Chassisnr.: CB50-12160..
Motornr.: CB50 E-12160..
Japanse 5-bak en niet begrensd.
Goud/zwarte sticker onder het balhoofd: I-1280/CB50.
Op een van de oude velgen staat bij de ventielopening: ARY 1.40 x 17, echter geen DOTnr. aangetroffen.
In de onderdelen, kapjes, kontje etc. geen data of nrs. meer kunnen ontdekken. (Bij een eerdere keuring van een witte CB50-JX, haalde de keurmeester een productiedatum uit de binnenzijde van de zijkapjes en staan er DOTnrs in de Araya-velgen.
Is in 2020 uit Japan geimporteerd door H.O. Van Oostrum uit Maarssen (Fourstrokebarn), de foto's in oorspronkelijke staat heb ik nog. Bij Kjell zag ik al eerder een andere in de verkoop, maar wel precies hetzelfde type en kleursetting. Hier heb ik ook foto's van.
Ook in het historisch bestand van Hirado passeerde een prachtexemplaar van zelfde type en kleursetting.
Volgens een kenner betreft het een overgangstype van de CB50-K1 (bj. 1970 - 1973) naar de JX (vanaf 1976), ook wel de B1 (Benly?) genoemd. De K1 heeft o.a. een trommelrem voor, langer achterspatbord, geen kontje, ovaal zadel.
Deze B1 heeft al een mechanische schijfrem op LINKER- veerpoot, korter achterspatbord en een kontje ZONDER KLEPJE. Waarschijnlijk werd dit type door Honda niet geexporteerd uit Japan, want ik ben nog geen werkboekje/handleiding in andere taal dan Japans tegengekomen. Je ziet ze in Europa wel meer met een hoge streep op de tank in de kleuren blauw en rood.
Maar nu mijn vragen: Waar/hoe kan ik het bouwjaar nog herleiden en vind ik bevestiging / beschrijving van vorenstaande veronderstellingen......