok. en een sloop bami pitbike met een 124cc loncin.
Hoedt u voor iedereen die zich expert wil noemen, zij willen meer lijken dan wat ze zijn.
Expert is geen beschermde titel, iedere kluns kan zich expert noemen, het betekent niets.
Denk zelf na, en oordeel slechts na ampele overwegingen.
Heeft iemand toevallig een tekeningetje van het patroon waarin de tapeinde zitten bij een liggende cilinder blok. Kan het namelijk echt niet vinden... . Kan het natuurlijk wel opmeten, maar dan weet ik nog niet hoe ze zitten t.o.v de cilinder.
daanmetselaar schreef: ↑13 mar 2021 11:41
Maar dan weet ik het nog niet ten opzichte van de cilinder, en die wil ik wel graag weten.
Ehm........ tapeinden zitten in het onderblok, toch? Dan lopen die door de cilinder, door de kop, en dan die 4 dopmoertjes die alles samenpakken toch? Dus of je nou een voetpakking of een koppakking pakt, die tapeinden zitten in alles hetzelfde, en dus ook gewoon horizontaal door je cilinder, toch?
Ja klopt, ik scan denk even een kop- of voetpakking in, gebruik ik als achtergrond in een 3d tekenprogramma en pas in de schaal aan zodat die klopt. Maar ik dacht als iemand dat al weleens had gedaan, is makkelijker . Want het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat de cilinder exact in het midden zit tussen de tapeinden, en die maat wil ik vooral weten. Maar bedankt voor het meedenken!