Ik heb laatst een warmloper gehad met mijn kymko k-pipe en daarmee is mijn blok naar de klote gegaan, de garage raadt me aan een heel nieuw blok eronder te zetten ipv heel het blok repareren want ben dan goedkoper uit.
Ik had een 85cc cilinder eronder zitten dus wil het liefst ook wel een 80cc of hoger blok erop
Weet iemand een goed blok die erop past, zonder al teveel moeite kwa aanpassen ect. Met linkje graag
Gaat om een kymko k-pipe semi automaat schakelbrommer uit 2017
Welk blok op kymko k-pipe
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 02 jan 2021 10:24
- Bezit: Geen
-
- moppersmurf
- Berichten: 8904
- Lid geworden op: 28 jan 2007 21:51
- Bezit: paar brommers
- Locatie: neede gelderland
Re: Welk blok op kymko k-pipe
ik raad aan om niet meer naar die garage te gaan als hij een nieuw blok adviseert bij een warmloper. of er moet iets ander aan de hand zijn als een warmloper
vraag 1 waarom is hij warm gelopen? dit om te voorkomen dat hij weer warm loopt.
85cc kan bij sommige blokken wel sommige niet. meen de meeste moderne blokken wel sommige blokken past de rok van de cilinder niet in de carters zit een stuk aluminium in de weg.
hou er rekening mee 85cc is de afstelling van de brommer totaal aan passen. en mijn tip monteer gelijk een 70cc/90cc kop dan loopt hij beter en iets harder ook beter voor te tempratuur huishouding.
verder een olie pomp al durf ik nog wel een bami blok met de originele pomp te rijden op 85cc die pomp is groter als origineel ss50. wel even een tempratuurmeter kopen en die monteren dan hoef je de vraag over een olie koeler ook niet te stellen met 124cc in nog prima zonder koeler te rijden als je maar kan afstellen. als je niet kan afstellen heb je een olie koeler nodig, pas bij 120+ grade een olie koeler.
vraag 1 waarom is hij warm gelopen? dit om te voorkomen dat hij weer warm loopt.
85cc kan bij sommige blokken wel sommige niet. meen de meeste moderne blokken wel sommige blokken past de rok van de cilinder niet in de carters zit een stuk aluminium in de weg.
hou er rekening mee 85cc is de afstelling van de brommer totaal aan passen. en mijn tip monteer gelijk een 70cc/90cc kop dan loopt hij beter en iets harder ook beter voor te tempratuur huishouding.
verder een olie pomp al durf ik nog wel een bami blok met de originele pomp te rijden op 85cc die pomp is groter als origineel ss50. wel even een tempratuurmeter kopen en die monteren dan hoef je de vraag over een olie koeler ook niet te stellen met 124cc in nog prima zonder koeler te rijden als je maar kan afstellen. als je niet kan afstellen heb je een olie koeler nodig, pas bij 120+ grade een olie koeler.
ik praat niet alleen maar poep
bami = bami. troep = troep.
bami = bami. troep = troep.
- wim V8
- 4T-MSB heilige
- Berichten: 4091
- Lid geworden op: 30 aug 2013 17:43
- Bezit: Honda CD 50 project(in parts)
Honda GiorCub '99 4bak c50 scooter :-)
NSU Prima D '57 2T scooter.
Piaggio Ciao '70 (under restoration)
Piaggio Boxer1.'72(as found)
VeloFrejus '50 Jolly motore a rullo.
Demm Turismo quatro tempi '59
Fiat 1100R '68 (summer daily) - Locatie: Castricum
Re: Welk blok op kymko k-pipe
Ik begrijp dat zijn blok stuk is. Helemaal.
Maar ja, ik begrijp de garage wel.
Ga alles laten vernieuwen. Cil. Kop. Zuiger.
5 uurtjes x 60,- = 300,- zonder materiaal.
Onderdelen 250,- = 550,-
Moeten ze nog garantie geven, hoe is krukas en de rest er onder uit gekomen.
krukas moet eigenlijk ook gecontroleerd.
