HELP! SPOEDJE (Dax met opstartproblemen)

Hier kun je praten over je honda.
Plaats reactie
Mo_0
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

HELP! SPOEDJE (Dax met opstartproblemen)

Bericht door Mo_0 »

Wat is dat toch ieder jaar weer opnieuw. M'n Dax heeft weer opstart problemen en uiteraard precies voor de Hondadag. Is er iemand in de buurt van Utrecht of Ede die vandaag of morgen tijd heeft om er samen naar te kijken? De bougie vonkt wel. Gebrek aan energie en een slechte enkel wil ook niet meehelpen met aan trappen/lopen.

Ik zou het toch heel leuk vinden om mee te kunnen rijden zondag.

Groeten, Monique
06 2027 8898
Rome
Frequent 4T-MSB visitor
Bezit: Honda ps50 de luxe
honda ss50k3
honda multitool
Contacteer:

Re: HELP! SPOEDJE (Dax met opstartproblemen)

Bericht door Rome »

Hallo Monique,
Als hij goed vonkt (mooie constante blauwe vonk) kunnen het maar een paar problemen zijn,... krijgt hij benzine?.. staan de kleppen goed afgesteld?
als het een klein vonkje is, wit of geel, zou je de contactpunten even moeten bekijken, vijlen of eventueel vervangen.
ik woon in Utrecht maar heb helaas geen tijd om dit voor de hondadag op te lossen. Ik hoop dat iemand anders op dit forum je opweg kan helpen naar de hondadag!
wanneer heb je er het laatst zonder problemen op gereden? aangezien je aangeeft dat het ieder jaar weer een probleem is?
nog steeds zoekende naar sleutel 10.....
lil
4T-MSB zombie
Bezit: teveel

Bericht door lil »

het gaat ongezond heet worden in het weekend, je kan beter ergens rustig in de schaduw gaan zitten dan rond te rijden in de zon.
hypercub2
4T-MSB regular
Bezit: 2x CY50 R&P

Bericht door hypercub2 »

Mo_0 schreef: 19 jun 2025 16:21 Wat is dat toch ieder jaar weer opnieuw. M'n Dax heeft weer opstart problemen en uiteraard precies voor de Hondadag. Is er iemand in de buurt van Utrecht of Ede die vandaag of morgen tijd heeft om er samen naar te kijken? De bougie vonkt wel. Gebrek aan energie en een slechte enkel wil ook niet meehelpen met aan trappen/lopen.

Ik zou het toch heel leuk vinden om mee te kunnen rijden zondag.

Groeten, Monique
06 2027 8898
check pb!
Mo_0
Frequent 4T-MSB visitor
Contacteer:

Bericht door Mo_0 »

Het is inderdaad even geleden dat ik er op gereden heb. Dat zou ik vaker moeten doen 😆. Vanmiddag komt Marcel langs, vermoedelijk is het niet zoveel werk. Ik heb er alleen zelf totaal geen puf meer voor.

Bedankt voor het meedenken!
Plaats reactie