Semi automaat st50g Dax
Semi automaat st50g Dax
Ik heb een koppeling probleem, ik stel de koppeling af, borgmoer los, stukje cw(clockwise) draaien, dan ccw draaien tot weerstand dan cw 1/4 slag en borgmoer vast, hij Werkt perfect, dan na een aantal km's ( kan 5 of 45 zijn) doet ie niks meer, borgmoer los dan kan ik de stelschroef 2a3 slaggen ccw draaien, borgmoer vast en het feest begint weer van voor af aan, het vreemde is echter dat ie soms niks meer doet en dan ineens weer werkzaam is, ik kom er maar niet achter wat er fout zit, koppeling zelf heb ik nog niet uitelkaar gehaald.
-
Davyke
- Frequent 4T-MSB visitor
- Bezit: Honda st50
Honda st50 op 12V en verlaagd
Honda amigo
Zhenhua Dax 50cc
Bullit heritage 50cc - Locatie: Kempen
Re: Semi automaat st50g Dax
Meet eens als je hem afstelt hoe ver de schroefdraad uit het blok komt of markeer de bout eens om te kijken of hij niet lostrilt of verdraait. Je kan dit niet oneindig blijven afstellen.
-
MrSinga
- 4T-MSB zombie
- Bezit: Vaillante;
MSX125
ST70
Z50A K3
En een berg projectjes - Locatie: Santa-Cruz, Belgium
als je echt zeker bent dat de moer/stelschroef NIET verdraaid uit zichzelf... Schroefje hou je tegen terwijl je de moer vast draait? Dan ga je koppeling moeten openen
-
KymcoDave
- 4T-MSB beginner
- Bezit: Kymco K-pipe 4 takt 50cc
Mag ik vragen hoe dit in zijn werk gaat?Woutbij schreef: ↑22 jul 2026 09:32 Ik heb een koppeling probleem, ik stel de koppeling af, borgmoer los, stukje cw(clockwise) draaien, dan ccw draaien tot weerstand dan cw 1/4 slag en borgmoer vast, hij Werkt perfect, dan na een aantal km's ( kan 5 of 45 zijn) doet ie niks meer, borgmoer los dan kan ik de stelschroef 2a3 slaggen ccw draaien, borgmoer vast en het feest begint weer van voor af aan, het vreemde is echter dat ie soms niks meer doet en dan ineens weer werkzaam is, ik kom er maar niet achter wat er fout zit, koppeling zelf heb ik nog niet uitelkaar gehaald.
Ik rijdt zelf een Kymco K Pipe 125cc (en een 50cc compleet staan voor onderdelen). Echter slipt af en toe mijn koppeling bij accelereren. Ik heb de gebruikersaanwijzing aan doorgelezen en internet afgezocht en lees er wel iets over maar ik zie op de motor niks om bij te stellen.
iets van foto of video of een topic die jullie wel gezien hebben zou ik al zeer blij mee zijn!
heb je een gewone koppeling?...
doe es een foto van de rechterkant van je blok? daar waar de koppeling zit