Honda Dream 50

Hier kun je praten over je honda.
brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor

Re: Honda Dream 50

Bericht door brommerhobby »

AC15-1003XXX is april 1997
AC15-1005XXX is mei 1997
cb125s 1978
SS50M 1973
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

brommerhobby schreef:Lees nu eens eerst goed , .
Je weet toch dat we liever alleen maar beren op de weg zien, goede raad en kennis negeren en er liefst als een stel ouwe wijven nog een pagina of 8 over doorlullen voor we compleet off-topic gaan?

Maar ik trap er zelf ook elke keer weer in, hoor.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Bauke
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Bauke »

brommerhobby schreef:AC15-1003XXX is april 1997
AC15-1005XXX is mei 1997
Bestaat er ook een officiële lijst met deze nummers waar de RDW waarde aan zou kunnen hechten?
Vele verschillende type Honda's.
brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor

Honda nederland , maar zijn niet altijd even makkelijk met het geven
van die gegevens geloof ik .
Gewoon een mailtje sturen en gelijk vragen wat de kosten zijn , wil nog wel eens helpen .
cb125s 1978
SS50M 1973
Arnold Jouke
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Arnold Jouke »

Conclusie: niks is onmogelijk op voorwaarde dat je er een paar centen voor over hebt, het is iets minder onmogelijk als het bouwjaar meezit.
Het is maar net hoe het humeur bij de lokale RDW is, daar ben ik al wel achter gekomen...
In die ruhe liegt der kraft
chaly-dude
chaly's angel
Bezit: halve SS50, XL600V Transalp
Contacteer:

Bericht door chaly-dude »

En als het je niet lukt of je vind het teveel gedoe, mag je best ruilen met mijn Chaly op bromfiets of motorfiets kenteken 'naar keuze van de koper' :mrgreen:
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

Vraag Rene of hij deze nummers op de HVN site zet. Scheelt ook.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
ciebie
4T-MSB zombie
Bezit: Honda CB50J, Honda C50 lange termijn project, C70 nog langer termijn project

Bericht door ciebie »

volgens mij zit er hier ook iemand op het forum die een dream op brommerkenteken heeft,
kan alleen niet zo snel op z'n naam komen! miss dat iemand anders het weet?
nielspbr
Mr Kockengen
Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.

Bericht door nielspbr »

In groningen ja, naam weet ik niet.
Lejon
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit

Bericht door Lejon »

hij heet steven hij heeft in de plofpony gallerie een topic met zn dream
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
Lejon
The 4T-MSB is my life!
Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit

Bericht door Lejon »

Ik heb nu dit keer de man met de Dream gesproken en hij heeft het 2x naar Duitsland getransporteerd. Daarna kon hij hier pas een kenteken verkrijgen. Vrienden van hem is het na 2 jaar worstelen nog steeds niet gelukt. Dus ik zou het erop wagen. Ook heeft ie zijn dream 50 wat geknepen. Origineel heeft een dream 50 een 6-bak en hij heeft er een 5-bak in. Hierdoor loopt ie net wat minder. De man heeft hem 12 jaar in zn bezit dacht ik.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Afbeelding
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
Bauke
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Bauke »

Lejon schreef:Ik heb nu dit keer de man met de Dream gesproken en hij heeft het 2x naar Duitsland getransporteerd. Daarna kon hij hier pas een kenteken verkrijgen. Vrienden van hem is het na 2 jaar worstelen nog steeds niet gelukt. Dus ik zou het erop wagen. Ook heeft ie zijn dream 50 wat geknepen. Origineel heeft een dream 50 een 6-bak en hij heeft er een 5-bak in. Hierdoor loopt ie net wat minder. De man heeft hem 12 jaar in zn bezit dacht ik.
Hmmm... Nog een hele klus dus. Ik heb Honda Duitsland maar even een mailtje gestuurd met de vraag voor het bouwjaar (nog niets van gehoord trouwens). Dit omdat Honda Nederland op een één of andere manier geen mails accepteert...

Weer je misschien ook of de meneer van bovenstaande Honda er uiteindelijk ook een goedkeuringsnummer kreeg? Zo ja, wat is dat nummer?
gerbrandicus
Astrealover

Bericht door gerbrandicus »

Bauke schreef:
Lejon schreef:Ik heb nu dit keer de man met de Dream gesproken en hij heeft het 2x naar Duitsland getransporteerd. Daarna kon hij hier pas een kenteken verkrijgen. Vrienden van hem is het na 2 jaar worstelen nog steeds niet gelukt. Dus ik zou het erop wagen. Ook heeft ie zijn dream 50 wat geknepen. Origineel heeft een dream 50 een 6-bak en hij heeft er een 5-bak in. Hierdoor loopt ie net wat minder. De man heeft hem 12 jaar in zn bezit dacht ik.
Hmmm... Nog een hele klus dus. Ik heb Honda Duitsland maar even een mailtje gestuurd met de vraag voor het bouwjaar (nog niets van gehoord trouwens). Dit omdat Honda Nederland op een één of andere manier geen mails accepteert...

Weer je misschien ook of de meneer van bovenstaande Honda er uiteindelijk ook een goedkeuringsnummer kreeg? Zo ja, wat is dat nummer?
Je lijkt het niet helemaal te snappen. Er is geen goedkeuringsnummer en die zal er ook nooit komen. Daarvoor moet de importeur namelijk het type aanbieden voor de afgifte van een typegoedkeuring. Dat is nooit gebeurd.
De dream waarvan het kenteken hier wordt genoemd is zo te zien gewoon ingevoerd. Had dus Duits kenteken en is daarna gewoon ingevoerd in NL. Daarmee krijgt dat ding geen typegoedkeur.
Bauke
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Bauke »

Je lijkt het niet helemaal te snappen. Er is geen goedkeuringsnummer en die zal er ook nooit komen. Daarvoor moet de importeur namelijk het type aanbieden voor de afgifte van een typegoedkeuring. Dat is nooit gebeurd.
De dream waarvan het kenteken hier wordt genoemd is zo te zien gewoon ingevoerd. Had dus Duits kenteken en is daarna gewoon ingevoerd in NL. Daarmee krijgt dat ding geen typegoedkeur.
Aha, duidelijk. Dat wordt dus gewoon even een individueel kenteken aanvragen.
brommerhobby
Frequent 4T-MSB visitor

Gewoon aantonen dat hij van 1997 is , dan technisch naar 45km
en keuren in nederland .
cb125s 1978
SS50M 1973
Plaats reactie