bouten en moeren in koper
- stoterstangen90
- Vierkantofiel
- Bezit: Morris Ital
Re: bouten en moeren in koper
Koperen bouten zijn niet bepaald sterk te noemen. Dat is wellicht de reden dat ze niet zo wijd verspreid zijn.

- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Idd, voor mechanische verbindingen geen koper gebruiken.
Zou ik eerder voor brons gaan, heeft meer koperkleur als messing en is sterker dan koper.
Zou ik eerder voor brons gaan, heeft meer koperkleur als messing en is sterker dan koper.
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Bezit: C50, CD50, Amigo
- Contacteer:
Ik zal binnenkort wel eens kijken of m'n home-made galvaniseer werkt. Dan wil ik best eens wat bouten en moeren verkoperen om te kijken of het er leuk uitziet en durable is (je moet het wel kunnen polijsten, anders heb je er niets aan tenzij het er oud uit moet zien).
Inderdaad, zo'n assortiment heb ik ook, maar dan krijg je wel afdichtingsringen en geen sluitringen. En afdichtingsringen zijn meestal behoorlijk wat smaller, zeker de grotere maten:Saik0 schreef:Koperen ringetjes moet je gewoon bulk kopen, laatst zo'n assortiment doos gekocht voor 15 euro met 150 (geloof ik) koperringetjes in verschillende soorten en maten bij de lokale bouwmarkt (hoza apeldoorn)
tegen 
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Contacteer:
Ehm, het ringetje voor je olieaftapbout is er in koper bij mijn weten, en dat is toch een flinke ring (qua dikte). Alleen de afwerking is nooit super, die worden gewoon gestanst en klaar volgens mij.
Zoals elke sluitring. Ik heb het ook niet over de olieaftapboutring maar over ringen uit dat assortiment wat saik0 bedoelt.
- robertsp
- The 4T-MSB is my life!
- Contacteer:
Ik reageerde ook niet specifiek daarop, meer dat ze ook gewoon opzich betaalbaar zijn te krijgen.
-
Skiller
- 4T-MSB regular
- Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750 - Locatie: Hoogeveen
Honda had op sommige racers bouten voorzien van een laagje cadmium als ik het met goed kan herinneren, exact dezelfde looks als koper.
In Heerde zit een bedrijf wat veel (metalan) coatings aan kan brengen, informeer daar eens.
In Heerde zit een bedrijf wat veel (metalan) coatings aan kan brengen, informeer daar eens.
- nielspbr
- Mr Kockengen
- Bezit: Een apenfamilie en een bamibal.
Gecadmeerd, dat is toch dat lichtgele met een zweempje blauw?
-
Skiller
- 4T-MSB regular
- Bezit: Nog in opbouw:
Honda SS50Z K1-AR
Honda CR750 - Locatie: Hoogeveen
Ik heb het hier over: