Ik ben v/d week nog gewoon rijden thuis gekomen en vanochtend wilde de cub niet meer starten, vreemd.
Na controle gewoon geen vonk, bougie is ok, want de ontblote kabel vlakbij het blok houden geeft ook geen vonk.
De accu is slecht, de spanning dondert in naar 10V zodra het contact aan gaat en met starten nog lager, maar in mijn gedachten zou dat niet uit moeten maken als je de kickstart gebruikt? Ontsteking werkt toch niet via de accu en daarbij ook even via startkabels een andere goede accu eraan gekoppeld.
Resultaat, nog steeds geen vonk. Ik kan wel blind een bobine en cdi gaan kopen, maar ik zoek en meet liever wat het probleem is. Ik heb echter nog geen schema van een 12V /CDI C50 gevonden.
Weet ook iemand hoe de weerstanden van de secundaire spoel door te meten en wat de waarden zouden moeten zijn?
Primair meet ik 0.7 tussen groen en zwart/rood met de meter op 200ohm stand.
Maar secundair? Ik meet zowel tussen groen en einde bougiekabel als zwart/rood en einde bougiekabel 2.96 op 20k-ohm stand? Is dat normaal dat ik op allebei de aansluitingen hetzelfde meet?
Zoals je al raad, ik ben geen electronica kenner.
Losse stekkers heb ik btw ook op gecontroleerd.
Geen vonk c50 12V NT
Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
- magnamaniac
- 4T-MSB regular
- Berichten: 255
- Lid geworden op: 14 jan 2014 19:02
Terug naar “Techniek en sleutelen”
Ga naar
- HVN prikbord
- ↳ Nieuws & mededelingen
- Forum zaken
- ↳ Forum opmerkingen
- ↳ Huishoudelijke regels.
- Honda Markt
- ↳ Sponsors
- ↳ Daxdodo
- ↳ Coos Matser
- ↳ Loef Bromfietsen
- ↳ De Viertaktschuur
- ↳ Staxter
- ↳ JS 4Takt Specials
- ↳ Aangeboden
- ↳ Gezocht
- Honda Gebabbel
- ↳ Algemeen
- ↳ Techniek en sleutelen
- ↳ Tuning
- ↳ Plofpony hunters
- ↳ Gestolen
- ↳ Stoterstangen walhalla
- FAQ's
- ↳ Algemene FAQ
- ↳ Technische FAQ
- ↳ Elektrisch systeem
- ↳ Motorisch of aandrijving gerelateerd
- ↳ Keuren en kentekens
- Ritten
- ↳ Ritten agenda
- ↳ Ritten gebabbel
- ↳ 26 juni : HONDADAG 2011
- ↳ HONDADAG 2012
- ↳ HONDADAG 2013
- ↳ HONDADAG 2014 WAGENINGEN
- ↳ HONDADAG 2015 DEN BOSCH WSC
- ↳ Ritten foto's
- ↳ 2025
- ↳ 2024
- ↳ 2023
- ↳ 2022
- ↳ 2021
- ↳ 2020
- ↳ 2019
- ↳ 2018
- ↳ 2017
- ↳ 2016
- ↳ 2015
- ↳ 2014
- ↳ 2013
- ↳ 2012
- ↳ 2011
- ↳ 2010
- ↳ 2009
- ↳ 2008
- ↳ 2007
- ↳ 2006
- ↳ 2005
- ↳ 2004
- ↳ 2003
- ↳ 2002
- ↳ 2001
- ↳ 2000
- ↳ 1995
- ↳ 1991
- ↳ 1990
- ↳ 1989
- ↳ 1988
- ↳ 1987
- ↳ 1986
- ↳ 1985
- ↳ 1984
- ↳ 1983
- ↳ 1982
- ↳ Op vakantie op de Honda
- Galerij
- ↳ Plofpony's
- ↳ Smoelenboek
- De speelplaats
- ↳ Relax room