Mijn wiskunde is verwaterd. Tangent met de remtrommel... Wat houdt dat precies in?

Ik zag ergens een foto met zo'n stud, kan het niet terugvinden.
Mijn wiskunde is verwaterd. Tangent met de remtrommel... Wat houdt dat precies in?

Is dat moeilijk te realiseren, die toerentelleraandrijver op de cilinderkop?
Ja, die zelfde naaf heb ik ook gescoord. Zie een paar berichten hierboven.
Is de voorrem ook anders?lil schreef: ↑30 jun 2024 18:35 mocht je achter ook een dikke remtrommel willen, de laatste presscubs zijn extra sterk gebouwd, wat onder meer betekend dat ze een veel dikkere achteras hebben gekregen en een dikkere remtrommel. remt echt as een huis. wel heb je ook de bijbehorende achterbrug erbij nodig, maar deze past wel gewoon op het frame zoals de normale achterbrug.
Nee, ik vind het contrast tussen voor en achter wel leuk, en de meeste remwerking haal je toch uit de voorrem. Ben ook niet van plan om te gaan racen, het is meer voor de look en omdat het leuk is.lil schreef: ↑30 jun 2024 18:35 mocht je achter ook een dikke remtrommel willen, die bestaan. de laatste presscubs zijn extra sterk gebouwd, wat onder meer betekend dat ze een veel dikkere achteras hebben gekregen en een dikkere remtrommel. remt echt as een huis. wel heb je ook de bijbehorende achterbrug erbij nodig, maar deze past wel gewoon op het frame zoals de normale achterbrug.
SS50-Maarten schreef: ↑30 jun 2024 18:18Is dat moeilijk te realiseren, die toerentelleraandrijver op de cilinderkop?
Gewoon te koop van de diverse tuningmerken, voor standaard kop volgens mij ook.
hypercub schreef: ↑30 jun 2024 19:04edit, lastiger te vinden voor standaard kop, maar misschien dat je een toerentelleraandrijving van een ander model honda met een nokkenasaandrijving passend kan maken. Zou best gaaf zijn.SS50-Maarten schreef: ↑30 jun 2024 18:18Is dat moeilijk te realiseren, die toerentelleraandrijver op de cilinderkop?
Gewoon te koop van de diverse tuningmerken, voor standaard kop volgens mij ook.
Of misschien kan Ronald Groenendijk je verder helpen, die racet met die dingen.