honda c50

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
ildert
The 4T-MSB is my life!
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50

Re: honda c50

Bericht door ildert »

nix, dit is geen helpdesk meer, maar pure consultancy...stuur een rekening!
grote klappen, snel thuis
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Haha...
ok maar wat doe ik fout dan..?
Ik zal het uitleggen:

- Ik kan niet zien dat er geen ketting op ligt. Zolang dat er niet bij vermeld wordt en het hier om een C50 gaat, ga ik er dus van uit dat het een complete C50 is. De vraag 'hoe wil ik hem aanrennen als er geen ketting omheen zit'is een beetje misplaatst, alsof wij/ik te stom zijn om zoiets te begrijpen. dat irriteert.
- dat geldt eigenlijk voor alles. We zijn niet telepathisch hier. Wees compleet in je info, anders hebben we een onjuist beeld en zullen de adviezen niet op je situatie van toepassing zijn en je eerder schade toebrengen dan nut.
- een halve brommer perse willen laten draaien is onnodig en het is prutswerk. Zorg dat alles gewoon goed is, je bent niet de eerste die iets molt voor het ooit gewerkt heeft. Maak het af en werk zorgvuldig.
- Zie boven wat de olie betreft. Er moet minimaal een halve liter olie in zo'n blokje, anders draait het kapot. Zonde en niet nodig dat het draait als de hele brommer nog niet eens in elkaar zit. Niet kloten, dus, gewoon vullen zoals het hoort en dan pas proberen te starten.
- idem voor de ketting. Het ding zit niet eens fatsoenlijk in elkaar. Die ketting is nodig. Een brommer die een eeuwigheid niet gelopen heeft, trap je vaak niet zomaar even aan, maar loop je aan.
- Van alles vragen en posten terwijl je gewoon niet de spullen hebt en de boel niet af is, is eigenlijk sowieso zinloos, tenzij het erom gaat dat je niet precies weet wat je nodig hebt om iets te bouwen, of hoe het precies in elkaar moet. Koop dan eerst een manual of bekijk een online versie en stel dan je gerichte vragen. Niemand hier heeft zin om uit te typen wat allang gedaan is, alleen maar omdat je te lui bent om even zelf iets op te zoeken.

Je mag dus best wat vragen, maar vraag gericht en wees compleet in je beschrijving en zit niet zomaar een beetje te kloten, dan helpt iedereen je graag.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
ralf
4T-MSB regular

Bericht door ralf »

duidelijk verhaal , ik ga nu dus eerst maar eens voor een kettingset zorgen..
ralf
4T-MSB regular

Bericht door ralf »

sorry als ik tot last ben geweest nix en anderen :D
ik heb nu een oplossing voor het wiel, hij past nu aardig goed en hij kan nog beter want de breedte van het wiel is 2 3/4 en ik meen dat het normaal gesproken 2 1/4 hoort te zijn dus een andere band lijkt me dan nog beter :D
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Tenzij je 60 kilo bent, dan kan een dikke band prima.
ralf
4T-MSB regular

Bericht door ralf »

ik ben dat ongeveer ja iets lichter,
maar de brommer word voor mn pa en die heeft toch wel iets van 20 kiloo'tjes meer, dus ik neem aan dat ie dan met veren in de war komt...ok nou dan moet ik de brommer zelf maar houden :D
ralf
4T-MSB regular

Bericht door ralf »

ik ben trouwens even bezig geweest met het spuiten van het stuur , heb er eerst zinc spray over gedaan en toen een primer en straks de lak ( allemaal motip)
nou is mijn vraag of ik na het ietsje op te schuren van de primer ook nog weer moet ontvetten met amoniak? ( ik gebruik korrel 400 waterproof...)
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Meestal niet.
ralf
4T-MSB regular

Bericht door ralf »

ok , en is het verstanding om op de primer ook met water te schuren?
NIX
chaly addict

Bericht door NIX »

Alleen als je denkt dat het anders in kleur niet strak gaat worden.
ralf
4T-MSB regular

Bericht door ralf »

dan kan ik het beter zonder doen , heb namelijk mat zwarte kleur...
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

ralf schreef:dan kan ik het beter zonder doen , heb namelijk mat zwarte kleur...
Ow, matzwart.. waar hebben we het dan over, hup erop met dat spul
ralf
4T-MSB regular

Bericht door ralf »

het moet dan nog wel steeds geschuurd neem ik aan??
ik ben vanmiddag wat wezen klussen:
spuiten en hem aan de praat krijgen...
alleen het stuur moet er nog op en dan electra en bekabeling, daarna weer uit elkaar om verder te spuiten ( heb alleen stuur gespoten)
ik was bezig met hem aan de praat te krijgen , nix zei : probeer m aan te rennen.
ik ketting kopen en m er op pleuren.. eerst deed ie niks , kijken of ie benzine kreeg, ja bougie was nat..
nieuwe bougie er in geflikkerd en ja hoor hij liep! eventjes... hij liep 2 x heel kort daarna viel ie weer uit....?
tekenen van verzopen zijn of iets anders? nog vaker aan proberen te rennen of is er iets mis?
mck
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door mck »

als je een beetje netjes spuitwerk wilt zou ik de primer maar even schuren met 800 of 1000 waterproof (met water dus)
op zwart en matzwart zie je elk schuurkrasje als je groffer papier neemt
ontvetten na het schuren lijkt me wel handig op motip primer is amoniak voldoende
als het is ontvet met amoniak moet je het even laten drogen ,voordat je gaat spuiten anders krijg je allemaal vocht onder je lak
Laatst gewijzigd door mck op 28 jul 2011 21:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Thomgun
4T-MSB addict
Bezit: Honda C50 K1
Honda Z50A K2

Bericht door Thomgun »

Als je nou eens eerst zorgt dat de brommer gespoten en inelkaar zit. Probeer dan dat ding is af te stellen. Aan een halve brommer die loopt, maar die toch weer uit elkaar moet heb je niks... :wink:
NIX schreef:Dit systeem werkt echt briljant.
warnouts schreef:Ik wil een nieuwe uitlaat want mijn uitlaat maakt veel te weinig lawaai.
Plaats reactie