Grootte Carb

Voor de snelle jongens en meisjes onder ons.
Plaats reactie
Jokke
4T-MSB beginner
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2022 20:09
Bezit: Zhenhua Dax 50cc

Grootte Carb

Bericht door Jokke »

Ik heb een vraagje:
Ik rij nu op injectie omdat ik hem zo gekocht had maar nu ben ik van plan van op carb over te stappen.
Echter weet ik nu niet welke grootte carb ideaal zou zijn het is een standaard 50cc Zhenhua mijn focus ligt op het optrekken.
Iemand die weet welke grootte ik best pak want ben nu aan het kijken voor een 17mm set van Takegawa of deze mss goed is.
Ik hoor het graag...

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3991
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Grootte Carb

Bericht door wim V8 »

Deze verkopen en een gewone carb dax kopen, is wel t slimste denk ik.


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2521
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Grootte Carb

Bericht door MrSinga »

Gewoon zo’n 16’tje kopen

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: Grootte Carb

Bericht door CheapUrbanBitches »

Inderdaad 16 ruim voldoende anders moet je in cc omhoog. Maar Wim heeft ook wel een puntje. Je maakt je injectie dax eigenlijk total loss qua kosten en hij is niet meer legaal wat betreft specificaties rond je kenteken.

Maar gezien de prijzen van injectie-spul, als het al kapot is zonder garantie... Jezus.

Oftewel lekker klooien, en doorzetten, veel werken en weinig rijden. Maar wel goed onthouden hoe de injectie rommel erop moet mocht je tegen de lamp lopen.
'It never hurts to help.'

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2521
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Grootte Carb

Bericht door MrSinga »

CheapUrbanBitches schreef: 11 mei 2022 22:12 Inderdaad 16 ruim voldoende anders moet je in cc omhoog. Maar Wim heeft ook wel een puntje. Je maakt je injectie dax eigenlijk total loss qua kosten en hij is niet meer legaal wat betreft specificaties rond je kenteken.

Maar gezien de prijzen van injectie-spul, als het al kapot is zonder garantie... Jezus.

Oftewel lekker klooien, en doorzetten, veel werken en weinig rijden. Maar wel goed onthouden hoe de injectie rommel erop moet mocht je tegen de lamp lopen.
probleem ligt al bij garantie. Skyteam heeft geen importeur meer in benelux (die zat in België en heeft er de brui aan gegeven). Dusja, iets kapot wordt een probleem voor wisselstukken, zelfs in garantie is het een probleem. Is het onderdeel er niet moeten ze het in sé in China rechtstreeks bestellen. Maarja, dan blijft de vraag welke prijs dat onderdeel heeft. Duitsland heeft nog een importeur... maar lijkt niet te grote fan voor de Benelux-probs op te lossen (hoor ik van iemand die bij een "skyteam-verdeler" werkt)
Stukken van de injectie van Zhenhua zijn, rara, anders en niet alles is uitwisselbaar.

dus het is niet onlogisch dat je terug overschakelt naar carbu op dat moment. Anders staat er in uwe garage een brommer die niet kan rijden en niet direct hersteld kan worden...

Gebruikersavatar
wim V8
Kill me please, I'm trapped here!
Berichten: 3991
Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
Bezit: Honda CB50 '73 (daily)
Honda CD 50 project(compl.in parts)
Honda GiorCub chill 4bak scooter :-)
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Bravo '73(as new) Daily
Piaggio Boxer1.'69(need restoration)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily)
Locatie: Castricum

Re: Grootte Carb

Bericht door wim V8 »

Koop anders een leuk carb blokje, met carb, bobine cdi.

https://4taktwinkel.nl/website/index.ph ... 63&Index=1

Weekendje knutsellen en rijden maar.


Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869

MrSinga
4T-MSB zombie
Berichten: 2521
Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes
Locatie: Santa-Cruz, Belgium

Re: Grootte Carb

Bericht door MrSinga »

wim V8 schreef: 12 mei 2022 09:12 Koop anders een leuk carb blokje, met carb, bobine cdi.

https://4taktwinkel.nl/website/index.ph ... 63&Index=1

Weekendje knutsellen en rijden maar.


Gr. Wim.
moet kabelboom ook anders. Enz. enz. het is niet zomaar ander blokje erin doppen hoor, de ori boom heeft ook geen cdi meer zoals wij die kennen. Alles gaat via ecu ed.

Gebruikersavatar
CheapUrbanBitches
4T-MSB regular
Berichten: 393
Lid geworden op: 08 feb 2022 15:51
Bezit: Bak bami

Re: Grootte Carb

Bericht door CheapUrbanBitches »

Zelfs de brandstoftoevoer is anders (pomp), zag laatst ombouwset voor de Mash50 incl. nieuwe tank. Bij een Dax zou je dat wel kunnen zelfbouwen, zie je toch niets van.
'It never hurts to help.'

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1200
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Re: Grootte Carb

Bericht door Dennis »

Kun je injectie niet opvoeren? Ik neem aan dat je een lambdasensor en luchtmassameter of andere sensoren die een rol spelen, in die brommer hebt zitten, dat de ecu zelf iets inregelt qua inspuiting/hoeveelheid benzine. Als je de doorgangen van je gasklephuis/kop groter kunt maken, heb je kans dat de ecu ook zelf bij stelt. Ik weet niet zeker of het zo werkt bij je brommer, of dat je het handmatig met software zou moeten instellen. Dan is de vraag of je daar aan kunt komen en kunt inloggen in je ecu.

Ik heb zelf mijn VW bus uit 74 omgebouwd naar modern injectie en ontsteking. Ik kan nu achter mijn laptop alles aanpassen tijdens het rijden. Ding rijdt als een tierelier. Maar carbs kunnen op zich net zo goed of zelfs beter werken, mits goed afgesteld.
''UNOX MAN''

Dennoz
4T-MSB addict
Berichten: 626
Lid geworden op: 16 dec 2017 11:36
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec
Locatie: Leiden

Re: Grootte Carb

Bericht door Dennoz »

Verstelbare inspuitdruk , andere map …waterstof toevoeging , de vraag is of iemand er brood in ziet om daar zoveel tijd in te steken. , @ dennis , heb jij nog wel je luchtgekoelde boxer er in ?
Hop hop gas dr op

Gebruikersavatar
nielspbr
Mr Kockengen
Berichten: 16189
Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Locatie: Kockengen

Re: Grootte Carb

Bericht door nielspbr »

@Dennis, zo slim zijn deze ecu's niet. Ze moeten wettelijk binnen de parameters van hun begrenzing blijven.

Dennis
The 4T-MSB is my life!
Berichten: 1200
Lid geworden op: 29 jan 2007 12:06
Locatie: Utrecht

Re: Grootte Carb

Bericht door Dennis »

Oke helaas, was mooi geweest. :)

Ja ik rijd nog wel luchtgekoeld, 2 liter blok aangepast met beetje Porsche er aan/in geschroefd.
''UNOX MAN''

Plaats reactie