Heel nieuw blok is safe, goedkoop, en je rijdt weer nieuw.
Ik snap de garage wel.
Gr. Wim.
Maar ja, ik begrijp de garage wel.
Ga alles laten vernieuwen. Cil. Kop. Zuiger.
5 uurtjes x 60,- = 300,- zonder materiaal.
Onderdelen 250,- = 550,-
Moeten ze nog garantie geven, hoe is krukas en de rest er onder uit gekomen.
krukas moet eigenlijk ook gecontroleerd.
Heel nieuw blok is safe, goedkoop, en je rijdt weer nieuw.
Ik snap de garage wel.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
Re: Welk blok op kymko k-pipe
Ik heb onder mijn K-pipe een lifan 70cc met handkoppeling gegooid om van de semi automaat af te zijn. In principe kun je er elk blok zo onder gooien alleen kwam ik toen met de ontsteking in de knoei. Kymco blokken laden eerst de accu op en vervolgens maakt de cdi een vonkstroom vanaf je accuspanning. Ieder ander blok gebruikt voor de vonk gewoon wisselstroom direct vanaf de spoelen.
Dus een ander blok kan, maar ben je wel half uurtje aan het bedraden en je moet een nieuwe CDI nemen. Ik zou zelf zo iets nemen, heb je gewoon lekker power:
https://4taktwinkel.nl/Motorblok-Dayton ... toebehoren
Maar welk blok je verder moet hebben kan ik niet zeggen, heb daar zelf weinig ervaring mee. Zon Kymco kun je zonder brokken goed opvoeren in ieder geval, want qua remmen/vering/frame zijn die dingen echt voorbereid op 400cc
Dus een ander blok kan, maar ben je wel half uurtje aan het bedraden en je moet een nieuwe CDI nemen. Ik zou zelf zo iets nemen, heb je gewoon lekker power:
https://4taktwinkel.nl/Motorblok-Dayton ... toebehoren
Maar welk blok je verder moet hebben kan ik niet zeggen, heb daar zelf weinig ervaring mee. Zon Kymco kun je zonder brokken goed opvoeren in ieder geval, want qua remmen/vering/frame zijn die dingen echt voorbereid op 400cc
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Welk blok op kymko k-pipe
Of ge zet de ontsteking over van kymco op een lifan. Hier kun je een 86cc blokje nemen (90cc zoals ze zeggen). Zal anders rijden dan een 85-kit, maar zal wel gezonder rijdenMichelVH schreef: ↑15 mar 2021 01:46 Ik heb onder mijn K-pipe een lifan 70cc met handkoppeling gegooid om van de semi automaat af te zijn. In principe kun je er elk blok zo onder gooien alleen kwam ik toen met de ontsteking in de knoei. Kymco blokken laden eerst de accu op en vervolgens maakt de cdi een vonkstroom vanaf je accuspanning. Ieder ander blok gebruikt voor de vonk gewoon wisselstroom direct vanaf de spoelen.
Dus een ander blok kan, maar ben je wel half uurtje aan het bedraden en je moet een nieuwe CDI nemen. Ik zou zelf zo iets nemen, heb je gewoon lekker power:
https://4taktwinkel.nl/Motorblok-Dayton ... toebehoren
Maar welk blok je verder moet hebben kan ik niet zeggen, heb daar zelf weinig ervaring mee. Zon Kymco kun je zonder brokken goed opvoeren in ieder geval, want qua remmen/vering/frame zijn die dingen echt voorbereid op 400cc
Re: Welk blok op kymko k-pipe
Snap ik, maar heb je dan niet nog steeds het gedoe met de ontstekingskap? Die is namelijk voor startmotor bovenMrSinga schreef: ↑15 mar 2021 06:31Of ge zet de ontsteking over van kymco op een lifan. Hier kun je een 86cc blokje nemen (90cc zoals ze zeggen). Zal anders rijden dan een 85-kit, maar zal wel gezonder rijdenMichelVH schreef: ↑15 mar 2021 01:46 Ik heb onder mijn K-pipe een lifan 70cc met handkoppeling gegooid om van de semi automaat af te zijn. In principe kun je er elk blok zo onder gooien alleen kwam ik toen met de ontsteking in de knoei. Kymco blokken laden eerst de accu op en vervolgens maakt de cdi een vonkstroom vanaf je accuspanning. Ieder ander blok gebruikt voor de vonk gewoon wisselstroom direct vanaf de spoelen.
