ss50 loopt slecht

Wil je je ervaring delen of je problemen neerleggen, dan kan dat hier.
Mandarijn
4T-MSB regular

Re: ss50 loopt slecht

Bericht door Mandarijn »

ik bedoelde meer dat hij er beter nu een ori filter op kan zetten en dan goed proberen af te stellen, dan dat hij straks goedloopt zonder filter. maar ik durf ook niet te zeggen of het met afstellen beter wordt.
"Horsepower loves the absense of weight"
Roelof
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Roelof »

Vandaag de condensator vervangen en hij loopt al stukken beter!

Als ik de choke een klein beetje open zet kan ik er prima een rondje mee rijden +- 50km per uur :D

Maar dit kan alleen als ik de choke er iets op heb staan. Hij reageert hierdoor wat traag op het gas. Met de choke eraf wil hij nog niet op toeren komen.

Ontsteking staat nu op de F.

Ik heb ook de timing even bekeken en ik zou de distributie 1 tandje moeten verplaatsen zodat de T op het vliegwiel en het 0 teken op tijd staan. Of zou dit in het verleden expres gedaan zijn?

Wat is verstandig om verder te veranderen zodat de brommer ook zonder choke goed loopt?
Vervang eerst de bougie!
Roelof
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Roelof »

Ik had wel het powerfilter op zitten. Overigens zat bij de brommer ook dit luchtfilter. Ik vroeg me even af of er ook z'n gat in hoort te zitten, en of dat dan straks kwaad kan.

Afbeelding
Vervang eerst de bougie!
Roelof
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Roelof »

Oke, zit er in die tuut ook nog een filter oid? Anders kan ik volgens mij gewoon wel dit filter gebruiken.
Vervang eerst de bougie!
Mandarijn
4T-MSB regular

Bericht door Mandarijn »

nee dat is alleen voor de geluidsdemping, dus je kunt deze prima gebruiken
"Horsepower loves the absense of weight"
Jurrien
chaly's angel

Bericht door Jurrien »

Roelof schreef:Ik heb ook de timing even bekeken en ik zou de distributie 1 tandje moeten verplaatsen zodat de T op het vliegwiel en het 0 teken op tijd staan. Of zou dit in het verleden expres gedaan zijn?
Oei. Dat is niet goed. Dat kan twee dingen betekenen. De distributie staat fout, maar, wat ook kan: T op het vliegwiel is niet meer T omdat het vliegwiel over de kruk is verschoven. Oplossing: voel door het bougiegat met een schroevendraaier wanneer de zuiger bovenaan staat en kijk of het vliegwiel dan op T staat. Zo niet, vliegwiel opnieuw monteren.

Als dat het niet is zou ik sowieso de distributie op tijd zetten.
NIX schreef: 20 sep 2023 09:46Wat de hippie zegt. Ben het helemaal met hem eens.
NIX
chaly addict
Bezit: Een hamer

Bericht door NIX »

En ook dan kan het nog zijn dat het rondje op T niet exact voor de inkeping staat. Dat is helemaal niet erg. Liever het rondje iets erboven dan iets eronder.
Stel je kleppen en kijk eerst even in de FAQ.
Roelof
Frequent 4T-MSB visitor

Bericht door Roelof »

Bedankt voor de info! Komende dagen heb ik geen tijd om te sleutelen... Hopelijk maandag weer tijd.
Vervang eerst de bougie!
Plaats reactie