honda ss50 tikt als de ziekte

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Re: honda ss50 tikt als de ziekte

Bericht door NIX »

Die geleiderbus trek je er zo van af.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
ildert
The 4T-MSB is my life!
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50

Bericht door ildert »

Die koperen lagerbus moet je er zo af kunnen schuiven...anders met een griptang en een nieuwe kopen. De kruklagers heb je een speciale trekker voor nodig die je tussen de wang en het lager trekt.

Maar als je een kruk hebt zonder, zou ik nieuwe lagers kopen, zo duur zijn ze niet.
grote klappen, snel thuis
ploffert25
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Honda ss50 en nog wat andere troep

Bericht door ploffert25 »

voor nu is t nieuwe lagers en deze kruk, dan zien we verder. Ik hou jullie op de hoogte.
Een wijs man zei ooit: Er is maar één weg naar je longen, die moet geasfalteerd worden.
iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Mezelf

Bericht door iclaudius »

Werkt/werkte je oliepomp wel? na 400 km een krukas (bigend) kapot is wel erg vlug! Met een werkend pompje.
lil
4T-MSB zombie
Bezit: teveel

Bericht door lil »

van een verstopte uitlaat kan een bigendlager ook heel snel slijten, omdat de druk in de cylinder te hoog oploopt omdat ie de uitlaatgassen niet goed kwijt kan. ik heb nog een blokje leggen die zo stuk is gegaan. oliepomp is minder snel een probleem omdat het bigend ook nog wel door spatsmering gesmeerd word.
Dennoz
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Cd50
Harley 1977 fxe Super Glide
Jazz 1.4 v-tec

Bericht door Dennoz »

Wisten we al wat voor set cilinder en kop en nok er op zit?
Verder vind ik een koppelingskabel smeren en nieuwe pakkingen monteren niet echt klinken als "revisie" , wil je met een topic zoals dit online hulp willen zal er op z'n minst meer info en een hoop foto's bij moeten .en anders gewoon wegbrengen en laten doen.
Hop hop gas dr op
ploffert25
Frequent 4T-MSB visitor

nieuwe schakelvorkjes, alle lagers nieuw. van 2 versnellingsbakken 1 maken die goed is. Nieuwe pakkingen. Persoonlijk vind ik dat best heel wat. Die naaldlagers eruit halen is trw echt een tyfuswerk. 70cc cilinder en 50cc kop gaat de setup worden, met 18mm carb. of 14mm, wat het hardste gaat. kop en nok zijn origineel. T was de beste kop die de fourstrokebarn had liggen. Iemand had t hier trw over een replica kruk, voor 80 eutjes. waar is deze te vinden, kan ze alleen vinde voor 150+
Een wijs man zei ooit: Er is maar één weg naar je longen, die moet geasfalteerd worden.
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

ploffert25 schreef: 12 feb 2025 09:44 nieuwe schakelvorkjes, alle lagers nieuw. van 2 versnellingsbakken 1 maken die goed is. Nieuwe pakkingen. Persoonlijk vind ik dat best heel wat. Die naaldlagers eruit halen is trw echt een tyfuswerk. 70cc cilinder en 50cc kop gaat de setup worden, met 18mm carb. of 14mm, wat het hardste gaat. kop en nok zijn origineel. T was de beste kop die de fourstrokebarn had liggen. Iemand had t hier trw over een replica kruk, voor 80 eutjes. waar is deze te vinden, kan ze alleen vinde voor 150+
https://www.motorkit.com/nl/motorblok-o ... rilla.html

ik zie nu ff niet in stock maar die komt wel terug hoor. En voor de prijs terug direct goed. Al paar keer ingebouwd op 70/88cc en doen wat ze moeten doen.
wim V8
4T-MSB heilige
Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968

Bericht door wim V8 »

ploffert25 schreef: 10 feb 2025 11:56
Blok ligt nu uit elkaar, moet nu alleen die lagers en tandwiel en die koppelingtandwielgeleiderbus van de oude krukas verwijderen.

Hoe?
Daar heb ik geen idee van.