Dus een ander blok kan, maar ben je wel half uurtje aan het bedraden en je moet een nieuwe CDI nemen. Ik zou zelf zo iets nemen, heb je gewoon lekker power:
https://4taktwinkel.nl/Motorblok-Dayton ... toebehoren
Maar welk blok je verder moet hebben kan ik niet zeggen, heb daar zelf weinig ervaring mee. Zon Kymco kun je zonder brokken goed opvoeren in ieder geval, want qua remmen/vering/frame zijn die dingen echt voorbereid op 400cc
Re: Welk blok op kymko k-pipe
Ik heb daarover een vraag. Ik heb zelf ook mijn blok veranderd naar een Lifan 50 cc met elektrische start. Ik wilde graag weten welke ontsteking je er nu op heb gezet en CDI en waar je het kan halen. Want bij mij is het precies het zelfde probleem. De k pipe start wel maar hij laat niet de batterij op.MichelVH schreef: ↑15 mar 2021 01:46 Ik heb onder mijn K-pipe een lifan 70cc met handkoppeling gegooid om van de semi automaat af te zijn. In principe kun je er elk blok zo onder gooien alleen kwam ik toen met de ontsteking in de knoei. Kymco blokken laden eerst de accu op en vervolgens maakt de cdi een vonkstroom vanaf je accuspanning. Ieder ander blok gebruikt voor de vonk gewoon wisselstroom direct vanaf de spoelen.
Dus een ander blok kan, maar ben je wel half uurtje aan het bedraden en je moet een nieuwe CDI nemen. Ik zou zelf zo iets nemen, heb je gewoon lekker power:
https://4taktwinkel.nl/Motorblok-Dayton ... toebehoren
Maar welk blok je verder moet hebben kan ik niet zeggen, heb daar zelf weinig ervaring mee. Zon Kymco kun je zonder brokken goed opvoeren in ieder geval, want qua remmen/vering/frame zijn die dingen echt voorbereid op 400cc
Alvast bedankt!
-
- 4T-MSB zombie
- Berichten: 2625
- Lid geworden op: 28 jan 2007 22:19
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
Re: Welk blok op kymko k-pipe
normaal niet. spoelen en vliegwiel over zetten en ik durf er redelijk m'n hand voor in het vuur steken dat het allemaal past
Re: Welk blok op kymko k-pipe
Heya! Ik heb het volgende erop gezet:Brenods schreef: ↑15 mar 2021 10:22
Ik heb daarover een vraag. Ik heb zelf ook mijn blok veranderd naar een Lifan 50 cc met elektrische start. Ik wilde graag weten welke ontsteking je er nu op heb gezet en CDI en waar je het kan halen. Want bij mij is het precies het zelfde probleem. De k pipe start wel maar hij laat niet de batterij op.
Alvast bedankt!
Deze ontsteking, niet de goedkoopste maar vond deze er kwalitaitief het beste uitzien.
https://www.brinkmotoren.nl/electrisch_ ... spoel/1776
Ik heb deze CDI gebruikt
https://nl.aliexpress.com/item/40010068 ... web201603_
En dit stekkertje heb ik er later bijgekocht zodat je die cdi gewoon zonder knippen kan vervangen
https://nl.aliexpress.com/item/10050016 ... fdRP9&mp=1
Bobine kan je volgens mij gewoon hergebruiken, heb die toen wel vervangen maar is nergens voor nodig als t goed is. En ik weet niet of ik een draad kwijt ben geraakt ofzo, maar ik kon geen draad vinden van de spoelenkrans naar de spanningsregelaar, om zo de accu op te laden. Dus heb die toen bij getrokken en op de gele van de spanningsregelaar gedaan. Verder heeft dit schema mij erg geholpen, van de kymco heb ik geen schema kunnen vinden.
