cb 50

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
ildert
The 4T-MSB is my life!
Bezit: ss50,cd50,cb50,cb50,cb50,cy50,xl50,ss50

Bericht door ildert »

btw, hoe doen ze de compressie bij cb? ..volgens partslist cms zijn zuigers j&f dezelfde...niet dat die altijd gelijk hebben, maar zou het in de kop kunnen zitten? of is er stiekem toch een andere zuiger voor?

kan er natuurlijk een dunnere koppakking in zetten. iemand ervaring mee?
grote klappen, snel thuis
cor
4T-MSB addict
Bezit: Ss50z , cb50, chaly en monkey

cb50

Bericht door cor »

net mijn vliegwiel erafgehaald.
blijkt dat er over de veren en zo nog een afdekplaat zit.
deze is vastgeklonken.
dus vastzetten is er bij mij niet bij(helaas)
moet dus maar op zoek naar een vvv.
bij de way dit zijn de nummers die erop staan; f140-21
met daaronder 801.
wie kan mij vertellen wat voor een vliegwiel dat is
ildert
The 4T-MSB is my life!

Bericht door ildert »

das is er zo een > http://cgi.ebay.de/Honda-CY-50-original ... 240%3A1318

...standaard vertragend vliegwiel dus...je ziet het ook aan te timing streepjes tussen de streepjes F en T...dat zijn de timing markers voor verhoogd toerental (~8000rpm ergens daar in de buurt) en liggen dus later dan normaal tijdstip T.

bij een vervroegend vliegwiel staan de streepjes voor T, ongeveer net zover voor als dat ze bij deze na T staan.

dat kapje is er bij deze al af, de nagel waarmee hij vast zit zitten door het wiel heel, je ziet hier nog twee gaatjes waar ze gezeten hebben. ik heb ze zelf verwijderd door de kopjes aan de buitenkant er gewoon af te slijpen en ze er doorheen te tikken. beste is je wiel eerst dicht te plakken en schoon te spuiten als je klaar bent met slijpen...dan je tape er pas weer af halen...het slijpsel krijg je er erg lastig af later.

dan kapje hier en daar verbuigen en je kunt bij het verlatend mechanisme..

btw, een vvv is ook wel te vinden...hier op board heeft foxbeach er nog een paar te koop, zie verkoophoek...anders zoeken op ebay naar xl80 vliegwiel....is iets goedkopen, maar heb je ook werk aan.
CB-viguur
The 4T-MSB is my life!
Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC
Contacteer:

Bericht door CB-viguur »

ildert schreef:btw, hoe doen ze de compressie bij cb? ..volgens partslist cms zijn zuigers j&f dezelfde...niet dat die altijd gelijk hebben, maar zou het in de kop kunnen zitten? of is er stiekem toch een andere zuiger voor?

doen ze niks mee
is gewoon dezelfde zuiger
en de verbrandingsruimte in de kop zal ook wel t zelfde zijn, gezien de 80 en 100 koppen ook een verbrandingsruimte hebben die gebaseerd is op de 50 kop.

voor de ape50 is er wel een dunnere koppakking
deze hebben wij in de racers, geeft hogere compressie, maar nog veel mooier, hij blijft heel bij dé- en montage wat bij een normale koppakking vaak niet het geval is.
ildert
The 4T-MSB is my life!

Bericht door ildert »

CB-viguur schreef:
ildert schreef:btw, hoe doen ze de compressie bij cb? ..volgens partslist cms zijn zuigers j&f dezelfde...niet dat die altijd gelijk hebben, maar zou het in de kop kunnen zitten? of is er stiekem toch een andere zuiger voor?

doen ze niks mee
en de verbrandingsruimte in de kop zal ook wel t zelfde zijn, gezien de 80 en 100 koppen ook een verbrandingsruimte hebben die gebaseerd is op de 50 kop.

deze hebben wij in de racers, geeft hogere compressie, maar nog veel mooier, hij blijft heel bij dé- en montage wat bij een normale koppakking vaak niet het geval is.
ok cool...dus een 80 of 100 kop heeft zelfde diameter verbrandingskamer? ..dus zelfde compressie als 50 kop op 50cc?
das wel helemaal mooi.

maak ik zelf wel een pakking uit plaat alu, of is het zon meerderlaags geval die van de ape?
CB-viguur
The 4T-MSB is my life!
Bezit: ss50z
ss50m
ss50m
ss50 racer
C110
C110 racer
S90 RSC
Contacteer:

Bericht door CB-viguur »

ildert schreef:
CB-viguur schreef:

doen ze niks mee

ok cool...dus een 80 of 100 kop heeft zelfde diameter verbrandingskamer? ..dus zelfde compressie als 50 kop op 50cc?
das wel helemaal mooi.

maak ik zelf wel een pakking uit plaat alu, of is het zon meerderlaags geval die van de ape?
80 en 100 koppen hebben wel een andere verbrandingskamer, maar je kan ze vlakken om op een 50 te zetten.
wij hebben een test gehad met een 100 kop op 50cc, vanwege de grotere koelribben en ons koelingsprobleem, maar het inlaatkanaal is te groot.

ape heeft alu koppakking uit 1 plaatje, met verhoogde stukken, kan je gewoon bestellen, dus waarom moeilijk doen om t zelf te maken, kost iets meer dan een tientje ofzo
ildert
The 4T-MSB is my life!

Bericht door ildert »

omdat ik dan zelf de dikte kan kiezen... dunner dan dun gaat toch niet, maar als ik de 1:12~13 wil halen, komt die dikte wel redelijk precies...misschien in combi met vlakken dan.

weet jij zo de diameters van de inlaat kanalen 50f/80/100 kop? ga zelf de 50j kop nog wat aanpassen, maar wil niet zomaar te ver gaan natuurlijk. 50f zou 20mm zijn volgens de verhalen, zou nog wel wat extra uitkunnen denk ik, maar hoeveel?
Foxbeach
4T-MSB regular
Bezit: Honda Ape (shift up 124cc, Takegawa 5 disk slipper dry clutch, NSR velgen en XR100 schijfset)
Honda ST70 (TJR Nice 147cc, Kitaco OT race alu, front & rear disk brakes)
Honda ST50 Duits 50cc met leovici
Honda Giorcub (zaaalig rondsnorren in de zomer)

Bericht door Foxbeach »

ook niet te groot gaan voor een 50cc hé.

20 mm is mooi genoeg.
Honda Ape: Shift up 124 endurance
CB50J, SS50, CD50
Plaats reactie