Bami blok vollegas

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Kyanm21
Frequent 4T-MSB visitor

Bami blok vollegas

Bericht door Kyanm21 »

Beste forumleden,
Ik heb onlangs van 0 af (frame zo gekocht alles gebouwd)
Een skyteam (bami) DAX gebouwd.
Met een 107cc (gloednieuw) 24 mm nibbi carburator
Nu heb ik het probleem dat tijdens het afstellen ik merkte dat als de blok warm stond, de DAX vanzelf gas bleef geven . Uiteraard gaskabel gemeerd kijken of schuif goed naar beneden gaat allemaal inorde. Zelfde probleem. Ander gashendel andere kabel identiek zelfde probleem. Dan sproeiers omhoog gewerkt omdat bougie aardig wit was en rijker gezet. Nogsteeds zelfde orobleem. Carbu (gloednieuw) volledig proper gemaakt en weermaals nogsteeds het zelfde. Dan maar checken op valse lucht. Brommer warm gereden, remreiniger gepakt. Spruitstuk is inorde er gebeurt niets. Spruitstuk op de kop. Gebeurt niets. Alleen als ik een berg remreiniger tussen de cilinder en cilinderkop spuit valt de brommer uit. Ik ben de kluts even kwijt? Een gloednieuw blok met pakking die lek staat? Er staat letterlijk 5-10KM op het blok. En op mijn andere 110 met exact dezelfde setup heb ik juist hetzelfde! Ik dacht dat deze met een nieuw blok wel in orde zou zijn. Is er iemand die me aub kan zeggen wat ik ongeveer kan doen? Alvast bedankt
gonzo
The 4T-MSB is my life!

Re: Bami blok vollegas

Bericht door gonzo »

Je stationair goed afgesteld?
Eat shit and die..........
Kyanm21
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Kyanm21 »

gonzo schreef: 09 mar 2026 21:56 Je stationair goed afgesteld?
Ik heb hem warm laten draaien. Dan vanaf helemaal dicht de luchtschroef 1,5 draai open gegeven. Dan blijven open draaien tot hij niet meer hoger ging in toeren . Klein tikje terug dicht en stationair schroef open gedraaid tot hij niet te hoog ging lopen.

Ook moet ik er nog bijleggen dat het op laag tot middelhoog toerental blijft hangen en niet altijd vanzelf stopt, soms pas na een klein tikje gas.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Vlak eerst dat spruitstuk maar eens. Je geeft zelf aan dat daar het probleem zit. Zit er op het spruitstuk geen inlaat voor vacuum ofzo?
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Kyanm21
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Kyanm21 »

NIX schreef: 10 mar 2026 09:09 Vlak eerst dat spruitstuk maar eens. Je geeft zelf aan dat daar het probleem zit. Zit er op het spruitstuk geen inlaat voor vacuum ofzo?
Spruitstuk is gloednieuw en nieuwe pakking. Het zit echt tussen de cilinder en de cilinder kop. Ik vermoed de cilinder kop pakking dan?
gonzo
The 4T-MSB is my life!

Bericht door gonzo »

Nee, trekt ergrns valse lucht
jonasroets23
4T-MSB beginner

Bericht door jonasroets23 »

gonzo schreef: 10 mar 2026 09:27 Nee, trekt ergrns valse lucht
Als hij zegt dat hij stil valt als je remreiniger tussen de cilinder en de kop spuit, dan trekt hij daar toch de valse lucht? Of ben in nou mis
gonzo
The 4T-MSB is my life!

Bericht door gonzo »

Dan moet er ook rook uitkomen...... ook tussen kop en cilinder is het suck, squeez, blow, bang. Dus als ie daar valse lucht zuigt moet er ook valse rook verschijnen... mijn theorie.
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

gonzo schreef: 10 mar 2026 22:06 Dan moet er ook rook uitkomen...... ook tussen kop en cilinder is het suck, squeez, blow, bang. Dus als ie daar valse lucht zuigt moet er ook valse rook verschijnen... mijn theorie.
nja, eerder plop plop geluiden dan rook. Al paar keer gehad
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Of fluiten. Trek die kop er maar gewoon af. Kan gewoon ergens iets verkeerd zitten.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
MrSinga
4T-MSB zombie
Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes

Bericht door MrSinga »

NIX schreef: 11 mar 2026 08:26 Of fluiten. Trek die kop er maar gewoon af. Kan gewoon ergens iets verkeerd zitten.
of es beginnen met de 4 moeren op de kop op koppel trekken. Die dingen durven soms wel wat lossen eens een motor even gedraaid heeft (of dat merk ik toch op bij ff draaien dat ik die terug op koppel kan zetten)
Kyanm21
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Kyanm21 »

MrSinga schreef: 11 mar 2026 08:54
NIX schreef: 11 mar 2026 08:26 Of fluiten. Trek die kop er maar gewoon af. Kan gewoon ergens iets verkeerd zitten.
of es beginnen met de 4 moeren op de kop op koppel trekken. Die dingen durven soms wel wat lossen eens een motor even gedraaid heeft (of dat merk ik toch op bij ff draaien dat ik die terug op koppel kan zetten)
Dag MrSinga, dit heb ik al meermaals gedaan en zaten wel echt heel vast.. ik denk zelf ook maar eens de kop eraf en bekijken dan? Vind het erg jammer dat dit gebeurt op een gloednieuw blok maar is en blijft China…
iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Mezelf

Bericht door iclaudius »

Zit de bougie vast?
Kyanm21
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Kyanm21 »

iclaudius schreef: 11 mar 2026 10:54 Zit de bougie vast?
Beste ja deze zit vast ben het juist gaan nakijken. Spruitstuk is vervangen samen met pakking. Steeds zelfde probleem. Valt dood bij spuiten remreiniger tussen kop en cilinderkop
iclaudius
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Mezelf

Bericht door iclaudius »

Kop los gooien dan maar, en hopelijk vind je het euvel, zit je kop wel aangedraaid met zo’n 1,25kg per moer? (momentsleutel kruislings)
Plaats reactie