Zie ook: viewtopic.php?t=34298
Re: Welk blok op kymko k-pipe
Ah okay, dan ga ik dat maar eens snel halen. Wil wel weer kunnen rijden namelijk haha. Heel erg bedankt voor je hulp!MichelVH schreef: ↑15 mar 2021 19:39Heya! Ik heb het volgende erop gezet:Brenods schreef: ↑15 mar 2021 10:22
Ik heb daarover een vraag. Ik heb zelf ook mijn blok veranderd naar een Lifan 50 cc met elektrische start. Ik wilde graag weten welke ontsteking je er nu op heb gezet en CDI en waar je het kan halen. Want bij mij is het precies het zelfde probleem. De k pipe start wel maar hij laat niet de batterij op.
Alvast bedankt!
Deze ontsteking, niet de goedkoopste maar vond deze er kwalitaitief het beste uitzien.
https://www.brinkmotoren.nl/electrisch_ ... spoel/1776
Ik heb deze CDI gebruikt
https://nl.aliexpress.com/item/40010068 ... web201603_
En dit stekkertje heb ik er later bijgekocht zodat je die cdi gewoon zonder knippen kan vervangen
https://nl.aliexpress.com/item/10050016 ... fdRP9&mp=1
Bobine kan je volgens mij gewoon hergebruiken, heb die toen wel vervangen maar is nergens voor nodig als t goed is. En ik weet niet of ik een draad kwijt ben geraakt ofzo, maar ik kon geen draad vinden van de spoelenkrans naar de spanningsregelaar, om zo de accu op te laden. Dus heb die toen bij getrokken en op de gele van de spanningsregelaar gedaan. Verder heeft dit schema mij erg geholpen, van de kymco heb ik geen schema kunnen vinden.
Zie ook: viewtopic.php?t=34298
-
- 4T-MSB beginner
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24 mei 2023 22:11
Re: Welk blok op kymko k-pipe
Ik ben ook van plan om binnenkort een 90cc lifan op mijn k-pipe te zetten. Denken dat jullie dat dat lukt met bedrading etcetera?
Of moet ik nog wat bijbestellen?
Of moet ik nog wat bijbestellen?
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Berichten: 16275
- Lid geworden op: 02 mar 2009 17:50
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
- Locatie: Kockengen
Re: Welk blok op kymko k-pipe
Als je het hele draadje hebt doorgelezen ben je ook deze tegengekomen:Straalpijp schreef: ↑25 mei 2023 11:35 Ik ben ook van plan om binnenkort een 90cc lifan op mijn k-pipe te zetten. Denken dat jullie dat dat lukt met bedrading etcetera?
Of moet ik nog wat bijbestellen?
MichelVH schreef: ↑15 mar 2021 01:46 Ik heb onder mijn K-pipe een lifan 70cc met handkoppeling gegooid om van de semi automaat af te zijn. In principe kun je er elk blok zo onder gooien alleen kwam ik toen met de ontsteking in de knoei. Kymco blokken laden eerst de accu op en vervolgens maakt de cdi een vonkstroom vanaf je accuspanning. Ieder ander blok gebruikt voor de vonk gewoon wisselstroom direct vanaf de spoelen.
Dus een ander blok kan, maar ben je wel half uurtje aan het bedraden en je moet een nieuwe CDI nemen. Ik zou zelf zo iets nemen, heb je gewoon lekker power:
https://4taktwinkel.nl/Motorblok-Dayton ... toebehoren
Maar welk blok je verder moet hebben kan ik niet zeggen, heb daar zelf weinig ervaring mee. Zon Kymco kun je zonder brokken goed opvoeren in ieder geval, want qua remmen/vering/frame zijn die dingen echt voorbereid op 400cc