Ik heb gewoon een oude handspuit, past perfect en druk genoeg. Mondstuk valt precies over de nippel heen.NIX schreef:Da's makkelijke gezegd dan gedaan. Ik zoek nog steeds een monstukje voor een vetspuit die op die nippels past. Ook een naald is te grof.
voorvork c50
.. hoeft de boel zeker niet uit elkaar!NIX schreef:Nee. Zit een kogelventieltje in. Het enige dat werkt is de boel regelmatig uitelkaar halen en invetten. Of de nippel eruittreken en dan met de naald volpompen. Maar daar worden die nippels ook niet mooier van.
Je kan ook de nippels vervangen door gangbare types, maar de orifreaks zullen dat wel weer ervaren alsof er een van hun eigen nippels wordt afgedraaid.
Roeker
Re: re
Loef schatte vandaag uit 't hoofd € 35 à € 40, zonder armpjes, dus idd, waar kan dat betaalbaarder?tim schreef:waar heb jij je setje vandaan dan?Eric schreef:Bij het setje wat ik heb gekocht zaten de armpjes ook bij. Nogsteeds ergens in de 20 euri
![]()
8) .
Hij zei expliciet dat het dan zelfs nog om imitatiespul ging, waar ik op zich geen bezwaar tegen heb.NIX schreef:Dat is voor ori spul. Imi is eigenlijk net zo goed en blijft onder de 20,-. Wel ex armpjes. Eric zal wel gematst zijn door Cock. Spul is verder verkrijgbaar bij de andere toko's die hier ongeveer een triljard keer genoemd zijn.
Maar dan zal het wel weer een grapje zijn geweest net als toen hij me €16,- rekende voor een voortandwiel. Omdat de staalprijs in China was gestegen...
Vanmorgen begonnen met het vervangen van de bussen in mijn schommelarmpjes. Fijn alles vervangen leek me wel aardig, en dus maar een imitatie revisiesetje gekocht van €25,-. Heb je alles exclusief armpjes en stootrubbers.
Mijn bevindingen: Imitatiesetje is vrij waardeloos. Helaas. Het gaat er vast wel mee lukken in dit geval, maar alleen omdat ik nog wat originele stukjes heb weten te redden.
Met een nieuwe plastic (dat is Chinees voor nylon) bus en glijlager had ik méér speling dan met de versleten originele spullen. Met wat combineren en prutsen krijg ik het waarschijnlijk wel bevredigend in elkaar, maar beter is het om gewoon originele bussen te kopen en te hergebruiken wat nog goed is. Houd anders in de winkel originele en imitatiespul even naast elkaar voor je je keuze maakt.
Echt, de herkomst zal me worst wezen, en of 't zo hoort al helemaal. Ik ga 't liefst voor een goedkope, maar functionele oplossing, maar in dit geval is origineel echt beter.
Mijn bevindingen: Imitatiesetje is vrij waardeloos. Helaas. Het gaat er vast wel mee lukken in dit geval, maar alleen omdat ik nog wat originele stukjes heb weten te redden.
Met een nieuwe plastic (dat is Chinees voor nylon) bus en glijlager had ik méér speling dan met de versleten originele spullen. Met wat combineren en prutsen krijg ik het waarschijnlijk wel bevredigend in elkaar, maar beter is het om gewoon originele bussen te kopen en te hergebruiken wat nog goed is. Houd anders in de winkel originele en imitatiespul even naast elkaar voor je je keuze maakt.
Echt, de herkomst zal me worst wezen, en of 't zo hoort al helemaal. Ik ga 't liefst voor een goedkope, maar functionele oplossing, maar in dit geval is origineel echt beter.
-
nitelife
- The 4T-MSB is my life!
fijn dat je je bevindingen even post, kan je ook vertellen welk immi merk het was of bij welke winkel het is gehaald? of verkopen alle winkels hetzelfde immi setje?Maurits schreef:Vanmorgen begonnen met het vervangen van de bussen in mijn schommelarmpjes. Fijn alles vervangen leek me wel aardig, en dus maar een imitatie revisiesetje gekocht van €25,-. Heb je alles exclusief armpjes en stootrubbers.
TWD for life!
-
Henk Veen
- 4T-MSB regular
- Bezit: C50c C50dv Novio
Heb ik ook gedaan, tappen M6, en std M6 nippels erin. Werkt perfect. Maar idd, is niet oriNIX schreef:Nee. Zit een kogelventieltje in. Het enige dat werkt is de boel regelmatig uitelkaar halen en invetten. Of de nippel eruittreken en dan met de naald volpompen. Maar daar worden die nippels ook niet mooier van.
Je kan ook de nippels vervangen door gangbare types, maar de orifreaks zullen dat wel weer ervaren alsof er een van hun eigen nippels wordt afgedraaid.