ik heb me net terug een speeltje aangeschaft.
bij de aankoop draaide die amper, ik heb moeten de benzine pomp er van tussen halen want die dumpte massa's teveel benzine door z'n keelgat.
de originele carbu is moeilijk af te regelen door de vijs die vooraan langs onder aan de carbu zit, en je dan zowieso je handen verbrand

ik heb dus een andere carbu gemonteerd die veel makkelijker af te stellen is omdat de luchtvijs langs de zijkant zit.
er staat nu een PE17-15 op (20mm) met een 80 als hoofdsproeier, zou het kunnen dat dit te klein is voor een 125?
ik had ook graag nog een "stillere" luchtfilter gevonden/gemaakt. nu zit er een kelkje op en het zuigend geluid stoort me wel wat als ik 70-80 (op de teller) rij. wat zijn de opties hier?
op de teller haal ik 95km/h (op gps heb ik nog niet gechecked, maar is niet belangrijk)
ik rij met 16/36 tandwielverhouding nu. dit haalt hij wel op maar met veel tegenwind of berg op, zakt hij snel terug.
ik haal ook 80km/h (op de teller) in 3de versnelling al...
ik wil geen 22 of 24 mm carbu monteren, ik wil zuiver en zuinig rijden.
heeft het zin om de ontsteking wat te vervroegen, mits wat prutswerk , om iets mer uit dit blokje te halen?
alle tips zijn welkom.