Eerder:
ploffert25 schreef: 05 feb 2025 10:20
Overigens is de blok revisie zelf gedaan,
nieuwe lagers.........

Net als toen ;)

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

wim V8 schreef: 12 feb 2025 11:36
ploffert25 schreef: 10 feb 2025 11:56
Blok ligt nu uit elkaar, moet nu alleen die lagers en tandwiel en die koppelingtandwielgeleiderbus van de oude krukas verwijderen.

Hoe?
Daar heb ik geen idee van.

Eerder:
ploffert25 schreef: 05 feb 2025 10:20
Overigens is de blok revisie zelf gedaan,
nieuwe lagers.........

Net als toen ;)

Gr. Wim.
ik vermoed toen die van de bak.... niet kruk
ploffert25
Frequent 4T-MSB visitor

klopt, maar nu ook nieuwe bak lagers. aluslijpsel deed ze geen goed
wim V8
4T-MSB heilige
Bezit: . .
Honda S90 1966
NSU Prima D 1957
Piaggio Boxer 1 1972
Demm Turismo 4 tempi 1959
Solex 6000 '72
Fiat 1100R 1968

Bericht door wim V8 »

Nou Ploffer, je maakt er een mooi (plof)potje van, zo.
Enne aluminium slijpsel is niet van het big-end, dus zoek dat ook uit ;)

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Link naar mijn Honda's:
viewtopic.php?f=15&t=26869
ploffert25
Frequent 4T-MSB visitor

de aluslijpsel kwam van de ketting (weet je nog) maar de krukas is gelukt. twee blokken hout, een bougiesleutel en een lagerpers bij de ASK hilversum hebben verschikkelijk goed geholpen. overigens wel beetje hun lagertrekker verkracht. Maar dat was die eigenlijk al. Jullie zijn allemaal overigens wel wat negatief, ik heb aan school en werk gwn 60 uur in de week aan dingen te doen en ik ben nog maar 16, het een paar keer goed verpesten is iedereen hier wel overkomen. volgensmij is dit geen afzeikforum. Kortom, ik kom hier om dingen te leren en te vragen, om mijn brommer zo mooi mogelijk en goed mogelijk de weg op te krijgen en in mijn interpretatie is dat ook het doel van dit subforum. Ik vraag de wijzen om hulp. Ik vraag de wijze niet om alles wat ik fout doe maar goed probeer te doen af te zeiken. De vragen hier op dit subforum zijn in hoe ik het heb gezien vaak vragen met deze vraagstelling: Wat raad je aan? Wat zou jij doen in deze situatie? Niet : Kun je alsjeblieft zoveel mogelijk van alles wat ik doe en zeg zo ver mogelijk de grond in drukken?
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Je moet hier wel tegen een stootje kunnen, maar op dit forum zit over het algemeen een berg kennis. Ik ben denk ik wel 1 van de ouderen hier die in de jaren 80 op een brommertje reed, uiteraard sloopten wij regelmatig wat, maar bedenk dat we toen Honda's hadden als nu bamizooi. Als je nu een ori blokje sloopt, doet dat meer pijn dan wanneer je de zoveelste scooter opoffert aan je groeiende sleutelvaardigheden, dus daar kan iemand een keer specifiek op reageren. Neem de grappen en de kritiek met een korrel zout en zorg voor voldoende onderscheidend vermogen om de juiste tips en aanwijzingen hier eruit te filteren. Dat werkt beter dan zeggen dat iemand niet aardig is. Bedenk ook dat bijvoorbeeld ik hier weer een paar minuten aandacht heb gegeven door dit in te kloppen. Ik vind dat mensen hier over het algemeen en goed geholpen worden en eigenlijk ook best netjes behandeld. En als er een keer eentje tussenzit die je wat minder bevalt, kijk dan eens verder hoe er op zo iemand gereageerd wordt.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
lil
4T-MSB zombie
Bezit: teveel

Bericht door lil »

en kijk hoe dan iemand ophoud met hulpvaardig zijn. tis allemaal liefdewerk hoor, en niemand word ervoor betaald, dus take it or leave it.
Plaats reactie