nitelife schreef:nielspbr schreef:stoommaaltijd
In de winter rijden
-
Paul de Salmiakbal
- Frequent 4T-MSB visitor
Re: In de winter rijden
Verder nog wat tips over het warm blijven als je op je brommer zit, ook misschien wel handig dacht ik zo..
Zorg voor goede WINTERmotorhandschoenen/skihandschoenen. Ik heb zelf zomerhandschoenen maar daar heb je in de winter geen fuck aan. Er zijn ook binnenhandschoenen te koop voor in je zomerhandschoenen maar die vind ik zelf maar matig werken. Als je een rubber handschoen aantrekt en daar over je motorhandschoen isoleert het ook geweldig. Zit niet altijd even lekker maar blijft wel beter warm.
Als je bovenlichaam warm is krijgen je handen het ook warm. Zorg dus voor een goeie (motor)jas die goed isoleert.
Als je het daarna nog steeds koud hebt (wat ik dus had met -8) is er ook nog eens de optie om handschoenverwarming te maken. How to: http://home.student.uva.nl/johan.tillem ... hoenen.htm
Je hebt ook kant en klare handschoen/handvatverwarming te koop. De handvatverwarming werkt matig imo en verwarmde handschoenen zijn vrij prijzig.
Zelf een verwarming beunen is daarnaast natuurlijk veel leerzamer en leuker
Als je het dan nog niet trekt zou je kunnen overwegen om een paar handkappen voor je handvatten te doen om de wind te breken. Scheelt ook weer een beetje.
Als je het dan nog koud hebt, nja dan kan je beter maar binnen blijven.
Hee ik ben nu een Frequent 4T-MSB visitor
Zorg voor goede WINTERmotorhandschoenen/skihandschoenen. Ik heb zelf zomerhandschoenen maar daar heb je in de winter geen fuck aan. Er zijn ook binnenhandschoenen te koop voor in je zomerhandschoenen maar die vind ik zelf maar matig werken. Als je een rubber handschoen aantrekt en daar over je motorhandschoen isoleert het ook geweldig. Zit niet altijd even lekker maar blijft wel beter warm.
Als je bovenlichaam warm is krijgen je handen het ook warm. Zorg dus voor een goeie (motor)jas die goed isoleert.
Als je het daarna nog steeds koud hebt (wat ik dus had met -8) is er ook nog eens de optie om handschoenverwarming te maken. How to: http://home.student.uva.nl/johan.tillem ... hoenen.htm
Je hebt ook kant en klare handschoen/handvatverwarming te koop. De handvatverwarming werkt matig imo en verwarmde handschoenen zijn vrij prijzig.
Zelf een verwarming beunen is daarnaast natuurlijk veel leerzamer en leuker
Als je het dan nog niet trekt zou je kunnen overwegen om een paar handkappen voor je handvatten te doen om de wind te breken. Scheelt ook weer een beetje.
Als je het dan nog koud hebt, nja dan kan je beter maar binnen blijven.
Hee ik ben nu een Frequent 4T-MSB visitor
Laatst gewijzigd door Paul de Salmiakbal op 07 dec 2010 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Paul de Salmiakbal
- Frequent 4T-MSB visitor
Ik heb zelf ook wanten geprobeerd en dat werkte idd aardig, vingers zitten dan bij elkaar en kunnen ze elkaar weer beter warmhouden.
Owja en zorg dat je niet te kleine handschoenen heb maar dat ze een beetje ruim zitten, anders drukken ze het bloed uit je vingers, bovendien isoleert lucht
Owja en zorg dat je niet te kleine handschoenen heb maar dat ze een beetje ruim zitten, anders drukken ze het bloed uit je vingers, bovendien isoleert lucht
Het rijden in koud weer is niet erg, het zijn alleen die knieën die soms vastzitten na lang rijden 
http://6volt.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Of je handen die je in axiale richting van je stuur af moet halen.
Gelukkig heb ik leren wanten, dat werkt ongelofelijk goed.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
En bij het afstappen bijna op je plaat gaan ja.sarcus schreef:Het rijden in koud weer is niet erg, het zijn alleen die knieën die soms vastzitten na lang rijden
Stekende dijbenen ook altijd heerlijk.
Ik had met dit weer altijd mijn regenbroek aan om de wind buiten te houden.
Jeetje wat een voor werk doen jullie,...dik aankleden OK maar al die shit aan je pony smeren,...
Gewoon rijden !
Heb je als het weer weer beter is gelijk weer wat te doen, roest en pekelschade herstellen.
Gewoon rijden !
Heb je als het weer weer beter is gelijk weer wat te doen, roest en pekelschade herstellen.
RobHonda schreef:er zit best een verschil tussen een ss en een cb blok

Je bedoeltnielspbr schreef:Ik had met dit weer altijd mijn regenbroek aan om de wind buiten te houden.
nielspbr schreef:Ik had met dit weer altijd mijn regenbroek aan om de wind binnen te houden.
-
bart beekhuizen
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: c310, huisman bakbrommer, apollo bakbrommer,
- Contacteer:
wat is wanten dan? word je daar warm van? waar heb je dat geleert dan?Jurrien schreef:Of je handen die je in axiale richting van je stuur af moet halen.

-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Die handschoenen zijn geleert.bart beekhuizen schreef:wat is wanten dan? word je daar warm van? waar heb je dat geleert dan?Jurrien schreef:Of je handen die je in axiale richting van je stuur af moet halen.
- iclaudius
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: Mezelf
De winter van 1979 was vol met troep op de weg, vooral ijzel.
Ik had toen een SS50 en was altijd op tijd op school en werk,hoe? ; met sneeuwketting(en)
Er lagen Continental bandjes op SS die met zo'n richel precies in het midden,wat lucht uit de band laten lopen,dan oude aandrijfkettingen op maat maken en strak rond je band leggen ( in de richel),en de band weer hard oppompen!
Op deze manier is het (bijna) mogelijk een wheely op het ijs te maken!
Ik had toen een SS50 en was altijd op tijd op school en werk,hoe? ; met sneeuwketting(en)
Er lagen Continental bandjes op SS die met zo'n richel precies in het midden,wat lucht uit de band laten lopen,dan oude aandrijfkettingen op maat maken en strak rond je band leggen ( in de richel),en de band weer hard oppompen!
-
XL50deSeauje
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: CF70SS50MSS50XL50CT50JZB50Z50GSS50ZK1
- Contacteer:
Sterke verhalen bij de centrale verwarming zijn ook goed om de winter door te komeniclaudius schreef:De winter van 1979 was vol met troep op de weg, vooral ijzel.
Helm op de buddy, voorwiel naar rechts, tas bij het voorwiel.
De RZN
De RZN
-
Edo
- slagschroevendraaier elite
- Bezit: Honda Chaly, GB500
Creatieficlaudius schreef:De winter van 1979 was vol met troep op de weg, vooral ijzel.
Toch verkies ik de trein die niet op tijd rijdt boven koukleunen op de broem.