discussie over kleppenstellen
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Re: discussie over kleppenstellen
Heb ik gewonnen Lejon? 
-
h5speedje
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda ss50m 1967
Honda ss50m 1966
Honda st50
Honda cf50 - Locatie: Vaassen;einde der beschaving
ja sorry hoor ik ga me er even tegen aan bemoeien zoals gewoonlijk..
Ik denk dat het bij glijlager koppen wel degelijk van invloed is of er een oliefilm is tussen nokkenas en kop; immers zonder olie zou hij onderin liggen; zou je dan de klepspeling gaan afstellen komt de nok omhoog en is je speling kleiner blaat blaat..
Nee zonder gein ik doe ook beide; dus ongemonteerd stellen en gemonteerd stellen...uiteraard wel even controleren of de speling wel juist is en ik merk er eigenlijk wel heel weinig verschil tussen..
Er is trouwens een mogelijkheid dat je wel degelijk te veel klepspeling hebt terwijl je het voelermaatje niet tussen krijgt;
Als je klep van boven hol is geslagen krijg je hem namelijk nooit goed afgesteld...kwam ik achter nadat ik voor iemand een blok aan het afstellen was terwijl hij bleef tikken...asjemenou?? ga je kijken en ja als je bijna een kogelscharnier hebt is het niet af te stellen
Ik denk dat het bij glijlager koppen wel degelijk van invloed is of er een oliefilm is tussen nokkenas en kop; immers zonder olie zou hij onderin liggen; zou je dan de klepspeling gaan afstellen komt de nok omhoog en is je speling kleiner blaat blaat..
Nee zonder gein ik doe ook beide; dus ongemonteerd stellen en gemonteerd stellen...uiteraard wel even controleren of de speling wel juist is en ik merk er eigenlijk wel heel weinig verschil tussen..
Er is trouwens een mogelijkheid dat je wel degelijk te veel klepspeling hebt terwijl je het voelermaatje niet tussen krijgt;
Als je klep van boven hol is geslagen krijg je hem namelijk nooit goed afgesteld...kwam ik achter nadat ik voor iemand een blok aan het afstellen was terwijl hij bleef tikken...asjemenou?? ga je kijken en ja als je bijna een kogelscharnier hebt is het niet af te stellen
Dit voorkomt dat je op topsnelheid het ding in de 1 trapt en daardoor het wegdek gaat beschadigen....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
http://h5speedje.blogspot.com/
Ik weet dat lezen moeilijk is maar neem er dan de tijd voor.....
-
Lejon
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Honda ss50zk3 "78 "Black Betty" - Op de eeuwige jachtvelden
Skyteam Dax "05 "Lisa" - Geruild
Honda CD50H "Lola" - Geruild
Honda ss50m "75 "Elianne" - Geruild
Honda st50g "72 - Verkocht
Jincheng J1 "98 - Nu in bezit - Locatie: Leimuiden
Hmm de meningen zijn verdeeld. Mn blokje tikt niet dus zal het wel goed zijn en ik heb het zo gedaan.Edo schreef:Heb ik gewonnen Lejon?
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
-
Ronaldo
- 4T-MSB addict
- Bezit: Honda CY 50 _ 82cc
Honda Motra CT50
Honda VF1000R sc16
Immitatie Honda dax 150cc Daytona
Honda NSS300 Forza
Yamaha XV700 Virago
Suzuki AN650 Burgman
BMW e21 Alpina - Locatie: Omgeving Den Haag
Je kleppen kunnen beter tikken van het te ruim staan dan dat je ze niet hoort door het te strak afstellen.
-
Lejon
- The 4T-MSB is my life!
Van te strak tikken ze ook. Mn blok tikte en rookte voor de revisie en de uitlaatklep stond dus veel te strak
"Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle"
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Kopstootje?
-
Lejon
- The 4T-MSB is my life!
Geen idee kan het nu ook niet meer vertellen want na de revisie werkt alles weer.
-
Lejon
- The 4T-MSB is my life!
you got me, idd geen idee wat het was.
-
Dakana
- 4T-MSB regular
- Contacteer:
maakt toch allemaal geen ruk uit, 0,07 en 0,1 merk je niet eens op de testbank en tikken doen ze ook nog niet dan
niet Te letterlijk nemen dat kleppenstellen, over-rated shit
al ik mijn kop wissel bv. stel ik hem even af los en monteer hem daarna, de donderop dat het beestje spatzuiver loopt zonder bij geluid. evetueel na stellen levert dan ook niks op.
(en nee, voor de wijsneuzen, hier staat niet de je het moet verwaarlozen of overdrijven)
al ik mijn kop wissel bv. stel ik hem even af los en monteer hem daarna, de donderop dat het beestje spatzuiver loopt zonder bij geluid. evetueel na stellen levert dan ook niks op.
(en nee, voor de wijsneuzen, hier staat niet de je het moet verwaarlozen of overdrijven)
-
niek is ik
- 4T-MSB heilige
- Bezit: wat je bezit is onderweg naar anderen.
al ik mijn inlaat klep op 0.07 zet en mijn uit op 0,1 dan hoor ik toch wel degelijk tikken.Dakana schreef:maakt toch allemaal geen ruk uit, 0,07 en 0,1 merk je niet eens op de testbank en tikken doen ze ook nog niet dan
kwa prestatie's merk je dan igg niks...
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Roxanne schreef:Donder lomp jaaahh
-
Dakana
- 4T-MSB regular
- Contacteer:
ik zet mijn uitlaat klep (als ik het meet) zowiezo op 0,07 (zonder tikken........) omdat het bij blokjes die warm worden wel wenselijk is
komt ook als instructie bij je kitaco ultra kopje, takegawa superhead etc etc
komt ook als instructie bij je kitaco ultra kopje, takegawa superhead etc etc
-
Brommert
- 4T-MSB addict
- Bezit: OT C90 (Daytona 150)
Moto Guzzi V7 - Locatie: Tilburg
Ik stel mijn kleppen gewoon altijd op gevoel, dus op hoeveel ze precies staan, geen idee, en het rijd prima. Het tikt en rammelt toch altijd wel een beetje omdat het allemaal oude zooi is, gewoon een uitlaat monteren die meer herrie maakt en je hoort het tikken niet meer.
Ducktape is like The Force... it has a Light side and a Dark side, and keeps the universe together!

-
Lejon
- The 4T-MSB is my life!
Ik dacht dat het tikken het geluid van de zuiger was. Maar misschien ook wel de kleppen iig een keer nachecken