met 50cc is zo'n uitlaat leuk, met 70cc nog leuker, maar daarna word je tijdelijk doof als je brommer met +70cc rijdt...
CT70 motodax bobber langer, lager en zwarter
-
Monkeymadness
- 4T-MSB zombie
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
Re: ct70 motodax project
ik bedoelde inderdaad de uitlaat...
met 50cc is zo'n uitlaat leuk, met 70cc nog leuker, maar daarna word je tijdelijk doof als je brommer met +70cc rijdt...
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...
-
Halodax
- 4T-MSB addict
- Bezit: CT70 Motodax
Yamaha XVS1100a Dragstar Bobber - Locatie: Amersfoort
gewoon oordopjes indoen
met 150cc moet het denk ik mogelijk zijn om autoalarmen af te laten gaan

met 150cc moet het denk ik mogelijk zijn om autoalarmen af te laten gaan
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.
-
nitelife
- The 4T-MSB is my life!
ik weet nog wel dat ik als puber in het scooterhok een alarm liet afgaan door ff goed gas te geven met 70cc en forza uitlaat 
ook een keer een dikke prent voor gevangen, 121db volgens politie leiden langegracht

ook een keer een dikke prent voor gevangen, 121db volgens politie leiden langegracht
TWD for life!
-
Halodax
- 4T-MSB addict
prenten ben ik niet zo bang voor, ik heb er een grotere hekel aan als ze je uitlaat afpakken (is is dat met een motosport qua kosten weer niet heel erg.
voordeel van een motorplaat he, minder controle en als ze je al pakken dan ist alleen een bon
voordeel van een motorplaat he, minder controle en als ze je al pakken dan ist alleen een bon
ZF-45-85 CT70 K1 1971
gerbrandicus schreef:Klerelijer. Dat zijn van die aso's die gewoon lekker eens op de bek moeten gaan. En omdat je dan geen helm op hebt spettert de inhoud van je hoofd als warme griesmeelpudding over het wegdek.
Natuurlijke selectie.
-
sander m.a.v.
- Frequent 4T-MSB visitor
ik lees dat je over chrome delen heen wilt gaan spuiten, je kan ook eerst zelf ontchromen natuurlijk
ik heb dit zelf eens een keer gedaan, en het is me wel gelukt moet ik zeggen!
ik wilde velgen ontdoen, van een zeer lelijke chroomlaag, en ben gaan zoeken.
weet het niet precies meer, maar ik had nodig een.
accu
koperen staaf dacht ik
ontstopper
water
geduld!
ik heb toen, een lekwaterbak gekocht voor onder de wasmachine, daar paste de velg netjes in!
ik heb er zelfs nog fotos van

op foto `zie je ook dat het zelf bruist!
dit wilde ik even mededelen!
heb het project nooit afgemaakt, zelf maar het chroom is er iig vanaf!
wilde de velgen toen zwart maken, maar ben toch maar voor nieuwe chromen gegaan
, omdat ik dit toch netter vond staan!
ik heb dit zelf eens een keer gedaan, en het is me wel gelukt moet ik zeggen!
ik wilde velgen ontdoen, van een zeer lelijke chroomlaag, en ben gaan zoeken.
weet het niet precies meer, maar ik had nodig een.
accu
koperen staaf dacht ik
ontstopper
water
geduld!
ik heb toen, een lekwaterbak gekocht voor onder de wasmachine, daar paste de velg netjes in!
ik heb er zelfs nog fotos van

op foto `zie je ook dat het zelf bruist!
dit wilde ik even mededelen!
heb het project nooit afgemaakt, zelf maar het chroom is er iig vanaf!
wilde de velgen toen zwart maken, maar ben toch maar voor nieuwe chromen gegaan
, omdat ik dit toch netter vond staan!
-
Halodax
- 4T-MSB addict
klinkt interressant maar ziet er tegelijkertijd weer best gevaarlijk uit.
en ik heb niet echt een tuin ofzow waarin ik het mooi in de buitenlucht kan doen maar dat moet het probleem niet zijn.
klinkt wel interressant daar ga ik eens verder op googlen, THANX!
en ik heb niet echt een tuin ofzow waarin ik het mooi in de buitenlucht kan doen maar dat moet het probleem niet zijn.
klinkt wel interressant daar ga ik eens verder op googlen, THANX!
ZF-45-85 CT70 K1 1971
Natuurlijke selectie.
-
sander m.a.v.
- Frequent 4T-MSB visitor
-
Halodax
- 4T-MSB addict
voorvorkje inkorten klaar, kroonplaat min of meer klaar.
achterbrugje binnen, stuurtje binnen.
dus maar eens het een en ander in elkaar zetten om te kijken of alles een beetje past.
ori velghelftjes met spacers er tussen alleen voor de bouw nu, komen bredere velghelftjes in.

lang en laag, achter komt een 3.5 velg in breder schijnt niet te passen. voor weet ik nog niet wat het breedste is wat past dus als iemand dat wel weet (ori ot vork 4cm verlaagd in combi met duitse spats)

duidelijk te zien dat er kortere struts op moeten.

stuurklemmen voor en onder de kroonplaat, moet nog wel gelast worden.

totaalplaatje rechts, motosport wordt hoogst waarschijnlijk een supertrapp en misschien een fat low down.

als een maikel in de koplampen:

qua kleuren ben ik serieus aan het nadenken om het hele frame gewoon te gaan laten verkoperen.
nog lang niet klaar maar in ieder geval van de straat he
ik weet van de leverancier van de achterbrug dat er max 3.5" in past bij 10", ik wil alleen graag weten van iemand wat de max breedte voor is. (niet gokken, alleen als je t zeker weet s.v.p)
achterbrugje binnen, stuurtje binnen.
dus maar eens het een en ander in elkaar zetten om te kijken of alles een beetje past.
ori velghelftjes met spacers er tussen alleen voor de bouw nu, komen bredere velghelftjes in.

lang en laag, achter komt een 3.5 velg in breder schijnt niet te passen. voor weet ik nog niet wat het breedste is wat past dus als iemand dat wel weet (ori ot vork 4cm verlaagd in combi met duitse spats)

duidelijk te zien dat er kortere struts op moeten.

stuurklemmen voor en onder de kroonplaat, moet nog wel gelast worden.

totaalplaatje rechts, motosport wordt hoogst waarschijnlijk een supertrapp en misschien een fat low down.

als een maikel in de koplampen:

qua kleuren ben ik serieus aan het nadenken om het hele frame gewoon te gaan laten verkoperen.
nog lang niet klaar maar in ieder geval van de straat he
ik weet van de leverancier van de achterbrug dat er max 3.5" in past bij 10", ik wil alleen graag weten van iemand wat de max breedte voor is. (niet gokken, alleen als je t zeker weet s.v.p)
ZF-45-85 CT70 K1 1971
Natuurlijke selectie.
Pink paradise by Flapy... 4" velg voor en achter.Halodax schreef: ik weet van de leverancier van de achterbrug dat er max 3.5" in past bij 10", ik wil alleen graag weten van iemand wat de max breedte voor is. (niet gokken, alleen als je t zeker weet s.v.p)

Eigen meerjaren project 3.5" velg v+a beide met 120/90 past in ingekorte OT vork..

Je hebt al CF poten, dit zou in combi met een aangepast CF spatbord moeten passen...
[edit]
Van een Japanse blog. Vertikale lippen spatbord zijn plat gemaakt en de nokken met M6 draad zijn ingekort. 4" velg
(Adres site http://asahiringyo.com/index.php )
Re: ct70 motodax project [foto update pag. 2]
Indd zoals Ralph al aangeef,past 100% zeker G-craft 4,00 voor ook,zeker ook nog met orginele voorvork.
Bv met continental white wals,of de normale met bandenmaat 120/70/10
Met die achterbrug durf ik het even niet hardop te zeggen,met dat model geen ervaring.
Bv met continental white wals,of de normale met bandenmaat 120/70/10
Met die achterbrug durf ik het even niet hardop te zeggen,met dat model geen ervaring.
-
Halodax
- 4T-MSB addict
achterbrug is iets breder dan de ori brug ongeveer 1 cm en is ongeveer +5.
ik moet aan de achterkant haast wel een .../90/10 hebben om nog enige vorm van schok absorptie te hebben met die struts en ik denk dat ik dan voor de looks voor ook maar een 90 band neem of anders iig een 80.
heb nog wel een vraag over de voorkant van deze chaly:

hoeveel is deze voorkant ingekort? want ik schat dat je met deze 90 band zonder spatbord nog net wegkomt maar dat je een spatbord zo wel kunt vergeten...... toch?
ik moet aan de achterkant haast wel een .../90/10 hebben om nog enige vorm van schok absorptie te hebben met die struts en ik denk dat ik dan voor de looks voor ook maar een 90 band neem of anders iig een 80.
heb nog wel een vraag over de voorkant van deze chaly:

hoeveel is deze voorkant ingekort? want ik schat dat je met deze 90 band zonder spatbord nog net wegkomt maar dat je een spatbord zo wel kunt vergeten...... toch?
ZF-45-85 CT70 K1 1971
Natuurlijke selectie.
Maximaal.. Ca. 10cm. Aan bovenzijde zitten alu nokken van een Monkey, die zijn korter als die van een Dax. De demperrubbers op de bovenste en onderste alu nok liggen tegen elkaar aan en worden op z'n plek gehouden door de ingekorte veer.Halodax schreef: hoeveel is deze voorkant ingekort? want ik schat dat je met deze 90 band zonder spatbord nog net wegkomt maar dat je een spatbord zo wel kunt vergeten...... toch?
http://chalopy.blogspot.com/2009/03/chalopy-fork.html
Een normaal chroom, niet helm spatbord, past er sowieso tussen. Helm ook wel, zou ik ff moeten proberen.
A-band niet volledig oppompen anders stuiter je eraf.
4" velg in a-wiel + dikke band = offset tandwielen.
Die Jap van de paarse Chaly heeft extra vulringen links en rechts van het wiel gezet zodat de ketting meer speling krijgt.
-
Halodax
- 4T-MSB addict
achterlichtje passen...

duidelijk te zien dat er nog wel een cm of 5 van de struts af kan.... achterbrugje even zwart getaped omdat ie uiteindelijk ook zwart wordt en dan niet zo om aandacht schreeuwt

koplampje gefixt, en beenkapjes gescoort.
voorwiel nog ietsjes scheef

maar wel dik

denk de achterkant nog even lager

stuurdempertjes besteld voor op de voorvork, japstyle
extra tankje voor de zijkant onderweg, niet bepaald een stijl element maar wel wenselijk met 150cc
tussendraadboompje gekocht voor de ot draadboom, en een cdi unit die wel past.
misschien dan toch nog klaar voor HDD2010?

duidelijk te zien dat er nog wel een cm of 5 van de struts af kan.... achterbrugje even zwart getaped omdat ie uiteindelijk ook zwart wordt en dan niet zo om aandacht schreeuwt

koplampje gefixt, en beenkapjes gescoort.
voorwiel nog ietsjes scheef

maar wel dik

denk de achterkant nog even lager

stuurdempertjes besteld voor op de voorvork, japstyle
extra tankje voor de zijkant onderweg, niet bepaald een stijl element maar wel wenselijk met 150cc
tussendraadboompje gekocht voor de ot draadboom, en een cdi unit die wel past.
misschien dan toch nog klaar voor HDD2010?
ZF-45-85 CT70 K1 1971
Natuurlijke selectie.
-
Monkeymadness
- 4T-MSB zombie
- Bezit: CT70H K0 1970 ZF-57-61
vet, chalybeenkapjes op een dax... had ik nog niet eerder gezien.. 
Kippenverver schreef:CAPSLOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL
john schreef:les 1: hoe werkt een vrouw:
altijd gelijk geven en dan doen wat je zelf wilt...